26 Kasım 2010 Cuma

Blog Üzerine

Bu blogu 2009 Temmuz ayında tek başıma açtım. O sıralar İstanbul Cup vardı ve turnuva süresince güncel bir şekilde yazdım. O turnuvanın arkasından çok istikrarsız bir gidişi oldu blogun. Belli aralarla 2010 Şubat ayına kadar devam etti bu durum. Şubat ayında gaza gelip yine tek başıma, bu sefer biraz daha istikrarlı olarak yardırmaya başladım. Baktım mart ayında fena gitmiyorum, hitler en azından hatırı sayılır seviyeye gelmiş... O arada bloga sürekli yorumlar yapan kirpi ile tanıştık ve blog ekibine kattık. Veya kattım diyeyim. :)

Onunla birlikte nisan ayından beri birlikte yazıyoruz. Nisan-temmuz arası günde 1-2 post ortalama temposuyla giderken ağustos ile birlikte vites arttırdık ve yaklaşık 4 aydır çok sık yazıyoruz. Özellikle son zamanlarda giderek post sayısı artmaya başladı. Tabii, yazdıkça alışıyoruz, iki kişi yazmanın avantajlarını kullanıyoruz, birimizin işi olunca diğeri idare ediyor vs... Blog hemen hemen hiçbir gün boş kalmıyor. Ayrıca genelde aynı oyuncuları sevmemiz sebebiyle blogda farklı imzaların altında çoğu zaman ortak görüşlerimiz olmuştur... Bloga verdiğimiz emeğin gittikçe artmasının sebebi, itiraf edelim ki gittikçe daha fazla okunmamız, takipçi ve yorum almamız. "Biz kendimiz için yazıyoruz ya aslında" triplerinin manası yok. Ben buraya 6 ay yazıp 1 tane yorum alamasam devam etmezdim herhalde. İnsanın takip edildikçe yaptığı işin üstüne daha fazla düştüğü gerçeği var. Bu vesileyle blogu okuyanlara, yorumlarıyla katkıda bulunanlara çok teşekkür ediyorum kendim ve kirpi adına.

Aslında bu postun amacı sizlerin görüşünü almak. Buraya kadar uzun bir giriş oldu. Bu tarz bir postu sezon sonunda girmek istiyordum ama hazır blog tarihinin en iyi günlerini yaşarken (sanki spor kulübüyüz, heh), giren-çıkan insan sayısı zirveye ulaşmışken soralım, görüş alalım istedik. Blogun şu anki halini nasıl buluyorsunuz? Eksik gördüğünüz tarafları nedir? Beğendiğiniz tarafları nedir, ek istekleriniz, "şunun üzerine düşülse iyi olur" dediğiniz şeyler var mıdır? Bunları merak ettik ve sormak istedik... Değerli görüşlerinizi bekliyoruz. Üşengeçlik istemiyorum. :)

30 yorum:

sekoser dedi ki...

Ben bir iki haftadır düzenli takip ediyorum, günde 2,3 defa kontrol de ediyorum yeni birşey var mı diyerek. O yüzden eski takipçiler kadar iyi tespitler yapabilir miyim bilmiyorum:)

Şahsen burada şu an yaptıklarınızın dışında tenis maçlarından da ötesini merak etmişimdir hep. Webde de bunları kovalarım hep. Ne bunlar, mesela turdaki tenisçilerin antreman görüntüleri, kendi aralarındaki muhabbetleri ve arkadaşlıkları veya maç içindeki enteresan olaylar gibi. Yanlış anlaşılmasın, burdaki içerik zaten tatmin edici, hatta bir kaç entry altta bir anket var, o tarz şeylerden bahsediyorum mesela.

Her neyse. İkinize de tebrikler, harika bir iş başarıyorsunuz, belki kadroyu geniletirsiniz yavaş yavaş, hata böyle bir talebiniz de olabilir mesela, takipçilerden arada sırada yayınlanmak üzere bir makale istenebilir:)bu kadar yoğun yazmak kolay değil gerçekten.

Sevgiler...

Russell dedi ki...

Dediğiniz doğru. Zaten ona da dikkat etmeye çalışıyoruz. Sırf maç yorumu yığmak değil amacımız. Sizin de verdiğiniz örnek gibi alttaki video çok kolay bulunabilecek bir şey değil. Keza Federer'in Bild röportajını çevirmek, yabancı kaynakları karıştırmak, Soderling-Norman dedikodusu vs... Elimizden geldiğince bunlara yer vermeye çalışıyoruz. Tavsiyenizi mutlaka dikkate alacağız.

İkinci teklif de hoşuma gitti. Bu zamana kadar belirtmedik ama her zaman okuyucuların gönderdiği makalelere açığız. Konuk yazar adı altında yayınlayabiliriz. Belli bir süreklilik ve uyumu da yakalarsak kadroya da katabiliriz. Bu konuda tek başıma kesin konuşmak istemiyorum, zira kirpi de bu blogun bir yöneticisi ve benim kadar söz hakkı var.

Tavsiyeleriniz ve övgüleriniz için teşekkürler.

mgunsel dedi ki...

Tenisle ilgili günlük haberleri çok iyi tarıyorsunuz bir kere.. Ben de kendi çapımda yapmaya çalışıyorum bunu ama sizin blog olmasa bir sürü şeyden haberdar olamazdım. Linkini verdiğiniz videolar gayet hoş . Analizleriniz doyurucu, üslübunuz başarılı. Top benim, istemezsem oynatmam tavrınız yok. Karşıt düşünceye saygınız var. Belirttiğiniz gibi sık sık güncelliyorsunuz blogu. Eh, takip eden birisi için de bunlar yeter de artar diyorum. Amatör bir tenis takipçisi olarak size teşekkürlerimi sunuyorum. Hep böyle devam etmeniz dileğiyle...
Blog'da eksik bulduğum, beğenmediğim hiç bir taraf yok. Ha bir isteğim var sizden; unutulmayan tenis maçları diye bir yazı dizisi yapsanız hoş olur diye düşünüyorum. Her hafta bir maçı anlatırsınız misal. Özellikle de eski maçları anlatmanızı isterim. Kuerten, Rios, Edberg, Becker vs vs yorumlarınızı merak ediyorum. Diğer isteğim de Del potro'nun dönmesi :)

Russell dedi ki...

Öncelikle söyledikleriniz için teşekkürler. Verdiğiniz tavsiye, hmm.. Ben uzun süredir internette tarayarak eski maçları bulup indiriyorum (70'lerden 80'lerden 90'lardan falan maçlar var), fena bir arşiv olmadı ama hala çok eksik var. Arada bir izliyorum. Ben de bunu bir ara düşündüm ama tutup tutmayacağından şüpheliydim. Zaman bulduğumda yapmaya çalışırım o zaman. kirpi ne der, bilemiyorum. :)

mgunsel dedi ki...

Diğer yorumu yolladıktan sonra aklıma geldi. Samimi olmanız da ayrıca bir artı puan, "Bloga verdiğimiz emeğin gittikçe artmasının sebebi, itiraf edelim ki gittikçe daha fazla okunmamız, takipçi ve yorum almamız. "Biz kendimiz için yazıyoruz ya aslında" triplerinin manası yok. Ben buraya 6 ay yazıp 1 tane yorum alamasam devam etmezdim herhalde." demeniz çok hoşuma gitti. Blogu kimsenin okuyup, okumaması ömemli değildi, yazmasaydım çıldıracaktım minvalinde laf etseydeniz bak bak nasıl ayak yapıyor diye düşünürdüm :). Blog'a olan ilginin artmasının sebebi de Türk insanının tenise olan ilgisinin artması olsa gerek, bunda da aslan payı Marsel İlhan'ındır. Gündemi bir süre meşgül etmiş Mahut- Ismer maçını de sayabiliriz tabii :)

Erman Tüneri dedi ki...

Dogruyu soylemek gerekirse tenisin güncel haberlerini ilk aldıgım yer bura benim için ikinci bir isim verip reklam yapmayayım =) Zaten pek fazla haber alınacak platform yok sizin blogunuzuda severek takip ediyorum.Sık takip ederim yorumda pek fazla bulumam.Eksik olarak su an gözüme çarpan her hangi bir sey yok sadece bazı haberlerde ortamı renklendirmek için ya da göz boyama diyelim resim sayılarını artırabilrisiniz zevkli oluyor oyle.Uzun soluklu bir blog olması dilegiyle yazıya devam başarılar =)

sekoser dedi ki...

Russell bulamadığın maçlar falan varsa bakayım belki bende vardır, ulaştırayım. Paylaşmak lazım, mp3 falan değil sonuçta:) Bir de şu Bruguera abiyi bulup bir röpörtaj yapılsa?

Unknown dedi ki...

ben sanırım 1 yıldır takip ediyorum blogu düzenli olarak hergün, lakin bu ilk yorumum.
blog'unuzla ilgili olumsuz bir görüşüm yok. ikinizin de tenisten anladığı çok net. sadece tenis dünyasını takip edip haberleri yazmıyorsunuz. bunlara kattığınız yorumlarınızı başarılı buluyorum ki blog'un güzel yanı bu. kirpi'nin ekşisözlükte sık sık mesajlaşıp tenisle ilgili konuştuğum bir kişi olduğundan şüpheleniyorum ki genelde kendisiyle hemfikir oluyoruz çoğu konuda zaten. russell'ın da menstennisforums'ta marsel'le ilgili sık sık yazan bir kişi olduğundan şüpheleniyorum :)
bunlara ek olara blog'un wta'den ziyade atp ağırlıklı olması da büyük bir artı benim için.

f ı R a t dedi ki...

valla yaklaşık 6 aydır falan takip ederim blogu. Hatta google reader da kayıtlı olduğu için ilk size bakarım. Bu blogdan ne yalan söyleyeyim çok şey öğrendim tenis ve tenis terimleri açısından. hatta diyebilirim ki tenisi bana sevdirdiniz. Yukarıda bir arkadaş değinmiş bence ekip üyelerine yeni elemanlar alınabilir. Özellikle gittikçe yaygınlaşan tenis bahisleri yorumu yapacak kişiler olabilir. Tabi bu benim önerim. Hiç bir değişiklik yapmasanız da ben bundan şikayet etmem. Blogdan son derece memnunum.

kirpi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
glove dedi ki...

Ne zamanki bu yaz hafiften tenis oynamaya başladım, profesyonel tenisi de biraz daha yakında takip etmeye başladım. Bunda Marcel ve okuduğum tenis bloglarının da etkisi büyük. Çok keyifli bir şekilde okuyorum. Belki ender de olsa tenis tekniğine yönelik bir kaç post görsem beni daha da mutlu edebilir.

kirpi dedi ki...

Hata yapmışım :(

@ zoplek

Cok gizemli konusmussunuz..:)

Cok gizemli konusmussunuz. :)

Kendi adima konusmam gerekirse benim bu tenis blogu ile ilgili hislerim de Russell'a benziyor. Ben tenis bloglarini okumaya kendime ayirdigim bir "nefes alma alani" olarak baslamistim. Yani yogun tempom icerisinde bir cesit kendimi odullendirme sekli gibi. Uzun sure okuyucu ve yorumcu olarak takip ettigimden genelde de okuyucu gozu ile degerlendiriyorum hala bazi seyleri. O nedenle okuyucular benim icin de cok onemli, cunku bir blogun okuyucuya guncel olarak ulasmasinin anlami buyuk benim icin.

Russell'a kiyasla ben daha cok takipci konumundayim. 90'larda cocukken izledigim maclari hayal meyal hatirliyorum, ama arsivden mac izlemek gibi bir olanagim olur mu emin degilim. O nedenle bu konu ile ilgili Russell'a guveniyorum ben de. Zaten unutulmayan maclar serisi yapmak gibi bir hayalimiz vardi.

Bloga makale gonderebiliriniz tabi ki. Bizim tarzimiz belli, sevdigimiz oyunculari elde olmayan nedenlerde (!) zaman zaman kayirsak da, bazi konularda kisisel fikirlerimizi belirtsek de mumkun oldugunca objektif olmaya calisiyoruz. Sizle bize makale gonderebilirsiniz. Hatta ozellikle izleyip cok begendiginiz bazi maclari yazarsaniz cok iyi olur, cunku tenis cok yogun bir spor ve her maci izlememiz mumkun olmuyor malesef.

Antreman goruntuleri konusuna da katiliyorum. Ben ornegin antreman skorlarini ogrenebildigimde yazmaya calisiyorum 1-2 satir ile de olsa ama bundan sonra daha fazla video gondeririz bununla ilgili.

Kendi dedi ki...

ben acikcasi, kendimi bu alemde yalniz hissetmemek için kullanıyorum bu blogu,
güncel olaylar, skorlar ve benzerleri için çok kaynak tarıyorum, oyuncuların resmi siteleri, bazı fan siteleri, atp kendi resmi sitesi, turnuvaların siteleri ve bir kaç blog daha ama benim icin önemli olna en azından ilk baslarda iltifat degil, daha öncede kendisine iletmisimdir ama buradan da yazmak da ben sakinca gormuyorum belki onlar yayınlamakta gorebiliriler neyse, kirpinin yorumlari onemliydi, öncelikle sözlükte kesfettim ve Nadal (hayranim dahasi yok) icin yaptigi yorumlar, benim icin degerli idi, hala da bu nedenle takip ediyorum bu blogu ve yapılan yorumlara cok deger veriyorum, düsünemedigim noktaları, göremediklerimi goruyorum ama en onemlisi aptal bir fanatik olmami engelliyor, ben formattan memnunum, elinize saglik russel, kirpi
ama daha cok katilim diyorum

dream_eater dedi ki...

Oncelikle blogunuzu cok begeniyorum. Bence olmasi gerektigi kadar iyi. Israrla sormaniza ragmen ekstra bir istegim yok galiba blogdan :D (soyle bi dusunup `komik fotograf sayilari artsin` demek istedim. ama gercekten komik olanlarin yaninda kalitesiz fotograflar da tureyebilir, bu da boyle kalsin :D )
Lakayitlik seviyenize hayranim bu arada :D Hem gulduren hem de saygidan odun vermeyen incecik bir cizgide seyrediyorsunuz aylardir, tebrik ediyorum ;)
Son derece kisisel bir istekte bulunmam gerekirse, blogun altina hangi ulkelerden hit aldiginizin haritasini koyarssaniz bizzat cok mutlu olurum. Bir kac baska temada blogda boyle bir harita gormustum (ek bir program olsa gerek) ve nijeryadan taylanddan blogu takip eden turklerin farkina varmak cok hosuma gitmisti. Bir de ben Azerbaycandayim, kendimi ufak siyah bir nokta olarak gormek hos olurdu :)
Blogu da eksisozlukten gorerek kesfetmistim. Hani `kim nerden kesfetti` turu bir istatistiginiz varsa diye ekleyeyim dedim.
Aynen devam kisaca, sagolasiniz ;)

kirpi dedi ki...

@dream-eater

Harita uygulaması bizim site-meter eklentisinde var. ama bzen oraya bakınca mesel California'dan giren birini görüyorum. Kendi kendime diyorum "Acaba bizim siteye mi geldi yoksa Google aramasından yanlışlıkla mı geldi?" diye. Bazen de aynı illeri sürekli görüyorum, diyorum ki "Burada bir okuyucu var.". Birer nokta olarak kendinizi görmenizi biz de isteriz. Russell'a soralım bakalım, o bu işlerden daha çok anlıyor. :)

solid1001 dedi ki...

İçerik olarak eksiğiniz yok hatta fazlanız var ama sanki tasarımda birkaç ufak yenilik siteyi daha da canlı tutar gibi. Bir arka plan renginin değişmesi bile sitenin daha fazla okunmasını sağlar. Bunun dışında her şey mükemmel.

Russell dedi ki...

@sekoser

Maçlar sitelerden bir şekilde bulunuyor da, daha henüz indirmeye sıra gelmeyenler oldu, çürük linkler oldu. :) Bruguera ile röportaj ayarlamak çok zor bir şey. Zaten şu an Türkiye'den ayrıldı diye biliyorum. Bir süreliğine buradaydı.

@zoplek

O forumda üyeliğim vardı. Daha doğrusu hala var ama ben kullanmıyorum. Muhtemelen bahsettiğin üyelik odur ama uzun süredir o üyeliği tenisle yeni haşır neşir olan abim kullanıyor.

@fırat

Bahis olayını da çook önceleri düşündüm ama Türkiye'de tenis bahsi büyük turnuvalar hariç açılmadığı için bizim küçük maçlar ile ilgili yazacaklarımız yasal bir sorun oluşturur diye korkuyorum. Ekip üyesi konusunda dediğim geçerli, mail adresimiz sağ tarafta duruyor. :)

@glove

Vallahi kirpi'nin bana söylediği tahta bir raketi olduğu. O yeni tenis tekniklerden uzak gibi. :) Ben oynuyorum ama şu aralar oynayamıyorum. Artı olarak ben de uzun zamandır oynamadığım için bu konuda ders verecek kadar teknik bilgiye asla sahip değilim. Böyle işler için kırk fırın ekmek yemek lazım doğrusu.

@Kendi

Teşekkürler. :)

@dream-eater

kirpi'nin dediği gibi sitemeter'dan onlara bakılıyor. Ama dediğiniz yöntemi bilmiyorum. Çok zor bir şey olduğunu sanmıyorum yine de, boş bir zamanımda uğraşmaya gayret ederim.

@solid1001

Bu konu benim de kafayı taktığım noktalardan biri. kirpi zaten hiç anlamıyorum diyor, ben de sadece internetteki hazır şeyleri kopyala yapıştır yapabiliyorum. Bu son site görüntüsü öyle mesela. Bu konuda lovegame'in temasını çok çok beğeniyorum, ondan ders almamız gerek sanırım. :)

Adsız dedi ki...

açıkcası ben işin eğlencesindeyim....blogunuzu da tesadüfen keşfettim...eğlenceli buldum devam ediyorum.... fırsat buldukça geçmişi de okuyorum...hoşuma gidiyor......tenis konusunda cahilim ben....sadece roger ve rafa' ya tutkumdan takip ediyorum...okurlarınızı muhatap almanızı da hoş buluyorum....

teşekkürler...

esra

sekoser dedi ki...

Tepedeki bannerdan bahsediliyorsa, ben oraya bir dizayn yapmaya talibim:)

kirpi dedi ki...

@ sekoser

Yaramı deştiniz :(. Güya ben de tasarımcıyım fotoşok falan biliyorum ama şu güne dek nasip olmadı bu banner işine el atmak.

sekoser dedi ki...

Ben tasarımcı değilim ama illustrator falan kullanıyorum, en azından fikir verilebilinir. Benim aklıma hemen 4 renk geldi mesela, Avustralya açık mavisi, Paris açık turuncusu,Wimbledon yeşili, Amerika açık için de Petrol mavisi(logoda kullandıkları renk).

Öyle yani. Nadal da Berdych'i ikinci set kolay yedi an itibari ile:)

Adsız dedi ki...

Forumu sanırım 8-9 aydan beri falan ziyaret ediyorum. Eğlenceli bir blog bence keyifle okuyorum. Adsız olabilirim ama tenisi seviyorum !!! hehehe.. Sizden isteğim kadroya Federerci bi adam alın bence güzel olur :p

Unknown dedi ki...

Haziran'a kadar California'dan düzenli okuyan bendim muhtemelen :)

Russell dedi ki...

@sekoser

Memnuniyetle. :)

Adsız dedi ki...

Blogunuzu ne zamandır takip ediyorum bilmiyorum açıkçası, ben pek eksik bulamıyorum doğrusu.Bu blogu düzenli okumamın en büyük nedeni de hem güncel hem de üslup açısından keyifli olması. Bazen tarafınızı belli etseniz dahi her tenisçiye karşı saygılı bir mesafede durup yazmanız çok hoş. Ama Rafa'ya daha fazla ağırlık verilmesinin benim açımdan hiç ama hiç sakıncası yok :) sevgiler,saygılar !

orion dedi ki...

25 yorum görünce "blog üzerine" diye bir başlıkla tırstım bir an bırakıyorsunuz diye :)

Sadece 2-3 haftadır burayı takip ettiğim için fazla yorum yapamayacağım ama sitenin sık güncellenmesi çok iyi. Belki arada sırada küçük oyunlar düzenleyebilirsiniz ilginç olabilir.

Unknown dedi ki...

ben yaklaşık 1 senedir takip ediyorum blogunuzu.son zamanlarda sık yazmanız çok hoşuma gidiyor,pek bir eksiklik yok aslında ama daha fazla video koyarsanız iyi olur,antrenman videolarını ya da lezzetli maçları görmek isterim kendi adıma...

Russell dedi ki...

Teşekkürler, önerileri dikkate almaya çalışacağız..

dream_eater dedi ki...

Simdi aklima geldi. Fikriniz ne olur bilmiyorum ama bence kesinlikle postlarin altina `facebookta paylas` linki yapmalisiniz.
Bloglardan bihaber, hurriyet.comdan tenis haberi okumaya calisan oyle cok insan var ki.. Guzel bir haberin profilde paylasilmasi, tenisle ilgilendigini bilmedigimiz arkadaslarimiz icin iyi bir reklam olur.
(tabi bu buton olmadan da link yapistirilarak postlar paylasilabiliyor, ama buton gene de faydali olacaktir)

kirpi dedi ki...

facebook paylasimi olabilir.
Bu arada ben soylemeyi unuttum, yorum yapan herkese cok tesekkurler.