16 Ağustos 2010 Pazartesi

Toronto'da Sampiyon Murray

Oncelikle sunu soyleyeyim, Federer su an eminim "Madem kazanamayacaktim, finale niye geldim ki?" diye dusunuyordur. Soyle aciklayayim, gecen yil Federer Kanada-Cincinnati turnuvalarindan 1180 puan almisti. Simdi bu turnuvada 600 puan aldi. Haftaya gecen seneki puanlarini iyilestirmesi, hatta puan kaybetmemesi icin en az final gormesi lazim. Final goremezse 220 puan kaybedecek. Final gormesi ise 2 haftada 10 mac oynamasi demek. Federer en son ne zaman bir Grand Slam arifesinde 2 haftada 10 mac yapti ki? Hal boyleyken buyuk bir ihtimalle US Open'a 3 nolu seri basi olarak gidecek. 3 nolu seri basi olmasi da neyse de bu maci kazanmis olsa kendine guveni iyice tavan yapmis, kendisi de epeyce bir rahatlamis olabilirdi. Buna karsilik Murray'in bu hafta burada puanlarini korumasi gerekiyordu ve bunu da yapti. Federer yine gecen seneki ceyrek final -sampiyonluk tarifesi ile gidebilse daha iyi olurdu bence.

Maci izledim. Uzun uzun yazmak da isterdim ama yagmur aralari butun hevesimi kacirdi. Tam 4 kez tekrar basladi mac. Genel olarak soylenebilecek seyler Murray'in Avustralya Acik'taki kadar pasif kalmamasi, macta bazen sallansa da forehandinin yine o maca gore daha iyi calismasiydi. Ancak bana gore hala istikrarli bir bicimde atak yapamiyor, daha iyi olabilir. Federer ise ara ara parlasa da genel olarak kotuydu. Backhandini kac kez fileye takti sayamadim bile. Ilk servisleri giderek etkisizlesti. Bir de yagmur motivasyonunu etkiledi sanirim.

Onumuzdeki hafta heyecanli gececek. Ilk 5'te siralamasinin degismemesi garanti olan bir tek Nadal var sanirim. Dahasi ilk 5'teki oyunculardan Djokovic ve Federer'in korunacak final ve sampiyonluk dereceleri var. Ilginc bir hafta olacak.

4 yorum:

Emre dedi ki...

Sanırsam Murray'in değilde, Djokovic'in koruması gereken bir finali vardı...Cinci 2009'da Federer - Djokovic oynamıştı.

Emre dedi ki...

Baskan ayrıca baslıkta yanlıs olmus..Cincinati değil de Toronto yazarsan doğru olacaktır..:) bu arada umarım kızmamışındır bana...

Russell dedi ki...

ben yazmadım yazıyı, kirpi yazdı ama sağol uyarıların için, ben düzelttim. herhalde cincinnati kurasından sonra bunu yazınca kafası karıştı onun da. dimi kirpi? :)

kirpi dedi ki...

Dogru yahu, Nadal yari finalde Djokovic'e elenirse finalist Djokovic olur, ben niye karistim ki boyle?

Cok uykum vardi kusura bakmayin yaa :(