27 Ocak 2011 Perşembe

Avustralya Açık: Finalin Adı Clijsters-Li

Kadınlarda Li ve Clijsters yarı final maçlarını kazanarak finale yükseldiler. Açıkçası maçı uykulu uykulu izlediğim için teknik değerlendirmeye pek giremeyeceğim ama sonuçlarda bir sürpriz olmadığını söyleyebilirim.

Wozniacki maç puanı kaçırdı Li karşısında, üstelik kendi servisinde maç için servis atarken ama bunu Wozniacki'nin maçı eliyle rakibine vermesi olarak yorumlamak yanlış olur çünkü Wozniacki baştan sonra aynı oyunu oynadı. Li ne zaman vuruş yüzdesini yukarı çekti, puan vuruşlarına giderken hatalarını azalttı, o zaman üstün duruma geçen o oldu. Maç puanıyla birlikte iyi oynamaya başlayan Li, üst üste etkili vuruşlarla servisi kırdı ve sonra bir kez daha servis kırarak ikinci seti aldı. Son sette de iyi oynayarak maçı bitirdi.

Clijsters, bugün Zvonareva karşısında bandajsız mücadele etti. Zvonareva'nın yine büyük maç fobisine girip iyi oynayamadığını düşünüyorum ama zaten buraya da çok formda gelmemişti. İstikrarlıydı sadece bu istikrarıyla rakiplerini yenmeyi başardı ama karşıda Clijsters olunca daha fazlası gerekiyordu. İkinci seti izleyemedim ama ilk setteki Clijsters iyiydi. Muhteşem değildi ama finalde favori olmasına yetecek kadardı. Li ile bu senenin başında Sydney finalinde oynamış, 5-0 öne geçtiği ilk setten sonra maçı iki sette kaybetmişti ama bu sefer 5-0 öne geçerse set falan vermeyecek tabii. Li'nin kazanmasını çok ama çok istiyorum ama maalesef pek mümkün görünmüyor. Li mental anlamda çok sağlam bir oyuncu sayılmaz ve 28 yaşında olmasına rağmen bu ilk grand slam finali olacak ve bu aşamada karşısındaki rakibinden çok daha tecrübesiz. Li'nin iyi gününde mi kötü gününde mi olacağı onun maçlarının gidişatını belirler büyük ölçüde. İyi bir Li olursa muhtemelen iyi de bir maç izleriz çünkü Clijsters'ın şu aşamadan sonra oyununu düşüreceğini hiç sanmıyorum. Clijsters da sevdiğim oyunculardan, kim kazanırsa kazansın sevineceğim ama Li'nin ayağına bir daha bu fırsat gelmeyebilir, kazanması ümidiyle...

4 yorum:

ufuk dedi ki...

Mesut, Na Li şampiyon olacak diye diye finale kadar getirdim. Bakalım neler olacak. :)

Korhan dedi ki...

yüreklerimiz la n ile:D

Russell dedi ki...

@ufuk

Vallahi tebrikler. Ben Azarenka-Li maçının galibinin finale gelebileceğini bekliyordum ama o maçta Azarenka'yı az da olsa favori görüyordum. Sen daha ileri gidip şampiyon yapacaksın. Ama kadın bağıra bağıra geliyordu. Umarım kazanır.

Korhan dedi ki...

bir gün de dinlenme avantajı var neden olmasın!!