1 Kasım 2010 Pazartesi

Rochus ve Doping Iddialari

Christophe Rochus tenisi birakma karari aldiktan sonra verdigi bir roportajda doping iddialari uzerine konusmus. Bu konuda emeklilik kararindan sonra boyle acik konusmasinin sebebi daha onceden bu konuda konustugunda ATP'den uyari almis olmasiymis.

Oncelikle performans artiricilarin serbest birakilmasina bir itirazi olmadigini soyledikten sonra bu konuda cok fazla hile oldugunu soyleyip kendi oynadigi maclardan biri uzerinden ornek vermis. Ismini vermek istemedigi bir tenisci ile yaptigi macta ilk seti 61 kazandiktan sonra rakibinin tuvalet molasi aldigini sonra ikinci sete oldukca "yenilenmis" olarak geldigini soylemis. Rakibi 5-3 one gectikten sonra kendisi 5-5'i bulunca birden rakibinin burnunun kanamaya basladigini ve bunun cok tuhaf oldugunu soylemis (panik yok, baktim; Marsel ile yaptigi macin ilk seti 63 ile bitmis, Marsel icin bir saibe soz konusu degil).

Ancak asil tuhaf detay roportajin sonunda goruluyor. Rochus, Henin'in 2008'de turdan apar topar ayrilmasinin ardinda bir cesit doping cezasinin oldugu imasinda bulunmus ve "Sizler gibi ben de soylentiler duydum" demis.

Soylentilerin ne olabilecegi ile ilgili gorusleri yazmadan once delilsiz-kanitsiz bu tip iddialari dile getirmenin yanlis oldugunu dusunuyorum. Ki zaten benim bu gune dek gordugum tek teoriden sonra bu teorinin benim gozumde coken taraflarini da yazacagim.

Bu konu ile ilgili bilgidim tek soylentiyi bir haber sitesindeki yorumler bolumunde gormus ve "deli sacmasi" deyip gecmistim. Teori Rochus'un anlattigi ile ortusur nitelikte. Buna gore WTA Henin'in doping kullandigini tespit ediyor ama bir sure ses cikartmiyor. Daha sonra Henin doping kullanimini abartinca kendisine bir sureligine turdan uzaklasmasi soyleniyor.

Senaryoda sacmaliklar var tabi. En belirgini WTA'nin bu senaryodaki garip tutumu; bir seyi ya aciklarsiniz, ya gizlersiniz. Yani daha once Henin'e goz yuman WTA daha sonra neden bu tavrindan vazgecsin? Doping olayinin azini gizlemek kolayken cogu neden zor oluyor ben bunu anlayamadim. Veya diyelim ki diger oyuncular bunu farketti ve huzursuzluk cikti; siz hakki yenen bir sporcu olsaniz sadece ustu ortulu bir uzaklastirmanin yeterli oldugunu dusunup susar miydiniz? Bir baska nokta da uzun sure basarili olan sporcularin bunu doping ile basardigi iddia edildiginde duydugum bir suphe. 1-2 turnuvada gorulen siradisi performanslarin doping kullanmaya baglanamsini anlarim da benim bilmedigim bir sey yillara yayilan bir surecte surekli doping kullanmak ve bu donemde metabolizmanin saglam kalabilmesi, baska ciddi saglik sorunlarinin cikmamasi mumkun mudur?

Hiç yorum yok: