31 Ekim 2010 Pazar

Haydar Coştu

İyiden iyiye alıştık Andreas Haider-Maurer'e "Haydar" demeye. Kirpi sağolsun, alışkınlık edindirdi bana da kendisi diye diye. Bu Avusturyalı arkadaş elemelerde Marsel'e kaybetmişti. Hem de maçın ikinci setinde "sakatım ben yeaa" diye bırakarak. Turnuva öncesinde wild-card'ı kendisine değil de Blake'e verdikleri için organizatörlere sitem etmişti ama böylesi daha iyi oldu belki de. Zira lucky loser olarak yerleştiği ana tabloda çok güzel bir yere kondu. İlk turda Muster, sonra Seppi, sonra Cilic ve son olarak yarı finalde Berrer. İlk maç zaten şaka gibi. Seppi de en kötü oyununu oynar kapalı sert kortlarda. Cilic rezalet ötesi bir formda. Buraya kadar büyük sürpriz olmadı benim için ama çeyrek finalde Baghdatis karşısında gayet iyi bir tenis oynayan Berrer'i yarı finalde yenmesine şaşırdım. Maçı biraz izleyebildim ve gerçekten iyi oynuyor Haydar. İlk maçtan bu yana oyununu giderek yükseltiyor. Almış gazı belli. Bu turnuvadan önce 157. sıradaydı 23 yaşındaki Haydar. Bu finalle ilk 120'yi garantiledi. Yarın kariyerinde çıkacağı ilk ATP Tour finalini kazanırsa ilk 100'e girecek. Haydar'ın finaldeki rakibi ise 1 numaralı seribaşı Melzer. Yarı finalde Almagro'yu 2 sette geçti. Bu final 1988'den sonra Viyana'da iki Avusturyalı'nın karşılaşacağı ilk final olacak.

Montpellier'de final Ljubicic-Monfils oldu. Korkunç Ivan, yarı finalde Montanes'i iki sette sınırları aşan bir servis performansıyla geçti. 30 yaşındaki toprakçı Montanes, çeyrek finalde Davydenko'yu 3-6 7-6 7-6 gibi bir skorla yenmeyi başarmıştı. Ondan önce de Clement ve Llodra gibi ev sahibi raketleri yenmişti. Diğer yanda Monfils çeyrek finalde Isner'i 1 set geriden gelerek mağlup ettikten sonra yarı finalde de vatandaşı Tsonga'yı 3 sette geçmeyi başardı. Tsonga çeyrekte Simon, o Simon da 2. turda Nalbandian'ı yenmişti. Vay vay vay. İyi turnuvaymış. Böyle döngüyü kurunca farkına vardım. Yarın kel imana gelir ve Monfils'i yener diyorum. Sağlam oynuyor tecrübeli raket. Yeter ki iyi servis atsın, gerisi sorun değil.

Rusya'da Youzhny-Kukushkin finali izleyeceğiz. Bu turnuvada bir bahis skandalından bahsetmiştik hatırlarsanız. Bu turnuvadan pek maç izleyemedim, o yüzden pek bir şey söyleyemeyeceğim. Youzhny'nin finale gelirken ölüp ölüp dirildiğini söyleyebilirim ama. Çeyrekte Hanescu'yu son set tiebreak'inde 8-6 ile geçerek yarı finale çıktı. 1 maç puanı kurtardı bu maçta. Yarı finalde ise vatandaşı Tursunov karşısında son set tiebreak'ini 10-8 kazandı. 6-3'te 3, 7-6'da 1 olmak üzere toplamda 4 maç puanı kurtardı. Son 2 günde yaklaşık 6 saat oynadı. Kukushkin ona nazaran çok daha taze ve diri ama aradaki kalite farkı da ortada. NŞA Youzhny kazanır ama şartlar pek normal değil...

Hiç yorum yok: