10 Eylül 2010 Cuma

#1 Kime Gider?

Yil sonunda #1 kim olur? Son duruma bir bakalim.

Su an Nadal ile Federer arasinda 3530 puan fark var. Isleri kolaylastirmak icin Nadal'in US Open yari finalinde cok kotu oynadigini ve ATP'nin Nadal'a "Bu kadar kotu oynanir mi be? Yuru odana, sezon sonuna kadar cezalisin!" dedigini var sayalim. Yani Nadal'in gecen yil aldigi puanlar gitsin.

Nadal gecen yil Beijing-Shanghai-Paris uclusunden 180-600-360 seklinde toplam 1040 puan almis, Londra'da ise bildiginiz 0 cekmisti. 0 puan, 0 puan, 0 puan; aradaki fark 2490'a iner. 70 puan da Davis Cup'tan kalmis, sil onu da, etti 2420.

Federer ise Basel-Paris-Londra uclusunden 300-45-400 puan almisti. Hepsini kazanirsa da 500-1000-1500 puan alir ki bu da puanlarinda 2255'lik bir artisa tekabul eder. Federer bu yil takvimine sonradan Stockholm'u eklemis. Stockholm'daki turnuva Shanghai'dan hemen sonra basliyor. Bana gore bunun anlami Federer aynen gecen seneki gibi uzakdogu seferine cikmayacak. Oradan da 250 puan gelirse 2505 puanlik bir fark olur. Bitti mi? Hayir! US Open'i da Federer'e verdik ve 800 puan da oradan geldi; 3305 puan. Federer bu senaryo ile 885 puan farkla #1 olur.

Durum bu. Yani Nadal su andan sonra cok cok kotu, Federer ise super olursa #1 Federer'e gider. Ama bunun icin Federer'in cok calismasi lazim. Deger mi bilemiyorum. Zira Avustralya'da korunmasi gereken koskoca 2000 puan var Ocak ayi sonunda. Bir dusunmek lazim. Sadece Nadal'in US Open'da finale kalmasi bile Federer'in isini iyice zora sokar.

Puanlarla ilgili hatalar olabilir, hesaplar da sasabilir. Hepsini kafadan yazdim cunku.

16 yorum:

Emre dedi ki...

Bence #1 kesin Nadal'a gidecek artık.Federer ise her sezon sonunda çıldıran Djokovic'i durdurabilirse #2 olur.Yoksa Fedex 3'te kalacak.

Adsız dedi ki...

niye bu kdar cok nadal ve fed karsılastırması yapıyoruz ki bırakalım tenis seyir zevkine varalım ozellikle nadal ın her basın konferasında federer dunyanın en iyisi mi ne diyorsun sorusu duymaktan gına ve benzeri seyler geldii nadal her zman zaten federer benden her zman daha iyi dedi bu kadar mutevazi bir oyuncuyu boyle sıkıp suyunu cıkarmaya gerek yok kiii..

kirpi dedi ki...

@ caglayan merve

Yazinin neresinde Nadal - Federer karsilastirmasi gordunuz anlayamadim ben. Karsilastirmayi gectim yazida en ufak bir yorum bile yok ki. Sadece olani ve olabilecekleri yazdim, pek cok tenis izleyenin merak ettigi ve belki hesaplamaya usendigi seyleri aktardim buraya. Tekrar okuyun isterseniz.

Adsız dedi ki...

karşılaştırma:Sözlü ve yazılı anlatımda düşünceyi geliştirmek, söyleneni inandırıcı kılmak için birbiriyle bağlantılı iki nesnenin/kişinin ortak olan ya da olmayan yönlerini inceleme.(sozlukten)ayrıca en ufak yorum yok demişsin (Ama bunun icin Federer'in cok calismasi lazim. Deger mi bilemiyorum) bu da sanki en ufak bir yorumun biraz uzerinde olmuyor mu ama ben yazdıgım ilk yorumu sana karsı direk bir amacla soylememiştim ki zatennn

Adsız dedi ki...

kirpi sen federercisin galiba

kirpi dedi ki...

Karsilastirmanin tanimini cok iyi yapmissiniz. Bu, yazida herhangi bir karsilastirma unsuru olmadigi gercegini daha da belirgin kilmis. Cunku yazinin ozeti "Nadal su kadar puan kaybedip Federer bu kadar puan alabilirse Federer 1 numara olabilir", burada mevcut rakamlar uzerinden var olan bir ihtimalden bahsetmisim. "Nadal soyleyse, Federer boyleyse o zaman birisi daha soyledir" dememisim. Ayrica verilen bilgilerle soyleneni inandirici kilma amaci veya dusunceyi gelistirme maksadi da yok, cunku soylenen bir sey yok. Ben Nadal #1 olur, Federer olamaz falan demedim cunku, lutfen dikkatli okuyun.

Federer'in cok calismasinin gerektigi ve buna degip degmeyecegi ile ilgili endiselerim birer yorumdur ancak objektiftir. Puan farklari nedeni ile Federer'in #1 olmak icin cok calismasi, yani cok turnuva kazanmasi gerektigi bir gercek, yorum bile degil. Buna degip degmeyeceginin sorgulanmasi da yerinde bir endise, cunku sezon basinda koruyacak puanlarinin oldugu da bir gercek. Kaldi ki bu ikisi bir yorum olsa bile bir Nadal - Federer karsilastirmasi degil, cunku o satirlarda Nadal'dan bahsetmemisim bile sadece Federer'in mevcut durumunu yazmisim.

Siz yazinin altina sadece "Neden Nadal - Federer karsilastirmasi yapiyoruz?" yorumunu yazinca ben de yazilan yazida karsilastirma yapildigini dusundugunuzu ve buna tepki gosterdiginizi dusundum dogal olarak. Cevabimi da sadece yazida herhangi bir karsilastirma yapmadigimi aciklamak amaci ile yazdim.

kirpi dedi ki...

@ Adsiz

Federerci oldugumu dusunen birinin olmasi cok guzel gercekten :) Su ana kadar beni en cok sevindiren yorum bu oldu, bunu cok net soyleyebilirim.

Kendimi Federerci olarak tanimlayamam ama sunu cok net bir sekilde soyleyebilirim ki Federer'in ust seviyesinde oynamaya devam etmesini isteyenlerdenim. Ki yazdigim bazi yazilarda Federer'in bu yil Roland Garros ve Wimbledon'da yasadigi sorunlarin gecici oldugunu dusundugumu ve Federer gibi bir oyuncunun boyle aniden dusmeyecegini soylemisligim de vardir, simdilik hakli cikmis gibi gorunuyorum ve bunun icin mutluyum :). Federer iyi oynamaya devam etmeli, cunku bu tenisin iyiligi icin olmasi gereken bir sey. Ben rekabet istiyorum, cekismeli maclar olsun istiyorum ve Federer olmadan bu soylediklerim olmaz.

Adsız dedi ki...

oncelikle cok kibarsın tesekkurler sonra da ben bunu bir blogcu ile takipci arasında o sevmediğim fikir yarıstırması yada yanlıs anlasılmayı duzeltme olayına donusturmek istemiyorum fikir fikirdir ve oda sahibinindir ayrıca turkce kelimler nereye cekersek oraya gider yorum endişe olur sonra o objektif olur bir de suna değinmeden gecemicem o satırlarda nadal dan bahsetmemiş bile federer in mevcut durumunu yazmıssım demişsinn ama tum yazı rafa ve fed uzerine :P(p.s gercekten dikkatli okuyorum )

kirpi dedi ki...

@ nevermind

Tesekkur ederim.:)

Yazi Nadal ve Federer uzerine tabi ki cunku yazinin basligi "#1 Kime Gider?" ve su an ATP'de bu iki oyuncu haricinde #1 olma ihtimali olan kimse yok. Djokovic'in korumasi gereken cok puan var bu nedenle kopartabilecegi puanlar aradaki farki kapatmaya yetmiyor. Murray ise yaklasik 3500 puan daha alabilir gibi uzakdoguya giderse, ancak su anki 1 numara ile arasinda yaklasik 5800 puan fark oldugundan o da 1 numara olamiyor. Bu nedenle bu iki oyuncudan bahsetmedim acikcasi. Zaten pek cok kisi de #1 yarisinin Nadal ile Federer arasinda gececegini ongorur diye dusundugumden yazmaya gerek gormemistim.

Buna karsin hala yazida Federer mi Nadal mi daha iyidir uzerine bir yorumum yok benim, sadece #1 yarisi ile ilgili son durumu yazdim, ki herkesin bilecegi gibi kimin herhangi bir yili daha yukarda bitirdigi ile kimin daha iyi oldugu arasinda bir baglanti yoktur. Del Potro bu yili belki ilk 200'un bile disinda bitirecek, ilk 200'deki herkesten daha mi kotu yani? caglayan merve'nin rahatsiz oldugu nokta bu gibiydi, en azindan ilk yaptigi yorumdan ben bunu anladim ("..nadal her zman zaten federer benden her zman daha iyi dedi.." yazmis cunku). Yazida bu konu ile ilgili ne bir karsilastirma ne de bir yorum yapmistim, yanlis anlasildigimi dusundugumden de cevap verme ihtiyaci duydum.

Adsız dedi ki...

mesela fenerbahçe bu hafta puan kaybeder galatasaray da kazanırsa lider galatasaray olur demek karşılaştırma olmaz.

fenerbahçe'nin sağ tarafı galatasaray'dan iyi çünkü şu futbolcular var onlar da şu şu işleri daha iyi yapıyorlar ama galatasaray'daki bu isim de bunu iyi yapıyor demek karşılaştırma olur.

yazıda karşılaştırma yok sıralama ve ihtimaller var. karşılaştırma var ve bu insanlar niye karşılaştırılıyor demke saçma ve komik. o zaman kaldırılsın bilgisayarlı sıralama falan. koskoca itf, atp, wta oyuncuları karşılaştırıyor. bıkmadılar karşılaştırmaktan... bu mu yani?

kirpi dedi ki...

@ Adsiz

Yaziyi yazarken kullandigim bakis acisini Galatasaray-Fenerbahce ornekleri uzerinden cok guzel ozetlemissiniz, tesekkur ederim. Keske benim aklima gelseydi de bu kadar soz kalabaligi yapmasaydim. :)

Russell dedi ki...

Neler dönmüş burada ya? :) 11 yorumun böyle bir şey üzerine olacağı hiç aklıma gelmemişti yazıyı okurken. Gerçekten karşılaştırmayla alakalı bir şey yok. Yorum yapıldığı bahsedilen "Federer'in çok çalışması lazım, değer mi bilmiyorum" cümlesi de bence yorum bile sayılmaz. Çok net ortada olan bir şey. Eğer sezon sonu yüklenip bütün her şeyini verirse, sezona da aynı şekilde devam etmek kolay olmayacaktır ve bu da Avustralya Açık'ta aleyhine olabilir. Bu zaten herkesin kabul edeceği bir şey.

Her neyse, Nadal, Youzhny'i yener ve bunların hiçbirisine gerek kalmaz diyorum ben. Göreceğiz neler olacak.

gizemozb dedi ki...

kirpi sana federercisin herhalde dedim cünkü bu zoraki hesaplar objektif olarak yapılmaz :).

federer kariyerinde tecrübe ve fiziğini en iyi harmanlayacağı durumda şuan. bundan sonra alışık olduğumuz en üst seviye oyununu istikrarlı sürdürmesini beklemek fazla iyimser.

öte yandan bu turnuva için konuşuyorum, nadal'ı durdurmak çok zor. hem fiziksel olarak iyi hem iyi servis atıyor hem de mental olarak çok güçlü.ayrıca x'i y'yi tutmaktan bağımsız olarak her tenissever şuan nadal'ın kazanmasını istemeli bana göre. çünkü kazanırsa bu sene flushing meadows'ta tarih yazılacak.

kirpi dedi ki...

Hehe :)

Ben daha once de Nadal Roland Garros sonrasi #1 olur mu diye bir hesaplamalar yapmistim bir aralar. Benim hesaplarima gore olmamasi lazimdi. Ama sonra oldu iste.

Hesapladim yazdim buraya. Yarin obur gun Federer #1 olursa ben karismam :). Ama soylediginiz dogru, tabi ki Federer uzun vadeli dusunecektir, sirf sezon sonunda #1 olmak icin kendini parcalayacagini sanmam.

Nadal kazanirsa pek cok ilginc durum ortaya cikacak. Bu yil olmasa da bence sansi tukenmis sayilmaz ama bu yil olursa gercekten cok dikkat cekici bir basari olur.

aliye dedi ki...

karşılaştırma var ya da yok yorumuna hiç girmeyeceğim. ama varsa da ne var yani? bu bir blog ve blog yazarları istedikleri konularda fikirlerini paylaşırlar. karşılaştırma yapmak isterlerse onu da yaparlar. okumak isteyenler okurlar, istemeyenler okumazlar..
sevgili kirpi.. sen düşüncelerini içinden geldiği gibi paylaşmaya devam et. her yazıyı herkesin beğenmesine imkan yok. ve lütfen sanki kötü bir şey yapmışsın gibi kendini savunmaya çalışmaktan vazgeç..

kirpi dedi ki...

aliye soylediklerinde haklisin. Sadece boyle net bir yorum gelince ben mi yanlis anlattim diye endiseleniyor insan.