22 Ocak 2011 Cumartesi

Avustralya Açık: Erkekler Son 16

Nadal-Cilic: Nadal'ın oynadığı tenis çok iyi değil şu ana kadar. Cilic de görülüyor ki biraz toparlamış kendini. Çok iyi oynadığı yok ama kesinlikle geçen yılın sonundan daha iyi. İlk servisi etkili oluyor ve rallilerde daha fazla ayakta kalabiliyor. Nadal ile oynadığı tek maç 2009 Shanghai'da. 4 oyun vererek eze eze almıştı ama şimdi durumlar çok daha farklı tabii. Nadal kazanır ama set bırakır muhtemelen, bırakmasa da kesinlikle zorlanır.

Raonic-Ferrer: Raonic, elemelerden gelen harika koşusuna devam ediyor. Youzhny'i de geçti. Ralli oyunu averaj ama onu buralara getiren inanılmaz servisi. Bu turnuvada Isner'dan bile iyi servis atıyor, düşünün. Turnuvanın en hızlı servisi ona ait ve turnuvanın en çok ace atan oyuncusu. Ama bu eşleşme çok kötü onun için. 2011'de maç kaybetmemiş, formda ve dinç bir Ferrer. En son Berankis'i 6-2 6-2 6-1 ile geçti. Çok iyi return'leri olduğunu biliyoruz. Açıkçası set kaybetmesi bile sürpriz olur Ferrer'in benim için.

Soderling-Dolgopolov: Soderling zorlanmadan dördüncü tura kadar geldi ve kariyerinde ilk kez Avustralya Açık'ta ikinci haftayı görüyor. Ama söylemek lazım ki, doğru düzgün bir rakiple oynamadı henüz. Dolgopolov üçüncü turda Tsonga'yı 5 sette geçti ama son iki seti Dolgopolov kazanmadı, Tsonga verdi. İzlemeyenler o komediyi izlesin bir yerlerden bulup. Ben bu kadar fazla saçma basit hatayı arka arkaya iki set izlemedim. Felaket kötü oynadı son iki seti Tsonga. Dolgopolov bu maçta ilk servisi oyuna soktuğunda zorlanmaz ama biliyoruz ki ilk servisi hep belli yerlerde düşüyor ve o aralarda Soderling kıracağı servislerle işi götürür. Yakın geçer ve Soderling 3 ya da 4 sette alır diyorum.

Melzer-Murray: Melzer, Youzhny'nin kaybetmesi, kendisinin de kazanmasıyla neredeyse 30 yaşında kariyerinde ilk defa top 10'a girdi. Takdir etmek lazım kariyerinin sonunda yaptığı bu çıkışı. Baghdatis maçının ikinci ve üçüncü setlerinde gayet iyi oynadı ama Murray'nin kaybedeceği maç değil bu. İyi savunma yapıyor Murray her zaman olduğu gibi ve Melzer'in bu duvara karşı bir yerde saçmalamaya başlayacağını tahmin etmek zor değil.

Berdych-Verdasco: Berdych, Wimbledon'dan sonraki en iyi maçını Gasquet'e karşı oynadı burada üçüncü turda. Verdasco ise Tipsarevic'e elenmeliydi bence, buraya kadar fazla geldi. Gerçi Nishikori'yi çok rahat geçmiş ama izleyemedim, o maçta nasıl oynadığını bilmiyorum. Berdych şu an daha formda görünüyor ama Verdasco ile ne olacağını bilemezsiniz. Yine de 4 veya 5 sette Berdych derim.

Almagro-Djokovic: Almagro hakkında bir yerde gördüğüm yorumu paylaşmak istiyorum. Direk alıntılıyorum. Yorum, Almagro'nun ikinci turda 3 numaralı kortta Andreev'i uzun bir maçın ardından 5 sette geçmesine binaen geliyor. Şöyle bir durup düşündüğünüzde "adam haklı beyler" diyeceğinize eminim: "You know it's a grand slam first week when everytime you look at a scoreboard you catch Almagro mugging it out in a five setter on some outside court." Maça gelirsek, Djokovic kazanır. Bu kadar.

Roddick-Wawrinka: Dördüncü turun en çekişmeli birkaç eşleşmesinden biri. Organizatörler de bunu fark etmiş, Rod Laver'ın akşam seansına koymuşlar. Roddick'in şu anki oyunu top 20 dışındaki oyuncuları çok zorlanmadan yeniyor ama top 20'ye karşı çok zorlanıyor, top 10 oyuncularına karşı ise neredeyse hiç kazanamıyor. Yani aşağı yukarı ne yapacağı belli olan bir Roddick var. Çok iyi servis atar ve rallide rakibinden hata bekler, bu kadar... Wawrinka ise seneye iyi başladı. Bu sene maç kaybetmedi henüz, ki kendine güvenle her zaman daha iyi oynayan bir oyuncudur. Bu maçtan bir sürpriz çıkar - artık ne kadar sürpriz denirse - ve Wawrinka kazanır.

Robredo-Federer: Hehehe.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Nadalda ters giden birşey var mubadaladaki tenisinden eser yok.Bir bilgi var mı elinize ulaşan?Dikkatimi çeken diğer birşey rafa çok terliyor 3 4 t-shirt değiştirdi maç boyunca.Hala hastamı acaba diye aklımdan geçmiyo değil.

orion dedi ki...

Burada videosu da vardı top yere atınca yapışıyordu direk. Geçen Söderling-Hernych maçı da durdu aynı sebepten birsüre. Neden oluyor böyle birşey bilen var mı?

kirpi dedi ki...

Mubadala'da gece maçları yapılıyordu ve o bölgede hava daha soğuktu benim bildiğim. Avustralya daha sıcak ve nemli. Anladığım kadarıyla giydiği tişörtten kaynaklanıyor durumu biraz. Yoksa çoktan iyileşmeye başlamış olması gerekir, 3 hafta süremez o hastalık.

kirpi dedi ki...

@ Orion

Sıcaktan olsa gerek. Muhtemelen kaplama şişip ayrılıyordur, delik açarak sorunu giderdiklerine göre...

Beril dedi ki...

2.5 kilo kaybetmiş ve dediğine göre kilo kaybetmezmiş genelde

bir demiş ki; çok yoruldum bugün, heralde hastalığım vücudumun direncini düşürdü falan filan

mgunsel dedi ki...

Raonic Prens David'den bir set koparır bence : ) Onun dışındaki maç yorumlarına kelimesi kelimesine katılıyorum....
Heyecana gebe olan Berdych-Verdasco maçı dururken, sonucu aşikar olan Robredo-Federer maçını yayınlayacak olan Eurosport'u da kınıyorum bu arada. Link peşinde koşacağız gene...

kirpi dedi ki...

@beril

Hastalığımdan beri çok terliyorum demiş ama bence tişörtte de bir sorun olmalı. Maçta 5 kg terliyor zaten, zayıflamasa şaşardım. :) Bence susuz kalmış olabilir, soğuk algınlığından ve nezleden sonra olan birşey. Çok da terliyor. Bol bol su ve mineral almalı derim.

@mgunsel

Evet, Robredo maçı kötü tercih bence de. Ama öte taraftan ne olursa olsun onu izlemek isteyenler daha fazla malesef. Prens set bırakabilir ama lütfen bu sefer çeyreği görsün artık. Ben 5 sete gidebilir dedim, Russell rahat alır emiş. Bakalım, göreceğiz.

kirpi dedi ki...

Bu arada Birdy vs Verdy ES2'de görünüyor..

Beril dedi ki...

@kirpi
önerilerini ilettim kendisine :)

mgunsel dedi ki...

Ferru da epeydir çeyrek göremiyormuş hakkaten, Wiki'den baktım da şimdi en son 2008 RG'da çeyrek final oynamış..Şaşırdım ciddi ciddi, üçüncü, dördüncü turlarda çok gitmiş..GS'lerde daha başarılıydı diye kalmış aklımda..

kirpi dedi ki...

@ beril

Kulaklarını da çekseydin :)