17 Ocak 2011 Pazartesi

Avustralya Acik'ta Ilk Gun

Avustralya Acik'in sevmedigim bir ozelligi is gunlerinde takip edilemiyor olusu. Calisan insanlar gece 2'de izlemeye baslayip sabahlayamiyorlar. Gece seansindaki maclar da zaten mesaiye kurban gidiyor. Bu nedenle ornegin bugun benim az da olsa bakabildigim tek mac Federer-Lacko maci oldu. Russell uykusundan fedakarlik edip bir suru mac izlemeye calisiyordu son 2 haftadir ama ondan da haber yok. Boyut degistirdiginden supheleniyorum.

Ilk gunun dikkat ceken sonuclarina bakalim once erkekler tarafinda. Melbourne'den yukselen patlama sesi Davydenko'dan geldi, zira kendisi bugun ilk turda Florian Mayer'e yenildi. Hem de 4 set gibi oyle aman aman cekismeli olmayan bir macla. Hani Mayer genc yetenek sinifinda olsa anlariz. Gerci Mayer Avustralya'da basarili turnuvalar da cikartti ama Davydenko'da Doha'daki oyunuyla formunu yakaladigi izlenimini vermisti.

Bunun disindaki maclarda seri basi isimler zorlanmadan kazandilar. Hatta o derece ki Berdych bile ve (aman tanrim!) Verdasco bile rakiplerini cok rahat geride biraktilar. Oyle ki surekli aksiran, tiksiran, sicaktan bayilan Djokovic bile rakibine sadece 5 oyun birakti. Kurali bozan seri basi oyuncular da vardi tabi. Monfils'in de Bakker ile yaptigi mac 5 sete gitti ve Monfils 0-2'den dondu. Hem sakatligi oldugundan hem de de Bakker azimsanacak bir isim olmadigindan mazur gorulecek bir skor. Toprak uzmani Montanes'in Brown ile (sac), Fish'in Hanescu ile yaptigi maclar 5 sete gitti. Denk guclerin savasi seklinde gecen Kohli-Kamke macini ise Kohli 5 sette kazandi. Bunun haricinde Davydenko gibi elenen bir baska curuk seri basi Querrey oldu. Querrey 5 sette Kubot'a elendi. Grigor Dimitrov ise bazi True Grand Slam okurlarinin en iyi cikis yapan oyuncu sectigi Golubev'i eledi. Herkesi topluca Dimitrov'a gicik olmaya davet ediyorum.

Bayanlarda ise gectigimiz haftalardan gelen supriz beklentilerini karsilamayan bir gun gecirildi. Ilk turun en "yazik" denilen eslesmesi Wickmayer-Groth macinda gulen taraf Wickmayer oldu ve Groth'un bu turnuvada supriz yapabilecegini tahmin eden pek cok kisinin boynu bukuk kaldi. Hayranlarinin son haftalarda "Elendi...Simdi elenecek...Ay bakamiyacagim.." diyerek parmaklarinin arasindan seyrettigi Wozniacki ise ilk turda rahat bir galibiyet aldi Dulko karsisinda. Mirza Henin'den ilk seti koparsa da kalan setlerde cekismeye neden olamamis. Avustralya'ya kapali kutu olarak gelen Venus ise ilk macini rahat kazanmis Errani karsisinda. Sempati guzeli Dokic de rahat tur atlayanlardan. Rezai'nin Zahlavova'ya elenmesi ve Hantuchova'nin Kulikova'ye elenmesi disinda seri basi isimlerden elenen olmadi bugun. Son haftalarin sempati toplayan ismi Mattek-Sands Rus'a yenilirken, adasi Arantxa Parra Schiavone'yi zorlamayi basarmis.

Yine erkekler tarafina donersek blogda daha once yukselise gececeginden bahsettigimiz Benoit Paire ilk turda Cipolla'yi yenmis. Yukselise gececegi ongorulen Harrison ise ilk tur macini Istanbul Challenger sampiyonu ve son haftalarin dikkat ceken ismi Mannarino'ya karsi 3 sette kaybetmis. Baska bir genc isim Brands, Stakhovsky'e kolaylikla gecilirken, genc falan olmayan ancak son 8-9 ayda pek cok kisinin sempatisini kazanan Mahut da ilk macini kendinden beklenmeyecek bir bicimde 3 sette noktalamis.

Ilk gun icin rapor simdilik bu kadar. Toplu sonuclarda bayanlar maclari icin suraya, erkekler maclari icin ise buraya tiklayabilirsiniz.

Simdi diyebilirsiniz ki bir Federer maci izlemissin bari ondan bahset. Soyle soyleyeyim; Federer macin basindan itibaren cok cok iyi oynadi ve Lacko hic bir sey yapamadi. Birinci set boyle, ikinci set de oyle derken uyunacak az bir miktar uykum vardi hala, uyudum ben o yuzden. Macin nasil devam edip nasil bitecegi belliydi acikcasi cunku Lacko bir turlu tehdit olusturamadi. Uyumakta hakliydim. Pisman degilim.

5 yorum:

Beril dedi ki...

russell bütün gece uyanıktı valla hala uyuyor olabilir :)

sıkıcı bir ilk turdu bence genel olarak, bir ara maç izlemek yerine ders çalıştım yani o kadar :)

tek heyecanı monfils yaşattı canım benim kazandı, de bakker maçı kazanmaya yakındı halbuki servis kullandı maç için 3.sette ama seti kaybedince çok düştü

yeni tomic'imiz dimitrov mu oldu? bana uyar gıcık olabiliriz topluca :)

kirpi dedi ki...

Twitter'a gelmeyi akil edemedim ben sabah sabah. Gerci onu da birakmak zor oluyor.:)

Butun ukala genclere gicigim ben. buna Dimitrov da dahil.

orion dedi ki...

de Bakker çok rezil. 7-6 6-2 5-2'de servis atarken iki tane basit hata yaptı ki vuruşları profesyonel tenisçiye benzemiyordu bile. Servis kırdırma puanında da çift hata yaptı. Bir kere daha maç için servis atma şansı olmasına rağmen direk maçı bıraktı başka birşey değil. Fiziğini geliştirirse Berdych olur, başka da birşey olmaz ondan.

Henin de kötü gözüktü. Çok hata yapıyordu ama söylemişti zaten timing'ini bulmasının zaman alacağını. Gönül favorim kendisi Clijsters ile birlikte ama kaybederse üzülmemeye hazırladım kendimi şimdiden.

Dokic turnuva öncesi antrenörünü kovalamış. Dimitrov hakemi ittiği için hiç ceza almadı ki kendisi itiraf ediyor olayın doğruluğunu. Maçtan sonra hakem tartaklamak serbest demek ki

Bu arada belli ki çalışmıyorum, hayat bana güzel :)

kirpi dedi ki...

Ben de diyorum bu Dimitrov cezali degil miydi nasil oynuyor bu turnuvada? Soracaktim, soramadim da. bu kafayla cok beklerler adam olmasini daha. Arkadan gelen yok diye simartiyorlar bunlari, dur bakalim daha nereye kadar gidecek?

de Bakker kilo almis gibi gorunuyordu bana, yaniliyor muyum??

Russell dedi ki...

şimdi uyandım. :(

eurosport sitesi için de çok çalıştığımız için bloga bakmaya zaman kalmadı, iyi olmuş bunu yazdığın. :)