18 Aralık 2010 Cumartesi

Sonuçlar: True Grand Slam 2010 Ödülleri

Süre aslında bu gece 23.59'da bitiyordu ama akşam ya da gece zamanım olmayabilir, şu an bir boşluk buldum ve hemen bu işi halletmek istedim. Dolayısıyla oylama olması gerekenden 6-7 saat erken bitti. Ama görmeyen kalmamıştır herhalde...

Erkeklerde yılın oyuncusu ödülünde sürpriz yok tabii ki. Nadal 16 oyun 15'ini alarak bu alanı lider bitirdi. Diğer oy ise Federer'e gitmiş. Böyle bir şeyi tahmin etmedim desem yalan olur. :) Söylenecek çok bir şey yok. 3 grand slam'i, arka arkaya farklı zeminlerde kazanıp, sezon sonu şampiyonasında da final oynayınca oylamada bu kadar dominant olmak çok garip değil. Toprakta süpürdüğü masters turnuvaları da cabası...

Kadınlarda birinci Wozniacki. İşte buna biraz şaşırdım. Safina zamanında grand slam kazanamadan dünya 1 numarası iken, büyük bir kesim tarafından "grand slam kazanamayan 1 numara mı olur, kötü oyuncu" diyenler doluydu... Görüntü ve imaj her şeyi değiştirebiliyor ama. O Safina büyük turnuvalar kazanabilen bir oyuncuydu. Wozniacki ise, ilk büyük turnuvasını bu sezonun sonunda Beijing'de kazandı. Onun dışında kazandığı tüm turnuvalar küçük turnuvalardı. Grand slam finali de yoktu bu sene. Sezon sonu şampiyonasında final oynadı, onu ekleyelim. Wozniacki 10 oy alırken 6 oyda kalan Clijsters ise Amerika Açık ve sezon sonu şampiyonalarını kazanmayı bildi. Bunlar dışında kazandığı 2 büyük turnuva daha var. Avustralya Açık'ta hayal kırıklığı yaratmıştı. Wimbledon'da ise yarıda kaybetti. Toprak sezonunu pas geçmemiş olsa kimbilir, belki de bu oylamada birinci çıkabilirdi...
Erkeklerde yılın en çok geliştirme gösteren oyuncu ödülü ise çok yakındı. Istomin ve Marsel 3 oy alabilen iki oyuncuydu. Bunun dışında ikişer oy alan Berankis, Golubev ve Gulbis bulunuyor. Nadal ve Dolgopolov da birer oy alan diğer oyuncular. Istomin'in fotoğrafını koymayı tercih ettim zira Marsel'i seçenler büyük ölçüde "Marsel" olduğu için seçtiler. :) Bana göre Istomin'in de hakkı değildi bu ödül ama aynı oyu alan iki oyuncudan birinin seçilme kriteri epey subjektif olduğu için Istomin'e yazayım dedim bu ödülü. Golubev, Gulbis, Dolgopolov veya Berankis bu ödül için daha uygun olabilirdi diye düşünüyorum. Benim oyum Berankis'e gitmişti...

Vera'cım bu fotoğrafta çok güzel çıkmış ama konumuz o değil. :) 26 yaşında arka arkaya 2 grand slam finali oynama başarısını gösterdi ve iki numaraya kadar yükseldi. Muazzam bir gelişme. Duygularını nispeten daha iyi kontrol ettiğinden çokça kez bahsetmiştik zaten. Bunun dışında sezon boyunca en fit kalabilen oyunculardan biriydi bence. Zaten kadınlarda bu sezonun zirvesini diri kalmak belirledi. Wozniacki ve Zvonareva, bu sezon oyun olarak ilk 3'te bile olamazlar benim gözümde ama tenis aynı zamanda fiziksel bir spor da... Bu ikili bunu gösterdi bizlere. 15 oyun 12'sini alan Zvonareva sürpriz değil. Diğer oylar Ivanovic, Stosur ve Wozniacki'ye. Kirpi'nin Stosur'a verdiği oya şaşırmadım desem yalan olur. :)

Yılın en iyi grand slam turnuvası olarak seçilen: Wimbledon. Bu oylama da çok çok yakın. Fransa Açık tek bir oy alabilmiş. Bunun dışındaki oylar çok yakın gitmiş. 6 Wimbledon, 5 Amerika Açık, 4 Avustralya Açık olmak üzere. Wimbledon ile Amerika Açık'ın yakın olacağını tahmin ediyordum zaten...

Yılın maçı ödülü sezon sonu şampiyonası yarı finalindeki Murray-Nadal maçına... Sürpiz değil ama ezici bir şekilde olması biraz sürpriz oldu benim adıma. 10 oy almış bu maç. 11 saatlik Mahut-Isner maçı 2 oy alabilmiş sadece. Bunun dışında Brisbane finalinde Clijsters-Henin, Amerika Açık'taki Djokovic-Federer ve Verdasco-Ferrer, Avustralya Açık finali Murray-Federer ile Wimbledon yarı finalindeki Nadal-Murray maçları birer oyun sahibi olmuş. Ben Wimbledon'daki Nadal-Murray maçına oy vermiştim. Sezon sonu şampiyonasında bu ikilin oynadığı maçla aralarında kaldım ama o maça zaten çok fazla oy gideceğini bildiğimden bu maç da unutulmasın istedim, zira çok çok güzel bir maç olmuştu bence...

Yılın en iyi çifti Bryan kardeşler olarak çıktı oylamadan. Bu oylamada erkekler ve kadınları ayırmak istemedim biraz daha rekabet olması adına. Öteki türlü Bryan kardeşler ve Dulko/Penetta çok rahat kazanacaktı. 8 oy Bryan kardeşlere, 5 oy Dulko/Pennetta çiftine gitti. 2 grand slam kazanan Shvedova/King çiftini görebilen tek kişi olan kirpi'ye tebrikler buradan. :) Bir oy da fikir güzel diye Nadal/Djokovic çiftine gitmiş, heh.

Yılın coach'u ödülünde çekişme yok. Toni Nadal, 7 oy olarak açık ara birinci oldu. Özellikle Nadal'ın servisindeki gelişmede payı var muhakkak. Wimbledon'da 3. turdaki Petzschner maçında "coaching" yaptı diye gündeme geldi ve o zaman epeyce tartışıldı ama Rafa, amcasının sadece onu destekleyici sıradan şeyler söylediğini, taktik vermediğini defalarca söyledi. 3 yaşında elinden tutup başlattığı "Rafael Nadal" projesinde daha neler yapacak Toni amca... İzleyip görmeye devam edeceğiz. Federer'in yeni coach'u Paul Annacone 3, Ivanovic'in eski coach'u Heinz Gundhardt, Gulbis'in coach'u Hernan Gumy 2'er oy aldılar. Soderling'in eski coach'u Magnus Norman da tek oyun sahibi oldu. Güzel bir dağılım oluştuğu düşüncesindeyim bu kategoride...

Yılın en centilmen oyuncusu Nadal olarak seçilirken, oylama çok yakın geçti. 5 oy Nadal'a, 4 oy ise Federer'e gitti. Dementieva ve Ferrer 3'er oyla onları izlediler. Clijsters ise tek oy alabildi, ki onu da ben verdim. :) Bana göre Dementieva, Ferrer veya Clijsters öne çıkan isimler olmalıydı ama Nadal ve Federer'in ilk ikide olması sürpriz demek anlamına da gelmiyor bu. Nadal yine bu sene çok fazla kazanmanın da avantajıyla iyi bir imaj çizdi karakter açısından ama Federer'in centilmenlik namına pek bir şey yapmadığı, hatta birkaç ufak takdir edilmeyen davranışının bulunduğu yılda bu kadar oy almasını garipsedim.

Yılın olayında Nadal'ın "kariyer golden slam"ı açık ara yapmış 11 oyla. Arkalarından Federer'in Roland Garros ve Wimbledon'da yaşadığı hayal kırıklıkları geliyor 2 oyla. Mahut-Isner maçı ve Nadal'ın toprakta maç kaybetmemiş olması birer oy aldı...

Takip etmesi, toparlaması, yorumlaması zevkli bir aktivite oldu bu oylama işi. Bazı kategorilerde birinciler baştan belliydi ama özellikle yakın geçenler güzel oldu. 16 oydan daha fazlasını beklerdik ama bundan da memnunuz. Sonuçta maksat eğlenmek, muhabbet etmek. Belki seneye bu sayı daha da artarak devam eder, bilemeyiz... Katılan herkese çok teşekkürler, yorum bölümünde özellikle Federer hakkında söylediklerime gelecek tepkileri göğüslemek için beklemekteyim. :P

8 yorum:

kirpi dedi ki...

Bana "Stosur gelişme göstermedi" dedirtemezsiniz :P

Açıkcası Zvonareva ve Schiavone'ye oy çıkar diye bekliyordum ben. Stosur da bir oy alsın dedim işte, üst sıralara göre fena bir sıçrama yapmadı.

Yılın en iyi erkek oyuncusu tabi ki Nadal'dı. Alternatifi yok bu konuda. Ama Federer de kazandığı Avustralya Açık ve sezon sonu turnuvası için 1 oy alıversin yani. Sonucu değiştirecek kadar alsa şaşardım ama.

Shevedova ve King sezon başından beri birlikte oynasalar daha iyi yerlere gelebilirlerdi. Seneye daha iyi işler bekliyorum. İkisi de çok genç daha.

Toni Nadal'ın bu yılki en büyük başarısı da "Bir daha slam kazanamaz" denilen enkaz bir oyuncudan tarihte bir ilki gerçekleştiren bir tenisçi yaratması. Sadece bu güveni vermesi bile yeter.

kirpi dedi ki...

Bir noktaya katılmadan edemeyeceğim ayrıca. Safina bence de 1 numara olduğu dönemde Wozniacki'den daha başarılıydı.

Beril dedi ki...

bence de safina daha başarılıydı GS kazanmadan 1 numara olunmaz fikrine de karşıyım bu anket o zaman yapılsaydı safinaya verirdim oyumu

bazı sorularda seçenek çok fazlaydı seçmek zor oldu bence, en çok gelişenlerde özellikle

Adsız dedi ki...

safina konusuna katılıyorum, en azından grand slamde final bile görmüştü, büyük turnuvalarda görebiliyorduk kendisini.
şu grand slam olmadan 1 numara olunmaz olayını kim başlattı bilmiyorum, en azından tenisçiler çok yorum yapmamalılar bu konuda, sonuçta puanlama sistemi diye birşey var. grand slamin yok ama 1 numarasın eleştirisini izleyiciler getirirlerse daha hoş olur sanki.

kirpi dedi ki...

Hadi ben bir adım geriye götüreyim. Federer 2009 AO sonrası Jankovic ile ilgili bir yorum yapmıştı diye hatırlıyorum ben.

Adsız dedi ki...

@ kirpi
evet evet o olayı biliyorum, jankovic de altta kalmayan bir cevap vermişti. ama kimin başlattığı konusunda hiçbir fikrim yok. serena da yapmıştı bu tarz çıkışlar. antipatik geliyor bana.

kirpi dedi ki...

Jankovic'in cevabı çok komikti ya. Federer'e sayıp sayıp sonra Nadal'ı övnüştü kibar, centilmen diye. Ne alakası varsa artık :)

mgunsel dedi ki...

Wozniacki'nın bu kadar oy toplamasında şirinliğinin de payı yadsınamaz bence. : )