7 Ocak 2011 Cuma

Bu Bir Sitem

Nadal - Davydenko maci bitti az once. Maci ayrica yazar miyiz bilemiyorum ama macin anlatimi hakkinda iki laf etmek istiyorum izninizle.

Simdi biz Turkiye'de bir avuc tenis sever insaniz. Sadece Grand Slam degil hemen her turnuvayi takip etmeye calisiyoruz degil mi? Kirk yilda bir televizyonlarimizda turnuva yayinlaninca da sevincten havalara ucuyoruz. Peki ya hevesle bekledigimiz maci anlatan kisi mac hakkinda bizim kadar bile fikir sahibi degilse?

Bugunku mac anlatiminda yapilan hatalarin haddi hesabi yoktu. Aklimda kalan bazi ornekleri siralayayim mesela. "Nadal'in kiz arkadasi 20 yasinda ve 1 yildir birlikteler". Illa magazin haberi vermis olmak icin yanlis seyler soylemek biraz komik duruyor. Anlatanin bilmedigi belli ama ayni zamanda bir magazine kacma ihtiyaci da var. "Nadal bugun gununde degil". Gerek bloglar, gerekse onemli haber sitelerinde Nadal'in probleminin ne oldugu gunlerdir yaziliyor. Maci anlatan kisi maci anlattigi kanalin web sitesine 15 dakika baksa mactan once bunu ogrenecek zaten. Ikinci setin sonunda soylenen "Nadal biraz toparlandi, acaba geri mi donuyor?" laflari?Bunlara soyleyecek bir sey yok zaten, maci izleyenler Nadal'in son 4 oyundaki halini gormuslerdir.

Is oyle bir noktaya geldi ki spiker dogru bir seyler soylediginde sasirir hale geldim. Maci anlatan kisi tenis konusunda uzman olmayabilir, herkes her spordaki son gelismeleri takip edecek diye bir sey yok. Ama bilmedigi halde veya emin olmadigi halde bazi yorumlarda bulunmasi bana fazla geliyor. Su veya bu sekilde bu kisi bu maci anlatmak zorunda kaldiysa da emin olmadigi seyleri biliyormus gibi anlatmamali diyorum. Hem mac zevkini olumsuz etkiliyor, hem de iyi tenis takipcilerine saygisizlik oluyor. Sitem ediyorum.

11 yorum:

Russell dedi ki...

ben de ekleyeyim bir şeyler buradan.

bahsedilen kanal eurosport bilmeyenler için. anlatan kişi de, barbaros çıdal. anladığımız kadarıyla tenis kanalda birinci sporu değil. eurosport'ta 50 tane spor olunca hepsinin belli uzmanları oluyor tabii ve bazen bazı sporlar o sporun uzmanı olmayan kişilere de kalıyor olabilir. barbaros çıdal da teniste böyle olabilir. çok yakından takip etmiyor olabilir ama benim bildiğim 2 senedir bu kanalda tenis maçı anlatıyor, az bir süre değil. zaten beklediğimiz de fazla bir şey değil. maçını anlatacağın oyuncunun son durumu ve son maçları hakkında bilgi edinmek zor iş değil...

ne desem bilemiyorum, yazıyla paralel düşünüyorum tamamen. şu maçın özellikle ikinci setinde nadal'ın hali ortadayken (koşmuyor yahu adam, daha ne?) hala davydenko'yu övmeye devam etmek? davydenko güzel oynadı, çok güzel oynadı. bunu söyleyeceksin tabii. ama yarım saat boyunca davydenko çok iyi oynuyor demek ve bir kere bile nadal'ın hastalığından bahsetmemek? bunun farkında olup söylemiyorsa, taraflı anlatıyor. farkında değilse de, dersine iyi çalışmamış. ikisinde de sonuç olarak mesleğe saygısızlık var.

Beril dedi ki...

ve maçı olan kişi de nadal yani en kolay bilgi bulabileceği tenisçilerden biri, bu arada dün de o anlatmıyor muydu? dün de hastaydı yani

Russell dedi ki...

dünü bilmiyorum ama lacko maçını o anlattı.

patuli dedi ki...

televizyondan maç seyredeceğim diye seviniyorum ama böyle bir maç daha seyredersem kırarım o televizyonu ben.

netten izlerim daha iyi, böyle bir rezilliğe katlanmak zorunda kalmam hiç değilse.

bu kadar bihaber olmaya hakkı var mı? nasıl bir saygısızlık bu?

dünkü maçı da o anlattı.

ve dünkü maçta da trainer çağırdı Rafa.

insan bir merak eder, niye çağırmış, trainer ile ne konuşmuş.

davydenko için yırtınmalar, çok keyifli bir maç demeler, ayıp yahu. çocuğun yüzünden anlaşılıyor kendinde olmadığı, adam masal anlatıyor, yuh olsun.

eurosport'un sitesinde iletişim bilgileri de yok.

maç biter bitmez yazacaktım, içimde kaldı.

Beril dedi ki...

@patuli
twitter'ın varsa oradan iletebilirsin aslında

sekoser dedi ki...

Onur maç anlatmaya başlasın orda:)

Ben netten izledim mis gibi, ama Çıdal'ın önceki anlatımları beni kanser etmiştir.

orion dedi ki...

Nadal yine çiftlerde oynuyor bu arada. İlk seti de almışlar

Russell dedi ki...

@sekoser

Zaten bir ara yorum yapıyordu maçlarda, spiker olur mu bilemem. :) Benim netten izlemek aklıma 6-3 5-0'da geldi. O kadar da zeki bir insanım işte. İbret alın.

Unknown dedi ki...

barbaros çıdal zaten çok kötü bir tenis spikeri. işin ilginç kısmı şu ki ben maçın son 5-6 oyununu yabancı spikerlerin anlatımıyla internetten izledim ve onları da oldukça kötü buldum. sanırım eurosport 2'deydi maç. tutturmuşlar nadal'ın oyunu fiziğe dayalı diye. fizik olarak gününde olmadığı zaman kazanması zormuş. hala 3-4 yıl öncede kalmış şeyleri söyleyip duruyorlar. bir de sanki federer fizik olarak zayıf olduğunda maç kazanması kolay. eurosport tenise çok ağırlık veren bir kanal olmadığı için spikerleri de başarılı değil demek ki.

amerikan televizyonlarında us open maçlarını genelde dick enberg diye bir adam anlatır. her yıl istisnasız us open sunmasına rağmen hala saçmalar durur.
spikerlerin tenisi hobi olarak büyük bir zevkle veya profesyonel olarak ciddiyetle takip etmediği sürece başarılı olmaları da pek mümkün değil.

ben tennistv.com'daki maçların çoğunluğunu anlatan jason goodall ve robbie köenig'i beğeniyorum.

onur dedi ki...

Tenis dedin mi David Mercer der susarım.

Russell dedi ki...

jason goodall çok iyidir, çok çok iyi. robbie köenig de bazen fazla gaza gelir, abartır ama tenisin ercan taner'i der, severiz. :)