30 Haziran 2010 Çarşamba

Erkeklerde Ceyrek Finaller

Ceyrek finaller noktalandi. Oncelikle supriz sonuca bakalim.

Federer yine final yolunda onundeki en onemli engele yenildi. Roland Garros'da da Federer'in kurasina bakinca "ceyregi gecerse finale gider" demistim. Bu turnuvanin basinda durum oyle olmasa da devaminda durum benzer sekilde gelisti ve Federer yine ceyrek finalde takildi. Aklima bundan birkac ay once attigim "Berdych??" baslikli post geldi. Bu postu yazmistim cunku Birdy kendisinden en beklemeyecegimiz seyi yapiyor ve istikrarli oynuyordu. Bugun de istikrarini konusturdu ve turnuvanin basindan beri dengesiz bir performans gosteren Federer'i 3-1 gibi net bir skorla eledi. Bunu yaparken aynen Falla gibi mac icin servis atarken heyecanlandi, ancak Falla'nin yaptigi gibi maci teslim etmedi.

Federer'in ilk turlari sargiyla oynadigini soylemistik. Bir sorunu vardi yani az da olsa. Ne tarz bir fiziksel sorunu olursa olsun US Open'a kadar duzelir. Bu boyle gitmez, Federer destekleyicileri panige kapilmasin derim. Aynisini gecen yil Rafa yasadi, bu yilki durumu cok daha iyi. Federer gibi tenisciler boyle birden bire bitmez. Amiyane tabirle azalarak biterler.

Gelelim Nadal macina. Macin bir aninda spiker "Nadal'in toplari cok spinli." dedi. Ben de icimden "Nadal'in iki kolu var...Iki de bacagi var.." diye tamamladim. Nadal ile ilgili en iyi bilinen iki seyden biri toplarina cok fazla spin uyguladigi ikincisi de mental gucudur herhalde. Bugun ikincisne dair ornekleri bol bol gorduk.

"Ispanyollar her zaman gec kalir" diye bir klise var. Buna uygun olarak Nadal da bugun maca gec geldi. Oyle ki korta geldiginde ilk 5 oyun oynanmisti bile. Panikle arayi kapatmak icin ust uste 3 oyun alsa da Soderling bir oyun daha alarak ilk seti 6-3 aldi. Sonra ikinci set basladi. Rafa'nin servis attigi ilk oyunda durum 30-30 iken Soderling'in attigi bir topa cizgi hakemi "out" diye bagirdi. Nadal'in bu andan sonra gonderdigi top fileye gitti. Soderling'in itirazi sonucunda sahin gozu topun icerde oldugunu gosterince Pascal Maria utanc verici bir kararla Soderling'e servis kirma puani verdi, ama Rafa kurtardi. Derken servis de kirdi ustune. 2. set de 6-3 ile Rafa'nin oldu.

Nadal ucuncu setin de ortasinda servis kirdi. durum 5-4 lehine iken sandalye arasina gidildi ve tam Nadal'in set icins ervis atmasindan once Soderling yara olan ayagi icin sakatlik molasi aldi (Petzschner macinda Nadal'i cirkeflikle suclayanlari sahneye davet ediyoruz). Soderling sonuna kadar hakki olan bu molayi aldiktan sonra Nadal'in konsantrasyonu epey bozulmus olmali ki iki kez cift hata yaparak servis kirdirdi set icin servis atarken. Is tie-break'e gitti. Nadal buarada da yanlis bir out karari yuzunden bir puanda avantaji durduk yere yitirse de dagilmadi ve seti aldi. Son setin konusulacak bir tarafi yok. 6-1 Nadal aldi diyeyim siz anlayin.

Rafa bugun hem 5-0 geriye dustugunde, hem haksiz yere servis kirma puani verdiginde, hem de sanssiz bir bicimde 3. seti kaybetme riskine girdiginde dagilmadi. Iyi bir atletin sahip olmasi gereken ozellikleri sonuna kadar gosterdi. Oyuncularin nasil oynadigina gelirsek de Nadal istikrarsiz bir bicimde servis atti; ya oldukca etkili, ya da cok kotu. Tipik risksiz ama etkisiz Nadal servisleri yoktu bu macta. Soderling ise Ferrer macina gore daha iyiydi. %80 ile oynadi diyebilirim hatta. Oynayabilecegi en iyi oyunun bundan cok da farki olmazdi diye dusunuyorum. Nadal uzayan oyunlarda cok daha iyi durumdaydi cunku; geri cizgide makine gibi oynadi. Soderling oyunlarina fazla asilmadi Rafa. Hatta abartip sette servis kirdiktan sonra uzerine yatti bile diyebilirim. Sodeling'in iyi servis atarak basladigi oyunlara neredeyse hic asilmadi. Aslinda kendini korumak istemesi acisindan pek de mantiksiz degil. Bu arada laf yorgunluga gelmisken, Nadal Cumartesi gunu yaptigi yaklasik yarim saatlik antremandan sonra dun de 1 saat calismis. Bu rakamlar Rafa icin cok az. Dizindeki sorunu odem gidericiler ve masoruyle doktorlarinin (turnuvaya doktorlariyla gitmek??) yardimiyla bir nebze cozebilmis. Ama Nadal'daki en onemli degisiklik artik dizleri agriyinca Miami'deki gibi sinir krizi gecirme noktasina gelmeyisi. Bunda su sozunu ettigimiz yeni tedavi yonteminin onemli payi oldugunu dusunuyorum. Cunku basin toplantisinda sakatligi ile ilgili "Korkmuyorum..Cunku sol dizimde de benzer bir sorun yasadim ve yeni bir tedavi denedim. Tedaviden sonra dizimde hic bir sorun hissetmedim. Biliyorum ki ayni tedavi sag dizime uygulandiginda da sonuc ayni olacak." seklinde oldukca ici rahat ve moralli konustu. Moral cok onemli.

Djokovic Lu'yu cok rahat gecti. Maci izlemedin, yorum yapamiyorum. Ancak muhtemelen tatsizdi zaten. Tek dilegim Lu-Roddick macinin Lu'nun 15 dakikalik sohreti olmamasi.

Ben bu satirlari yazarken Murray'de Tsonga'yi ilk seti tie-break ile kaybetmis olsa da sonrasindaki setleri rahatca alarak yendi. Bu maci da izlemedim. Boylelikle Murray - Nadal maci hakkinda yorum yapma hakkimi da yitirdim. Ama izlesem de sonuc degismezdi, zira nedense Murray Nadal karsisinda bir baska oynuyor. Rafa Avustralya Acik'taki maci baz alarak hazirlanmali bence. Sakin olmali. Murray ise yine o mactaki gibi agresif. Berdych - Djokovic macindan ise Berdych cikar gibi geliyor. Aslinda Berdych yari finalde takilmaya musait bir isim gibi ama Djokovic'te de Soderling inadi yok. Aslinda bu ikisi al birini vur otekine tipler gibi. Son zamanlarda Berdych daha iyi durumda sanki ama hala "Berdych" ve "istikrarli" kelimelerini yan yana kullanamiyorum.

Iyi oynayanlar kazansin...

2 yorum:

Erman Tüneri dedi ki...

Maçın kırılma anı 3 . sette berabereyken federerin 40-0 dan servisi kıramamasıydı ardında kendi servisini kırdırdı maç gitit yazık oldu. artık djokovic destekliyorum =)

Russell dedi ki...

Evet, uzun süredir Federer'in servis kırma puanlarında bu kadar başarısız olduğu görülmemiştir. Verdiği servis kırma şanslarını da kurtaramadı iyi bir yüzdeyle.

Ayrıca ne yalan söyleyeyim, kalan dörtlü arasında şampiyonluk için en az şanslı isim olarak Djokovic'i görüyorum. İlk turda kötü bir maç çıkardıktan sonra 2 ve 3. turda kötü oyuncularla oynadı. 4. turda Hewitt galibiyeti etkileyiciydi ama yarı finale gelene kadar çok da sağlam bir testten geçtiğini söyleyemeyiz. Şimdiye kadar yendiği en iyi rakip Hewitt de, yarı finalde oynayacağı Berdych'ten stil olarak çok daha farklı bir oyuncu. Ben Berdych karşısında çok zorlanacağını düşünüyorum. %50-%50 bir maç. O maçı geçerse finalde olası bir Murray maçında Murray'nin ev sahibi avantajından dolayı, olası bir Nadal maçında da kalite, tecrübe ve mental farktan dolayı underdog olacaktır. Aynıları Berdych için de geçerli. Benim fikrim Murray-Nadal galibinin şampiyon olacağı yönünde. Maalesef çok iyi takip ettiğim bu slam'de Murray'i şu ana kadar hiç doğru düzgün izleyememiş olmam da ayrı bir şanssızlık. O yüzden Nadal-Murray maçına da sağlıklı bir tahmin yapmam mümkün değil.