19 Mart 2011 Cumartesi

Ilk Finalist Rafa

Rafa Del Potro'yu pek de beklenmeyen bir sekilde rahat bir skorla yendi: 64-64.

Pek beklenmiyordu bu zira Nadal son maclarini iyi oynamamisti. Somdev macinda kotu, Karlovic macinda meh, ciftlerde yine iyi degil. Bugunku mac da oyle basladi ki ben "Niye boyle bir rezaleti izliyorum?" dedim macin basinda.

3 oyunda tam 9 basit hata yapti Nadal. Hem de oyle boyle hatalar da degil. Maci sesi kisik izledim, eminim hakemler "Fault" demeye tenezzul bile etmemislerdir. Dedim bu mac Del Potro'nun. Nadal kortta sacini basini yoluyordu zira. 3-0 geriye dusmustu.

Ama ayni Rafa ne kadar kotu de oynasa, ne kadar kendine de kizsa kopmadi iste mactan. Zaten biz de onu bu nedenle sevmiyor muyuz? Macin kalaninda son gunlerdeki kotu performansinin etkilerini hem kendi ustunden hem de izleyenlerin aklindan sildi.

Del Potro iyiydi bence. Hala zayif vuruyor gibi ama bu gayet normal. Hareketliligi cok iyiydi, filede de iyiydi. Hela Rafa'nin ayaklarin dibine attigi bombalar muthisti ama iste bu numaralar Nadal'a islemiyor. Inanilmaz cevirdi bunlari Rafa.

Nadal macta hem filede iyiydi, hem de ralillerde kortu cok iyi acti. Mac boyunca genelde kortun merkezinde kaldi, Del Potro'dan az kostu. Gectigimiz maclarda bunu cok iyi yapamiyordu. Ritmi de iyi degistirdi. Demem o ki su son bir iki macinin kotu etkisini ustunde tasimasa cok daha rahat bitirecekti maci. Nasil ki 2009 US Open'da Nadal'in karninin yirtik olmasi macin sonucunu degistirmediyse, burada da 2009 model Del Potro da gelse sonuc degismeyebilirdi. Cunku her seyden once Nadal daha dogru oynadi.

Macin basinda felaket olan Nadal servisleri ikinci setin sonuna dogru epeyce duzeldi. Finalde basit hatalarini da azaltirsa sampiyonluk icin sansi olabilir.

Ekleme: Nadal mactan sonra demis ki "2009 USO macinda 3 cm yirtik vardi karnimda. Ama olmasaydi da yenilirdim. 6-2'lik setlerle degil, ama yenilirdim." Adamimsin Rafa ne diyeyim...

Hiç yorum yok: