23 Mart 2010 Salı

Nadal'in Solakligi Supheli

Gectigimiz haftalarda Toni Nadal, Ispanyol Eurosport sitesinde bir chat aktivitesinde bulunmustu. Suradan okunabilir.


Dedigine gore artik Nadal'in sol eliyle daha iyi tenis oynadigindan ciddi olarak suphe ediyormus. Rafa'nin sag veya sol elinden birisini secmesi gerektiginde toplara sol eli ile daha guclu vurdugunu gozlemlediginden sol ele yoneltmis onu amca Nadal. Ancak simdi bundan emin degil, hatta diyor ki Rafa eger sag elini kullansa kesinlikle daha iyi servis atabilirmis.

Bana gore amca Nadal bilincsiz bir sekilde Rafa'da gormek istedigini gordu ve onu sol ele yonlendirdi. Cunku solaklik teniste bir avantaj. Hatta Federer'in slice vuruslarindaki gibi rakiplerini zor duruma dusurebildigi bazi hamleleri, solak oldugu icin Rafa uzerinde ise yaramiyor. Ama bir de isin su yonu var; Nadal sag eli ile daha iyi servis ve belki cok daha guclu forehand vuruslarina sahip olabilecekti. Malesef bizler bunlarin Nadal icin solak olmaktan daha mi avantajli olacagini veya Toni Nadal'in dedigi gibi Rafa'nin hangi eliyle daha iyi oynadigini su saatten sonra ogrenemeyecegiz. Hatta bu sorularin cevaplarini Rafa bile ogrenemeyecek.

Yine de merak etmeden duramiyor insan; ya solak degilse?

2 yorum:

Russell dedi ki...

Boşver, benim de solaklığım şüpheli. :) Futbol, basketbol, voleybol, hentbol hepsini solla oynuyorum; tenis raketini elime aldığımda sağ elime daha iyi geldi, sağla oynuyorum. :)

kirpi dedi ki...

Ben de hep Nadal tenisi sol eliyle daha iyi oynuyor diye dusunurdum de simdi ikilemde kaldim, yanlis bir tercih mi olmus acaba diye..

Bir de ipligi igneye hangi elinle geciriyorsan o tarafa yatkin oluyormussun. :) Bir igne, bir parca iplik, bir de Rafa istiyorum. :)