20 Şubat 2011 Pazar

Haftanin Finalleri

Bayanlarda bu haftanin heyecan veren finali beklendigi gibi Dubai'den cikti. Caroline Wozniacki dun geriye duserek basladigi maci iki sette tamamlayarak Jankovic'i elemis oldu. Kuznetsona ise Pennetta'yi 64'luk iki set ile gecti.

Diger iki turnuvaya baktigimizda, Bogota'da final gorecegini zannettigimiz Suarez-Navarro'nun yari finalde Johansson'a yenildigini goruyoruz. Diger taraftaki finalist adayim Martic de macindan cekilince ortaya Johansson-Dominguez seklinde bir final cikti. Memphis'te ise final oynandi ve Marino ilk setten sonra cekilince kazanan Rybarikova oldu.

Erkeklerde mac bollugu yasanan bir gunun ardindan Buenos Aires'de final Almagro-Chela seklinde sekillendi. Almagro bu sene bir Ferrer, bir Ferrero misali Guney Amerika'dan puan toplayacak gibi gorunuyor.

Marseille'de ise Soderling, haftanin cikis yakalayan ismi Tursunov'u iki sette gecerek gecen sene oldugu gibi finale geldi. Diger finalist ise yillardan ve yollardan sonra final goren Marin Cilic. Sezon basinda mac puani harcayan Cilic bu sefer mac puani kurtarip Youzhny'i eleyerek finale geldi. Soderling yorgun gorunuyordu, cekismeli bir final olabilir burada.

Haftanin diger ATP turnuvasinda ise finali Raonic ve Roddick oynayacak. Raonic 3 sette kazana kazana finale kadar geldi. Son olarak Mardy Fish'i de gecen Raonic icin durum belirsiz, zira Roddick hem bu turnuvada cok iyi maclar cikartti hem de sag omzu sakat. Dun aksam Del Potro ile oynadigi maca cok iyi basladi. Ben senelerdir servisi bu kadar guclu olan Roddick'in forehandlerinin bu denli vasat olusunu anlayamazdim. Dun oynadigi macta olmasi gereken gibi forehand ile cok sert ve cizgileri yoklayan forehandler yolluyordu ki ilk seti tek servis kirma ve etkili servislerinin de yardimiyla rahat aldi. Ama ikinci setin basinda Roddick'e bir seyler oldu, hem servisleri etkisizlesti hem de forehand kanadindan bir suru hata yapmaya basladi. Servisini de kirdirdi zaten. Daha sonra sakatlik molasi geldi ve saglik gorevlisinin saglam insani sakatlayabilecek tedavisinin ardindan epey toparlandi. 20 dakikaya yakin suren 5. oyundaki Del Potro servisini kiran Roddick, boylelikle ust uste 3 oyun almis ve break farki ile one gecmis oluyordu. Sonrasinda nispeten rutin devam eden maci Roddick aldi.

Macta Del Potro'nun sag bacagi bandajliydi ve macin sonuna dogru oldukca yorulmus gorunuyordu. Zaten kondisyonu cok guclu olmadigindan sasilacak bir durum degil. Ama tabi zamanla daha iyi olacaktir. Rallilerde kendi sevdigi toplari yine iyi derlendirse de ralli uzadikca gucunu kaybetti ve sevmedi slice benzeri toplarda yine cok hata yapti. Temposu ve mac trafigi son zamanlarda birden yogunlastigindan bir muddet dinlenmesinin faydasi olacagini dusunuyorum. Roddick ise omuz sakatliginin dusurdugu golgeye ragmen izledigim en iyi maclarindan birini oynadi. Ozellikle forehandi kendisini yari yolda biraktiginda backhandi muthis calisti ki ikinci sette mactan kopmamasini saglayan da bu oldu.

1-2 laf da turnuva organizatorlerine edelim. ATP 500 seviyesindeki turnuvada sahingozu sisteminin olmamasini anlamak mumkun degil. En azindan merkez kortta olmaliydi diyorum. Mac puanini getiren ace Del Potro'yu epey rahatsiz etti. Tabi ki o ace olmasaydi da maci kaybedecekti ama en azindan hem izleyenlerin seyir zevkine, hem de oyuncularin mucadelesine golge dusmemis olurdu.

18 yorum:

QuaresmA dedi ki...

Ben Del Potro'yu yine de beğendim ama dünkü Roddick performansı Federer, Nadal, Djokovic ile kafa kafaya oynayacak bir performanstı kanımca. Özellikle rallilerde beklediğimden iyiydi. Tek falsosu ilk servis yüzdesiydi ama yine de Del Potro'yu dünkü Roddick'e yenildiği için eleştiremem :)

kirpi dedi ki...

Del Potro iyiydi tabi de Roddick gercekten belki de izledigim en iyi tenisini oynadi. Ilk servis yuzdesi de omzu yuzunden dustu, bakalim toparlanirsa Amerika Masters turnuvalarinda gecen sene yaptigini tekrarlayabilir.

Russell dedi ki...

5-4 15-30'da arka arkaya iki tane dışarı giden top ace olunca, "zaten Roddick kazanacaktı" diyemiyorum. Del Potro o oyunda kesinlikle servis kırabilirdi.

kirpi dedi ki...

5-4'deki ace durumunu ve sahin gozu eksikligini yazdim zaten. Hadi Del Potro servis kirdi diyelim. Ve hadi seti de almis olsun. O durumda bile Del Potro'nun ucuncu bir set oynamasi lazimdi ve ikinci setin sonlarindaki halini de herkes gordu. Onu da Roddick'i de. 2. setin sonu itibari ile kortta nefes nefese olan iki buklum bir Del Potro vardi ve "O ace olmasaydi ben maci alirdim yeaaa" dese herkes ona gulerdi herhalde. Ha 3. sette Roddick'in omzu cikar, yok kafasina saksi duser, orasini bilemem. :) Ama macin genelinde zaten Roddick daha ustundu ve Del Potro'nun mac kazanacak gibi bir hali de yoktu. Roddick'in rakip servislerden puan cikarma oraninda Del Potro'ya fark atmasi, yine servis kirma sansi yakalamada cok daha onde olusu bir seyler anlatiyordur diye dusunuyorum.

Ozetle yanlis cizgi hakemi kararlari olmasa bile oyunlar arasindaki fark gosteriyor ki mac Roddick'indi. Eyyorlamam bu kadar.

QuaresmA dedi ki...

Bugün Roddick, Raonic'in de bi gazını alır :)

7-6 7-6 Roddick :)

kirpi dedi ki...

Tamamen saglik durumuna bakar bence. "Sinir bilmemnesi, onemli degil" demis ama bilemem. Dunku gibi oynarsa yenmesi lazim.

Bu arada returnlerini de toparlamis biraz. Basimiza tas yagacak...

Russell dedi ki...

Maçı ben de gördüm ve Roddick tek bariz üstündü ama o mantıkla "Roddick kesin kazanırdı" diyemezsin işte. Olası bir üçüncü sette ne olacağı hiç belli olmaz. Çok maç gördüm bir oyuncunun ilk iki seti domine ettiği ve ikinci seti kaybettikten sonra işlerin son sette tamamen şekil değiştirdiği. Yine, Roddick orada servis kırdırsa bile %90 kazanacaktı o maçı ama kesin bir şey diyemeyiz. Sonuçta Del Potro'nun yorgunluğu kadar Roddick'in sakatlığını da hesaba katmak lazım.

kirpi dedi ki...

Teniste 1-2 yanlis kararin tum macin seyrini kesin olarak degistirdigi cok az mac var. Bariz hakem hatalarinin oldugu maclarin cogunda bile sonucta kim kazanmaya yakin oynuyorsa o kazaniyor. Kaldi ki bu macta hatalar oyle "Del Potro kazaniyordu ama yanlis kararlarla mac dondu" seklindeki anlarda da gelmedi. Ayrica yanlis kararlar, puanlarin kesin olarak Del Potro'ya gittigi hatalar da degil ki bu da Roddick'in kazanma ihtimalini %90'dan bile yukari ceker diye dusunuyorum. %90'dan yukarisi icin de "zaten Roddick kazanacakti" demekte sakinca gormuyorum ben kendi adima.

Bir de isin baska bir tarafi daha var. Roddick'in galibiyetinin kesin olmadigini savunurken "5-4 15-30'da arka arkaya iki tane dışarı giden top ace olunca" gibi bir sey de soyleyemezsin. Bir kac post onceki Berdych videosunda ekranda iceri dusmus gibi gorulen topun aslinda disarida oldugunu goruyoruz. Yani hem oyuncunun gordugu hem de ekrandan gorulen de yaniltici olabiliyor. Kesinlik var mi? Yok..

Ozetle bu mac hakem hatasiyla katledilmis bir mac olsa basta Del Potro olmak uzere bir cok kisinin sesi cikardi. Ama Del Potro'nun mac sonrasi aciklamalari da bu maci kazanmayacagini bildigini gosteriyor zaten.

Russell dedi ki...

%90 derken servis kırılması halinde dedim. Sen de takdir edersin ki 15-30'da arka arkaya iki tane ikinci servis gelmesi servis kırmak için bir hayli büyük avantaj.

15-30'daki servis çok çok büyük ihtimal dışarda, ki 30-30'da gelen servisin tartışmasını bile yapmam, çok bariz dışardaydı, öyle böyle değil.

Del Potro bir de gidip "o outlar çalınsaydı maçı kazanırdım" diyecek hali yok tabii. Ben de Del Potro'nun öyle elinden maçın alındığını falan söylemiyorum ama ne olursa olsun "kesin" diyemezsin. Çok basit bir şey anlattığım aslında ama sen hala "çok büyük ihtimalle" mantığından yola çıkarak "kesin"e getiriyorsun. Yoksa bence de Roddick kazanırdı ama nereden bilebiliriz ki ne olacağını? 500 puanlık bir turnuva, üstelik kapalı sert kortlarda, ki şahin gözünün en gerektiği kort stilidir, sen bu sistemi kuramıyorsun.

kirpi dedi ki...

E zaten ben de bencesini yazdim? "Tabi ki o ace olmasaydi da maci kaybedecekti" yazmisim, haberci degilim ki ben, yazdigim sey tabi ki benim yorumum. Her cumlenin sonuna "bu benim yorumum" lafini koysam okuyanlar bayilir burada. Bu bir blog olduguna gore yazanlar da benim yorumum, ki bunu daha once "Adsiz" isimli yorumcuyla da tartismistim. Postta "kesin" kelimesi gecmis mi? Hayir?

ATP 500 gibi bir turnuvada sahin gozu sisteminin gerekliligi kosunda hemfikiriz. Postta da acik bir sekilde elestirdim zaten. Gorunuse gore buradaki tek sorun "bence" dememis olmam. Tanri olmadigimdan ve tanri oldugumu da burada iddia etmedigimden insanlar "Tabi ki o ace olmasaydi da maci kaybedecekti" lafimin kesinlik degil yorum oldugunu anlarlar dedim ama madem oyle bundan sonra noktayla virgul gibi "bence" yazarim..

Pof..

kirpi dedi ki...

Aslinda tam olarak "Mac puanini getiren ace Del Potro'yu epey rahatsiz etti. Tabi ki o ace olmasaydi da maci kaybedecekti..." yazmisim ki buradaki amacim mac sonundaki ace meselesinin macin kaderini degistirmedigini dusundugumu anlatmakti. cunku ilk cumle Del Potro'nun galibiyetinin engellendigi hissi veriyor. Kalkip da boyle bir anlam cikartilacagini ben nereden bileyim.

Russell dedi ki...

Sorun "bence"si falan değil ki, tam aksine senin yorumunun olduğunun farkındayım ve ben de ona karşı kendi fikrimi belirtiyorum. Neden buna sinirin bozuluyor, onu anlamadım.

kirpi dedi ki...

E madem benim yorumum oldugunu biliyorsun neden "Maçı ben de gördüm ve Roddick tek bariz üstündü ama o mantıkla "Roddick kesin kazanırdı" diyemezsin işte." diyorsun? "Kesin kazanirdi" demedigimi bile bile. Soylemedigim bir seyi soyledigmi iddia edersem duzeltirim ben de bunun nesi garip anlayamadim???

Sonucta sen kendi yorumunu yazdiktan sonra ben de kendi yorumumu yazdim biraz. Postta net olarak yazmamistim, biraz daha acayim dedim. Bir daha yapmam. Soz.

Russell dedi ki...

Senin yazdığın kendi yorumuna göre kesinlik ifadesi taşıyor. "Tabii ki Roddick yine de kazanacaktı" demen ona getiriyor lafı. Bunu "büyük ihtimalle Roddick yine de kazanacaktı" ile bir tutamayız. Ben de bunu söylüyorum.

kirpi dedi ki...

Ben de bir onceki cumle ile birlikte degerlendirmeni ve oradaki olasi yanlis anlamayi gidermek icin "Tabi ki.." diye basladigimi soyledim.. "Tabi ki.." kalibinin bu tip durumlarda kullanildigi ve kesinlik anlami tasimayan bir dolu ornek vardir. Onceki ve sonraki cumleleri atip bakarsan belki o anlam cikar ama postu da "..hem de oyuncularin mucadelesine golge dusmemis olurdu." diyerek bitiriyor, bir "golgelenme" oldugunu ifade ediyorsam zaten kesinlikten de bahsetmiyorumdur.

Tekrar ediyorum "Kesin kazanirdi" demem icin burada kendisini tanri yerine koyan biri olmam gerekir ki hic bir zaman boyle bir iddiam olmadigina gore burada da kastettigim bu degildir.

Russell dedi ki...

Neyse senin dediğin de, benim dediğim de belli. Tekrar başa dönmek istemiyorum. Ne demek istediğim gayet açıktı.

kirpi dedi ki...

Soylemedigim bir seyi soyledigimi iddia edip bunun uzerinden tartisiyorsun, o nedenle ben de basa donmek istemiyorum.

Aynisi su Nadal ve Federer'in 1 numara gelmesi icin almalari gereken puanlari hesapladigimda olmustu. Donuyorum bakiyorum yazdigim, anlattigim sey o degil, inatla birileri "yok oyle dedin" diyor. Sanki benim neyi dusundugumu baskalari daha iyi biliyor benden...

kirpi dedi ki...

Ben dedim bir tartisma ortami yaratirsak hitler artar diye.. %50 artmis netekim..