26 Şubat 2011 Cumartesi

Bunlari Biliyor Muydunuz?

- David Ferrer'in web sitesinin 1998'den kalma gibi gozuktugunu, ancak Ferrer'in neredeyse her macindan sonra forum bolumune yazdigini?

-Vera'nin son 1 yilda hic kupa kazanamadigini ve buna ragmen 3 numarada oldugunu?

-Nadal'in duz taban oldugunu, 2004 ve 2005'de ayagindaki kiriklarin buna bagli olustugunu, kullandigi tabanlarin basinci bacagin diger bolgelere (ve dahi dize) yollamasi sonucunda tendinitin olustugunu ve bundan kurtulmak icin bacagindaki farkli kaslarin guclendirildigini?

-Serena Williams'in sadece 4 turnuvadan aldigi puanlarla gecen hafta siralamada 1 basamak yukselip 11 numara oldugunu?

-An itibari ile Nicolas Almagro'nun Bastad turnuvasi sampiyonlugu ile elde ettigi 250 puanin "non-countable" (sayilmaz) oldugunu, bu hafta 11 numaraya yukselmeyi garantiledigini, turnuvayi kazanirsa da 10 numara olacagini? (Edit: Bunu ben de bilmiyormusum, esit puan durumunda Melzer turnuva farki ile 10 numarada kaliyormus)

25 yorum:

Beril dedi ki...

-ferru'yu tabiki biliyorduk :)
-bir de caro'ya kızıyorlar vera'nın ki daha beter bence
-bunu bilmiyordum ve nedir bu çocuğun çektiği, bir yeri de normal olsun, neresini tutsak elimizde kalıyor :)
-2.maddedeki cevabım serena için de geçerli
-non-countable ne demek ya sayılmıyorsa o puanlar nasıl 11'e yükseliyor? yoksa daha sayılmadı mı demek oluyor? her nasıl oluyorsa aferim nico'ya da :)

kirpi dedi ki...

Siralamada belli bir noktaya kadar yukselen isimlerin sinirli sayida (3 diye biliyorum) ATP 250 turnuvasi puani sayiliyor. En yuksek olanlar tabi. Almagro'nun da 4 sampiyonlugu var. Yani o 4 sampiyonluktan Bastad'i koruyamasa bile puani azalmayacak..

Beril dedi ki...

yeni bir şey öğrendim çok heyecanlı :)

kirpi dedi ki...

:0)

Russell dedi ki...

Yanlış mı hesapladım bilmiyorum ama kazanırsa 10 numara olmuyor sanırım. Melzer'in 180 Dubai puanı yerine 45 Barcelona puanı geliyor (ikisi de ATP500), böylece Almagro'nun kazanması halinde puanlar eşitleniyor ve daha az turnuva oynayan Melzer 10 numarada kalıyor.

kirpi dedi ki...

Orda oyle oluyor galiba evek..

Adsız dedi ki...

Nadal düztaban mı ? Yok artık ! Bu bilgiyi hangi kaynaktan aldınız acaba merak ettim, okumak isterim. Dünyanın en iyi koşucularından biri belki de kendisi pek inanamadım açıkçası. Kaldı ki ilerleyen yaşlarda tedavisi yoktur pek.

kirpi dedi ki...

Simdi Rafa'nin durumu biraz karisik. Aslinda duz tabanlik da kaslarin zayiflamasi ile olusan bir nevi yan hastalik benim anladigim;

http://www.abc.es/hemeroteca/historico-30-11-2007/abc/Deportes/rafael-nadal-tiene-una-lesion-cronica-pero-aguantara-en-pie_1641440360892.html

Bir suru osteo'lu terim geciyor. Makelede verilen Mueller-Weiss sedromu yanilmiyorsam kemik olumu anlamina geliyor. Ayrica osteokondroz terimi de geciyor ki bu cocuklarda gorulurmus. Sonucta sol ayagindaki kemik iyi beslenemediginden zayiflamis ve kirilmis. Sonrasinda ise meniskus olmus o bolgede. Nadal'i emekli etmese de agri veren ve tam performansa ulasmasini etkileyen bir olaymis.

Bu da Nadal'in ayagi :)

http://www.youtube.com/watch?v=rxMW5QE-DIo&feature=player_embedded

Sag ayak gerci ama bunda bile hafif bir duzluk var gibi.Benim ayagim bundan biraz daha kivrik ama doktorum duz tabanlik var demisti :(

kirpi dedi ki...

Bu arada Nadal 2005'teki kirilma sonucunda ciddi bir cokus yasamis. Hangi turnuva hatirlamiyorum ama bir toprak masters turnuvasinda Almagro maci oncesinde durduk yere hungur hungur aglamaya basladigini okumustum bir yerde. Zaten 2006 RG finalinde de fazla heyecanliydi.

Russell dedi ki...

2006 Barcelona yarı finali.

kirpi dedi ki...

Hocam ayaga ne diyorsunuz insallah? :)

mgunsel dedi ki...

Ferru imlaya da dikkat ediyormuş, gözümdeki sempatikliiğini iyice arttırdı dilbilgisine önem veren prens :/

kirpi dedi ki...

Cok kitap okuyanin imlasi duzgun olur. :)

Ben Ispanyolca bilmedigimden bos bos baktim oyle.. Sadece maci yerel saatle 21:00'deymis, onu anladim :D

Russell dedi ki...

@mgunsel

Dışarıdan öyle görünüyor da blogun İspanyolca mütercimi Beril çevirirse yazdıklarını daha iyi anlayabiliriz. :)

@kirpi

Bu düztaban hakkında bilgim yok, öyle hastalıklar denk gelmez bana (bak, gene nazar değdiricez kendimize), ama okuduğum kadarıyla insanı yoran bir şeymiş. Yorgun hali buysa... Diyorum.

Beril dedi ki...

Prensimiz diyor ki;

Meksika'dan herkese merhaba! (alkış efekti) Yarı finalde kazandım ve işte buradayım :) şimdiden saat 9'daki Almagro'ya karşı olan finali düşünüyorum. (otelden de çıkamıyosun zaten yapacak başka işin yok) Nico şu an çok formda ama her maç farklıdır. Burada evimde gibiyim, insanların desteği muhteşem. Acapulco benim favori turnuvalarımdan, hem destek hem de organizasyon için çalışan ve yardım eden insanlar açısından. Umarım finalde Nico'ya karşı şanslı olurum. Herkese selamlar. ELVEDA!! :D

kirpi dedi ki...

ELVEDA MI??

Ama niyeee? :(

Beril dedi ki...

onu ben ekledim içimden geldi :D

kirpi dedi ki...

Ne kadar az cevap gelmis postuna. Yazik :(

Beril dedi ki...

hahah üzüleceğine sen yaz bir şeyler :)

kirpi dedi ki...

:S hic huyum degil ki...

Beril dedi ki...

ama niye sen yazarsan sevinir kazanır bugün

kirpi dedi ki...

Bugune dek ben yazmadan kazandi. Bozmayayim simdi. :)

Beril dedi ki...

o da doğru tabii :)

Adsız dedi ki...

Adres için teşekkür ederim. İspanyolcam yok ama google amcanın çevirdiklerinden anladığım kadarıyla düz taban değil rafa :D zaten imkansız gelmişti gözüme, o kadar koşması hem de yorulmadan mümkün değildi. Rafa 2004 yılında stres kırığı yaşamış ayağından. Yani travmatik bir kırık. Daha sonrasında Mueller-Weiss Sendromu geçirme tehlikesi yaşamış galiba bu şu demek, ayağındaki naviculere kemiğin beslenmesinin bozulup kemiğin nekroza gitmesi yani ölmesi diyelim. Ama böyle bir durum yaşanmamış, yapılabilecek herşey yapılmış. Anladığım kadarıyla olay bundan ibaret. Rafa biraz daha kasarsa biyonik adam ödülünü de alacak ama :D

kirpi dedi ki...

Bu linkte degil ama bir kac yerde forumlarda gormustum. Hafif duztaban olmak o kadar onemli bir sorun degil zaten, ben de fena kosmazdim eskiden ;)