17 Eylül 2010 Cuma

Nadal: "Djokovic Maçında Yardım Aldım"

Amerika Açık şampiyonluğunu kazandıktan sonra ülkesinin El Pais gazetesine röportaj veren Rafa Nadal'ın sözleri bunlar. Yardımdan kasıt, "coaching" tabii.

Röportajı yapan haberci "Maç sırasında box'una baktın, öyle çok gergindin ki dönüp nereye servis atmalıyım?" diye sordun demiş. Nadal da şöyle cevaplamış:

"Son oyundaydı. Maç için servis atarken. Nereye servis atacağımı bilemedim. Ortaya mı atmalıyım yoksa wide (açılı, rakibi kortun dışına iten, ki maçında genelinde bunu yapmıştı Rafa ve çok işe yaramıştı) servis mi atmalıyım diye sordum. Bana wide servis atmamı söylediler ve ben de bunu yaptım."

Açıkça hile yaptığını söylüyor Nadal. Sonuçta yasak bir şey yardım almak maç sırasında. Maça etki ettiğini söyleyemeyiz bunun. Son oyunda Nadal zaten double break ile öndeydi. Sanırım çok gergin olduğu için bunu yaptı ama şartlar ne olursa olsun yasak bir hareket. Tabii öte yandan bunu itiraf etmesi de güzel. Ceza alacağını, alması gerektiğini düşünüyorum. Maça neredeyse hiç bir etkisi olmasa da sırf ismi Nadal olduğu için göz ardı edilmez umarım bu...

Kirpi notu: Eveet.. Russell bunu bir yabanci blogda okumus. Mevzu bahis haber su;

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=es&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.elpais.com%2Farticulo%2Fdeportes%2Fhe%2Fterminado%2Fhistoria%2Felpepidep%2F20100915elpepidep_2%2FTes

Nereye cekseniz oraya giden bir tercumesi var ama ana dili Ispanyolca olanlar "Bana disari servis at dendi" olarak tercume etmisler bunu. Su ana dek Nadal'in amcasina donup sordugunu soyleyen yok, ceviride de boyle bir sey gorunmuyor, o nedenle buyuk ihtimalle yabanci blogcu arkadasin uydurmasi. "Disari dogru servis kullan" yorumu ise mac puaninda gelmis. Toni Nadal'in cenesini tutamadigi bilinir ama Nadal'in kalkip da birsey sordugunu belirten bir sey yok su an.

Ayrica Toni Nadal'in Rafa'yi egitme anlayisini cok begensem de sirf su yerli yersiz mudahaleleri yuzunden kortta mac izlemekten men edilmesini istiyorum. "Doktorun dedigini yap, yaptigini yapma." demisler. Nadal Francisco Roig ile hic boyle problemler yasamiyor.

Not 2: Bu haber baska herhangi bir yayin organinda yer almasa da Bodo'nun bir postunun yorum bolumunde cok tartisilmis. Burada dile getirilen en onemli unsur Nadal'in mac puaninda "wide serve" kullanmamis olmasi, ki bu dogru. Mac puanindaki servis Djokovic'in backhand tarafina olmak uzere uzerine atilmis. Bu durumda 2 olasilik var, birincisi Nadal mac puaninda boyle bir yorum duydu ama uygulamadi. Ikincisi de videolarda mac puani oncesi bir dialog gorunmediginden ve Nadal'in "Bana boyle soylediler" derken net bir zaman belirtmemesinden tureyen bir teori; Nadal wide serve taktigini yagmur arasinda aldi. Bu ihtimali mantikli yapan unsur Nadal'in macta wide serve kullanmaya 3. setin baslarinda, yani yagmur arasindan sonra baslamis olmasi.
Her ne olursa olsun, Nadal'in Wimbledon'da bu coaching ile ilgili "Toni bazen cok konusuyor" dedigini biliyoruz. Hal boyleyken bir macta konusup konusmadigina bakmaksizin Toni'yi korttan uzaklastirmak gerektigini dusunuyorum.

Hiç yorum yok: