9 Aralık 2010 Perşembe

Foto: Detaylar



Uzun uzun anlatmislar kiyafetlerin detaylarini. Su videodan gorulebilir. (Ekleme: Asagida aynisi var)
Ayakkabilari detaylica anlatmislar. Belirli yere fazladan destek verip, sprintte sorun yasamamasi icin tabani mumkun oldugunca yumusak yapmislar. Nadal'in ve Nadal nezdinde pek cok onemli oyuncunun ayakkabilari ile ilgili durumlarini da anlatalim biraz. Nadal 2004 yilina kadar hazir ayakkabilar ile korta cikiyormus. Ancak 2004'te ayaginda stres kirigi olusunca ozel olarak yapilan ayakkabilar giymeye baslamis. Ayakkabilarinin ayagina gore yarim numara daha kucuk oldugu soylentilerine ragmen tam ayagina gore ayakkabi giydigini soyluyor. Ancak ayaga destek olmasi icin ice konulan dolgular nedeni ile ayakabi ayagina yine de normal bir ayakkabiya gore daha dar geliyor. O nedenle mac bitiminde yaptigi ilk islerden biri bagciklarini cozmek ve ayakkabiyi gevsetmek zaten. Maclarda bazen ayagindaki sargilar icin saglik gorevlisi cagirmasinin nedeni de bu. Halk tabiri ile "vuran" ayakkabilar giydiginden bazen sargilari sorun olabiliyor. Pek cok oyuncu icin de benzer durum soz konusu. Bu nedenle Nadal'i gosteri maclarinda falan baglanmamis ayakkabi ile oynarken gorebilirsiniz. Hit for Haiti'de boyleydi mesela. Bir de taban ne kadar esnek olursa olsun yeni ayakkabilari giymeden once iyice esnetiyor.



Sortlarda ise bir dikis detayi var. Arka taraftaki dikisleri sort patlamasin diye ekstra guclendirmisler. Nadal'in defansif backhandini gorenler bu detayi mantikli bulacaklardir. Ayrica Clijsters ve Monfils gibi kayarak vurus yapan oyuncular icin de bu detay yerinde oluyordur.

En teknik olmayan giysi tisort tabi. Ter atilmasi icin delikli bir yapisi var tisortun. Onun haricinde desen olarak Nadal'in servis hareketini vurgulayan sag kalcadan baslayip sol omuza kadar giden alev deseni var. "Nadal's serve is on fire!" demek istiyorlar galiba ama iyi servis atamazsa kotu bir espri olacak bu detay.

8 yorum:

kirpi dedi ki...

Bu arada soylemeden edemeyecegim tenis kiyafetinde alev deseni kullanma fikrini ben de dusunmustum :(. Djokovic'ten falan da once yani. Yapilmis midir bilmiyorum ama ayakkabi ve bilek bantlari icin dusunmustum ben. Fotograflarda guzel dururdu bence...

patuli dedi ki...

O korkunç şortlardan videodaki kadını mı sorumlu tutacağız acaba? :p

Alev desenini sevmiyorum ben, Djokovic'in o alev desenli, parlak kıyafetlerini mesela.

Neyse ki Rafa'nın alevinin bir felsefesi varmış en azından, servis atarken güzel görünebilir. :))

Eski stilini daha çok beğeniyordum, kolsuz t-shirt ve capri.

Üniversiteyi bitirip iş hayatına atılan gençler gibi oldu, değiştirdiler stilini.

kirpi dedi ki...

Kel kafayla "gencim güzelim" denmiyor olmeyooor. :D

patuli dedi ki...

Ahaha evet, saç kalmayacak yakında, gittikçe kısalıyor zaten saçlar.

Şimdi biri çıkıp, Federer'in saçları daha güzel demesin. :)))

kirpi dedi ki...

Demesin.Zaten bilinen bir gercek o. :)

Beril dedi ki...

yazık keliyle dalga geçmeyin çocuğun çok üzülüyorum zaten :)

bu arada kıyafetle ilgili videoyu açamıyorum ben neden acaba?

kirpi dedi ki...

@ beril

Ne yalan soyleyeyim ben de bir kere actim, ondan sonra acamadim. sorun bendedir zannediyordum. Youtube'a da koysalar bari..

kirpi dedi ki...

Heeee! Eklemisler bile :D