7 Aralık 2010 Salı

ATP'de Yilin En Iyi 5 Maci

ATP yilin en iyi 5 macini aciklamis.

1. Rafael Nadal d. Andy Murray, 7-6(5), 3-6, 7-6(6), WTF SF

Bravo, muhtesem secim. Gercekten de yilin en guzel maciydi benim izlediklerim icinde. Hos Rafa'nin pilinin bitmesine ve haliyle finalin sonuk gecmesine neden oldu ama olsun. 2009'un en guzel maclarindan biri olan Nadal-Verdasco maci da yari final maciydi. Keske final maci olsalardi.

2. Novak Djokovic d. Roger Federer, 5-7, 6-1, 5-7, 6-2, 7-5, US Open SF

Bu da guzel. Biraz sinir harbi seklinde gecmis de olsa guzel macti.

3. John Isner d. Nicolas Mahut 6-4, 3-6, 6-7(7), 7-6(3), 70-68, Wimbledon 1st Rd.

Yilin en cok konusulan maci. Ust uste 65 kez macta kalmak icin servis atan Mahut'un mac bitimindeki "Bitti mi? Ama ben devam edecegiz saniyordum? :(" ifadesi hala gozumun onunde.

4. Robin Soderling d. Michael Llodra, 6-7(0), 7-5, 7-6(6), Paris Masters SF

Izlemedim. Ama bu mac dolayli olarak Fransa'nin Davis Cup finalini etkiledi belki de.

5. Gael Monfils d. Roger Federer , 7-6(7), 6-7(1), 7-6(4), Paris Masters SF

Yari final gunu cok isim vardi. Gercekten...

6 yorum:

mgunsel dedi ki...

1 ve 3 e kimsenin itirazı yoktur heralde. Gerçi Mahut- Isner maçı ilk sırada olsa daha hoş olurdu gibi.
-Federer -Djokovic yarı finali iyi maçtan ziyade Federer dengesiz oynadığı bir maçtı bence. Setlerin skorundan da bu anlaşılyor gibi.. Rg 2008 finali dışında Fedo'nun bu kadar farklı setler olduğunu hatırlamıyorum. Ha, Djoker'in 2 maç puanı çevirip ordan kazanması. maç sonunda da "Maç puanlarındaki forehandları gözümü kapatıp vurdum, dışarı gitseler Federer'e bir maç daha kaybetmiş olurdum alt tarafı" açıklaması dramatikti tabii, orası ayrı.
-Federer-Monfils maçının özetine bakmıştım youtube'dan. Açıkçası top 5'lik bir maçmış gibi gelmedi bana . Federer'in son setin tie-breakinde forehandiyle yaptığı basit hatalar feci
-Llodra- Soderling maçını da izleyebildiğim kadarıyla keyifliydi diyebilirim. Zaten Llodra gününde olduğu zaman iyi maçla izletiyor servis volesiyle.

Listedeki 3 maçın son 2 turnuvadan olması, ve ilk 6 aydan maç olmaması garibime gitmedi değil..

kirpi dedi ki...

Ilk 6 aydan mac olmamasi bu aylarda rekabetin geri planda kalmasi nedeiyle bence. Avustralya Acik Federer egemenliginde gecti, sonrasinda toprak sezonuna kadar bir bosluk oldu. Toprak sezonu sonrasi malum.

Bu arada en iyi maclar en cekismeli maclar midir bir de buna bakmak lazim. Ornegin Monte Carlo finali muthis tek tarafli gecmesine ragmen bence guzel bir macti. Verdasco cok da kotu oynamamisti bence ama Nadal herhalde toprakta en iyi nasil oynanir onu gostermisti. Ders niteliginde macti bence. O macta ben farkin Verdasco'dan kaynaklandigini dusunmuyorum ki kendisi de muhtemelen mactan sonra rezil oldugunu falan dusunmemistir.

Bir de Avustralya Acik'ta vardi bir suru 5 setlik mac. Avustralya Acik ve US Open is nedeniyle fazla takip edemedigim turnuvalar ama Cilic-Tomic maci veya Verdasco-Ferrer maci gibi ornekler Paris'tan cikan maclar yerine gecebilirdi belki. Izleyenlere soralim :)

orion dedi ki...

Verdasco-Ferrer çok güzel bir maçtı ama Paristekileri izlemediğim için kıyaslayamam. Yalnız Cilic-Tomic rezil bir maçtı. Maçın o kadar yakın geçmesi Cilic'in çok kötü oynamasından kaynaklandı.

kirpi dedi ki...

Cilic Avustralya'da kendi standartlarinin ustundeydi diye hatirliyorum. Ilginc. Ama yine de Cilic'in oynadigi en iyi oyun US Open'da Del Potro'ya karsi aldigi setteydi herhalde.

Verdasco-Ferrer'i cok merak ettim simdi yaa. Is hayati ne fena oluyor bazen :(

orion dedi ki...

Turnuvada çok iyiydi ama Tomic maçında çok kötüydü. Evsahibi izleyenlerin önünde oynamaktan olabilir; oldukça gergindi ve maç boyunca ritim bulamamıştı.

kirpi dedi ki...

Sahi Avustralya seyircisi Tomic kombinasyonu da ne fena yaa. Bir de tutturmustu uyku saatim falan diye. Bu sene ne yumurtlar acaba?