24 Eylül 2010 Cuma

İnsafsız Toni

Bu aralar populer makale konusu Nadal tabi. Bol bol gerekli - gereksiz haber görüyoruz haliyle. Ama Toni Nadal ile ilgili şu soru - cevap alıntısını görünce çok güldüm. :)

"Is it true that when he was a kid, you made your nephew believe that you had magical powers?

Toni: Yes (smiles). Rafa was the little boy in the family and everybody always had so much fun with him. As a joke, I made him believe all sorts of things: that I was a star at AC Milan, that I had won the Tour de France five times with a moped (laughs)…Indeed, I also told him that I had magical powers. One day, he must have been about 7 or 8, we lacked a player in the 12-year group to compete in a team event. I took him along with us and to reassure him, I told him that he didn’t need to worry if the match went badly because I have the ability to make it rain. It was winter. So, when the match got tight at the start, it started to rain and then, Rafa turned to me and said: “It’s alright, you can make it stop now, I’m going to win!” Another time, we were watching a match of Ivan Lendl on tv. It was a replay of an older match during which Lendl retired. Rafa didn’t know that. So, at the exact moment when Lendl retired, I told him: “Alright, I’m going to make Lendl lose.” He couldn’t believe his eyes. I have a lot of examples like that."


"Rafa küçükken onu sihirli güçlerinizin olduğuna inandırdığınız doğru mu?

Toni: Evet. Rafa ailedeki küçük çocuktu ve herkes onunla çok eğlenirdi. Onu her şeye inandırırdım; AC Milan'da bir yıldız olduğuma, Fransa bisiklet turunu moped ile 5 kez kazandığıma...Hatta ona sihirli güçlerimin olduğunu bile söylemiştim. Bir gün, o 7 veya 8 yaşındayken bir turnuvada 12 yaş takımında bir oyuncumuz eksikti ve Rafa'yı aldık. Ona korkmamasını, maç kötü giderse sihirli güçlerimle yağmur yağdırabileceğimi söyledim. Mevsim kıştı. Maç çekişmeli bir biçimde başlamıştı ve hemen yağmur yağmaya başladı. Rafa bana dönüp "Tamam sorun yok, yağmuru kesebilirsin, ben kazanacağım!" dedi. Bir kere de televizyonda Ivan Lendl maçını izliyorduk. Maçın tekrar gösterimiydi ve Lendl maçtan çekilmişti. Rafa bunu bilmiyordu. Tam Lendl çekilecekken "Şimdi Lendl'ı kaybettireceğim" dedim. Gözlerine inanamadı. Daha böyle çok örnek var."

Ben de Toni'nin anlatıklarına ek olarak Rafa'nın üzerine bir örtü örtüp kaldırarak görünmez olduğuna inandırdıklarını biliyorum. :)

Rafa; safsın, saftiriksin.

Toni sen de yapmışsın, anlatma bari...

(Kaynak: Tennis Magazine (Fr), n°413, Octobre 2010)

Hiç yorum yok: