18 Mart 2012 Pazar

IW Erkekler Yarı Finalleri

Tenisin kağıtta durduğu gibi durmadığı bir gün yaşadık.

Aslında geçen seneye kıyasla bu sene farklı olan neydi de bu sefer Nadal-Djokovic finali olmadı dersek, cevabı bu ikisinin dışında aramamız gerekir. Zira ikisinin bu seneki IW oyunları ile geçen seneki oyunları arasında pek de bir fark olduğunu düşünmüyorum ben. Ne 2011 IW finali ne de ondan sonraki Miami finali kalite olarak yüksek değildi. Ama bu sene Federer daha iyi oynadı, Isner kendi oyununu istikrarlı bir biçimde oynadı ve sonuçta farklı bir final izleyeceğiz.

İlk maçta Djokovic'i delirten şey Isner'in servisleri oldu. Maçtan önce servislere nasıl çalıştığını anlatan bir foto yolladı: antrenman partneri merdivenin üzerinden servis atıyordu. Ne var ki antrenman partneri 100 kg olmayınca bir Isner etkisi yapamıyor demek. Isner turnuva geneline yaydığı iyi servis performansını birince ve üçüncü setlerdeki tie*breaklerde avantaja dönüştürüp ilk finalist oldu.

Diğer maç ise hava şartlarının gölgesinde oynandı. Federer ve Nadal üç buçuk satten falza yağmurun dinmesini bekledikten sonra korta çıktılar ve şiddetli rüzgar altında oynadılar. Federer zaten hastalığı yeni atlatmış, üşütecekler adamı. Neyse... Nadal, fırfırlı forehandinin rüzgarda bir işe yaramayacağını çok geç farkedince iki sette bitmiş maç. Ama bu iki set bile iki kez yağmur nedeni ile kısa süreli olarak durmuş. Federer ise şartlara oyununun verdiği avantaj ile çok daha iyi uyum sağlamış. Nadal'ın kıvırcık forehand sevdası bu maç için yanlış tercih olsa da bu tarih itibarı ile bence yanlış değil. Şurada toprak sezonunun başlamasına bir turnuva kala, sert kort oyununa kasmasının anlamı yok bence.

Bu sonuçlar sezon genelinde neyi değiştirir? Nadal bu tip turnuvalardaki sonuçları toprak sezonuna pek taşımıyor gibi. Federer uzunca bir süredir üst seviyede oynuyor ve bunun nasıl bir etki yaratacağını merak ediyorum. Federer rahat götürdüğü son sezonlar olan 2006 ve 2007'de yıl geneline yayılan bir istikrar tutturmuştu. 2009'da böyle bir durum yoktu ama o yılın slam finalistleri de (Nadal hariç) görece acemiydi; yani Djokovic ve Murray son yıllarda olduğu kadar etkili değillerdi. Bu tarz bir istikrarın slamlere normalde olumlu etki etmesi gerekir. Ama Federer de son 5 yıldır sadece canı istediğinden istikrarsızlık yaşamıyordu; enerjisini nasıl koruyacağı merak konusu. Djokovic için de az önce dediğim gibi geçen yıla nazaran oyun anlamında pek bir şey değişmedi; değişen şey geçen seneki gibi bir "yenilmezlik zırhı"nın olmayışı. Bu durum sinirlerini ne derecede etkileyecek buna bakmak lazım. Ama artık oyuncular geçen seneki gibi yenilgiyi kanıksamış olarak çıkmayacaklar karşısına.

Son olarak postumuzu gelen isteğe bizden önce Sekoser tarafından verilen cevapla tamamlayalım: Nadal-Federer maçı;






Son olarak benim merakla beklediğim çiftler finali de bu akşama ertelendi. Hadi diyorum, Rafa diyorum, 2010 diyorum..

51 yorum:

Adsız dedi ki...

@kirpi
Ask olsun size ! Wtf'i Nadal alsin dedik totem dediniz DC istiyorum dediniz oldu. Ne zamandir kupa gormuyoruz dedik totem 2010 sezonu dediniz, ciftler istiyorum dediniz, olacak gibi duruyor. Rica ediyorum Miami icin Nadal kazansin diye bir totem yapin da alalim artik kupayi aaaaaaa :) Lutfen bi daha Nadal'in tekler maclarina tas koymayin hehe ;)))

kirpi dedi ki...

Aşkolsun ama. Ben size neler vadediyorum siz hala yok IW yok, Miami. Reca ediyorum büyük düşünün biraz :)

Adsız dedi ki...

Hic olasi durmuyor o vaadler ama :) DC gecti hala kupasisiz.

sekoser dedi ki...

Troll gelsin, hazır Federer de kazandı falan.:)

Adsız dedi ki...

Okulu biraktigim kararini once buradan paylasasim geldi:) Radwanska sampiyondu double bagel yemekten zor yirtti.Novak sampiyondu Isner'a kaybetti,kesin favori Rafa Federercigime kaybetti simdi siz soyleyin okulla niye vakit oldureyim ben? hem olaylar sadece bu seneye ozgu de degilama Bu sene adini agzima aldigim bi sonraki gunu gormedi neredeyse:))

kirpi dedi ki...

@adsiz

Aaaaa, ama olmuyor böyle. Bakın 2010 diyorum, 2010'da ilk kupa Monte Carlo'da geldi. E sabır ama biraz...

@sekoser

Onu düşündüm ama bu sefer gelirse herhalde yayınlamam yorumunu. Kimse hazzetmiyor, yayınlamamı isteyen de yok zaten.

@adsiz

Bence siz okulu bırakmayın, tenisle de ilgilenmeyin böylece desteklediğiniz kimse zarar görmez, ehehehe :)

Şaka bir yana sizin için en iyisi neyse o olsun tabi :)

Adsız dedi ki...

@kirpi
Siz yine de Miami'de totem falan yapmayın :) Bıktım yahu kupasızlıktan (sanki Nadal benim oğlum haha ). Her turnuva öncesi Nadal kazansın şeklinde dualarınızı bekliyoruz haha ,çok açgözlü gördüm kendimi :)

Unknown dedi ki...

yav o değilde nadalın maç sırasında suratında sanki bir yeri acıyomuş gibi bir ifade vardı kıllandım,ama Federer hakkaten çook iyi oynamış böyle oynarsa kimse duramaz önünde...

kirpi dedi ki...

Aslında Nadal daha önce Miami'yi hiç kazanmadığından kazanırsa bu kozmosa nasıl bir etki yapar bilemiyorum. Benim için önemli olan yine de Monte Carlo. O kupayı istiyorum!!!

Ayrıca bu akşamki kupayı almaları da zor ama içimden bir ses alacaklar diyor. Dün pes edip uyumaya gittiğimde arka arkaya 2 maçı da kaybedeceğini düşünüyordum, özellikle Isner kendi maçını aldıktan sonra. O nedenle ertelemeye sevindim. Bu çiftler kupasını alması şart! :)

kirpi dedi ki...

@tnarib

Beyninden başka acıyan bir yeri olduğunu sanmam :) Gerçi soğuk ona pek yaramıyor ama yine de önemli bir fiziksel sorunu olmamıştır. Genelde vücudu soğuduğunda illa bir kasını yırtar ama maç uzun sürmemiş zaten, hasarsız atlatmıştır.

Tenis izlemeyen biri bile falsolu vurulan topun rüzgarlı ahavada saçmalayacağını bilir. Bizim kuş hem rüzgarlı hem nemli havada spin için kasmış kendini. Sonuçta top hem istediği gibi yönlenmemiş hem de hava nemli olduğundan ağırlaşmış ve yükselmemiş. Tamamen yanlış taktik seçimi. Ama şahsen spili forehandi şu aralar daha fazla kullanması bence iyi, sonuçta toprak sezonu geliyor.

Bir başka nokta da Bellucci faktörü. Genelde turnuvalarda Bellucci'yi yenen oyuncular Nadal'a karşı daha rahat oynuyorlar; öğrenilmiş hareket meselesi. Bellucci de Nadal'a benzer bir tarzda ama biraz daha etkisiz oynuyor. Onunla maç yapanlar 1-2 maç sonra Nadal ile oynayınca daha rahat adapte oluyorlar. Geçen yıl toprakta Roma ve Madrid'de, bu yıl da burada dikkatimi çekti bu.

Adsız dedi ki...

Ohooo daha önce RG hariç kazandığı GS de yoktu sonuçta. Fazla mal göz çıkarmaz :)Açıkçası ben Miami'yi çok istiyorum ( hayır bize noluyosa di mi ). Toprak sezonu çok rahat geçmeyecek bu sene bence.Djokovic'in RG hayali, Andy'nin patlama yapmak istemesi, Federer'in 1 numara olma isteği...İşimiz çok zor. Rafa'nın kazanamadığı her turnuva negatif etki yaratır üstünde bu saatten sonra, rahatlaması için derhal bi kupa ısırması lazım. Yoksa çabalarım beyhude diyip çökecek diye korkuyorum.
Öte yandan Federer 2-0 alır diyorum hatta daha da iddialı yorum yapayım Wimbledon öncesi ya da sonrası 1 numara olma ihtimali çok yüksek.

kirpi dedi ki...

@Adsız

Amcası çeker kulaklarını çökmez o merak etmeyin :) Onu bir tek sakatlıkları bir de rakipsizlik çökertiyor. Doğru dürüst gelişme kaydetmeden her kupanın favorisi olmak boş geliyor. Bir de tabi onca çabanın ardından sakatlanıp yine sıfırdan başlamak :( Yoksa bu tarz rekabetler onun için iyi, siz merak etmeyin. Federer çok iyi gidiyor fakat onun sorunu maç uzadıkça dengesizliğinin artması. 2 sette kapattığı maçlar iyi de 3 set olan maçlarda kontrolü daha fazla kaybediyor. Hatta maç saat olarak uzadığında bile sallanmaya başlıyor. Mesela Avustralya Açık'ta 2 set alan kazansa ve ilk set o kadar uzamasa Federer kazanabilirdi yarı finali.

@tnarib

Yorumlarınızdan biri nasıl olmuşsa spam'e gitmiş. Buldum çıkardım, gecikme için özür :)

Unknown dedi ki...

@kirpi hiç önemli değil :)

Adsız dedi ki...

@kirpi
İnşallah dediğiniz gibi olur. Toni Miami'ye gelecek diye okumuştum twitterda. Doğruluğunu bilemem ama daha önce sanırsam IW & Miami'ye pek gelmişliği yok . Yanılıyor ya da 2. sert kort sezonuyla karıştırıyor olabilirim.

kirpi dedi ki...

@tnarib

Yanlış anlama olmamasına sevindim. :)

@Adsız

Toni Avrupa dışındaki turnuvalara, eğer slam değillerse, genelde gitmiyor. "Çoluğum çocuğum var" deyip evinde oturuyor. Zaten Wimbledon'a falan da çocuklarıyla gidiyor.

Ama Miami'ye geçen sene de gelmişti. 2010'da ise gelmemişti (taktım 2010'a ben). Çok olağanüstü bir durum değil ama Toni'nin varlığı genellikle olumlu etkiliyor Nadal'ı. Geçen sene Miami'de IW'ye göre daha iyiydi. Toni'siz tunuvalarda kafaca rahat olduğundan çiftlerde daha başarılı oluyor ama teklerde pek kupa alamaıyor.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
kirpi dedi ki...

Bu arada şidmi hatırladım da Nadal hem 2009'da hem 2011'de Marc ile Doha'yı kazanıp, IW'de yarı finalde elenmişti.

Gel de totemci olma...

kirpi dedi ki...

@Malum Adsız

AO yarı finali hakkında görüş bildirmedin, çok kırıldık sana :(

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
kirpi dedi ki...

Fatal Error verdi eleman, kapattım :)

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
sekoser dedi ki...

Haha geldi bak, biliyordum ben.

Yakın zamanlarda Nadal'ın flat forehand ile oynadığını hatırlamıyorum ben. Yani en flati bile yine deli gibi spinli oluyor.

kirpi dedi ki...

Bu turnuvanın başında izlediğim Mayer maçında özellikle alt kamera açısından forehandlerin alçaktan gittiği belli oluyordu epey. Zaten düzden kastım da daha çok alçaktan ve hızlı vurması. Ama son iki maçtır spile yüklenme mantığına geri döndü yine. Özellikle Federer'e karşı bu taktikten vazgeçmesi zor.

kirpi dedi ki...

Servis kırdığı oyundaki 3 forehand winner mesela, evet yine spinli ama en azından hareketi bitirirken raket kafasında değil omzunda oluyor.

Bir de yine servis kırdığı oyunda Federer'in ayağının dibine gelen toplardaki zaafiyeti çok belli olmuş.

sekoser dedi ki...

Ayak dibi her tenisçinin zayıf noktası zaten.:) Bu arada kavram kargaşası olmuş, ben düz vuruş diyince gerçekten düz vuruş anladım, Nadal'ın düzü bu kadar oluyor tabi, imkansız adamın spinsiz vurması sanki. Kariyerinin başlarında bu kadar spinli değildi vuruşları ama. Sanki Federer'i yenmek için bu yola girdi adam.

Federer'in backhandine yüksek spinler, Nadal formülü.

sekoser dedi ki...

Djokovic-Isner

http://www.youtube.com/watch?v=Z9mFzNCYqmw&feature=g-all-u&context=G2517514FAAAAAAAAAAA

kirpi dedi ki...

Yok, daha en başta Toni bunun raketini özellikle hafif seçmiş ki sallayıp kafada döndürmesi kolay olsun diye :) Anadan doğma toprakçı yani bu... Ama evet, eskiden daha düz vuruyordu. Toni Colom, o zamanlar çalıştığı bir adam, hala benzer bir etkiyi yapıyor. Colom arada sırada Nadal'ın forehandlerine biraz fön çekip düzeltiyor, ama sonra yine kıvrılıyor o forehand.

Federer'in zaafiyeti biraz dikkat çekecek boyutta. Her tenisçi zor çıkartır ama hepsi rakibe bu kadar avantaj vererek çıkartmaz bu topları. Murray, Nadal falan rakibe avantaj vermeden daha nötr olarak gönderebiliyor bunları.

Adsız dedi ki...

@kirpi
Malum adsiz arkadasin yasadigini ve hala mazosistce nefret ettigi blogu takip etmekte oldugunu ogrendik en azindan.bence kendinizle gurur duyun kirpi, nefret edenler bile israrla blogunuzu ve yorumlari okuyor :)

kirpi dedi ki...

@Adsız

Adını anmamızın üstünden bir saat geçmeden geldi vallahi. Gerçekten duygulandım :')

sekoser dedi ki...

Federer'in zaafı tek el backhand'inden geliyor ağırlıkla, çift el backhandin avantajlarından birisi bu, yüksek toplara slice vurmak durumunda kalıyor çoğu zaman tenisçi, oynayanlar daha iyi anlayacaktır.

Adsız dedi ki...

egoistlere bak ya hahahahah..ben napayım sizin paçoz blogunuzu.. kimlerin kimlerin yazılarını okuyup yorum yaptık zamanında,sizin gibi pişkinini de görmedim pesss..yüzlerine tükürsek yarabbi şükür derler hey güzel Allahım..
Federer kazanınca hemen her yazılan şeyi okurum ben satır atlamam.Fedex yenildiğinde ise tek satır okumam .
yazdığım yorumun zamanlaması tam tesadüf olmuş,kimbilir belki bu maçtan sonra kafaları basmıştır bari bu kez Fedex e hakkını vermişlerdir dedim,ama bendeki de beyhude beklentiler işte..aslında halinize acıyıp sizi yalnız bırakacaktım ama baktım ki beni çağırmışlar, davete icabet etmek düşer dedim:D:D bugün herrrrkeseee iyilik günümdeyim :):):):):)
canım kirpiciğim çok yorum fakiriysen ben hergün yazarım sana sen ağlama,dayanamam :( öptm kib bye <3

kirpi dedi ki...

Arkadaş efsane bir veda hazırlamış, sırf gülün diye bir kaç saat tutup öyle sileceğim :)

@sekoser

Federer'in Nadal'a karşı asıl zaafiyeti bu tabi, ben ayağının dibine gelen toplar özelinde bu karşılaştırmayı yaptım. Hani Nadal veya Murray gibiler bu tip "sürpriz" topları böyle şişirip yavaşlatarak değil de alelade bir ralli vuruşu gibi göndermeyi becerebiliyorlar. Federer'den biraz daha kötü savunma vuruşları çıkıyor bu gibi durumlarda. Refleks meselesi gibi biraz.

Adsız dedi ki...

@kirpi
Tuh ya elemanin Federer aski size olan nefretinden buyuk oldugu icin yaziyormus, eminim raki masasini kurmus efkar dagitiyorsunuzdur, bu hayalkirikliginin ustesinden baska turlu gelinmez cunku :)

kirpi dedi ki...

Hayal kırıklığımı anlatmaya kelimeler yetmez...

Halbuse ben Federer'den daha önemli olduğumu zannederdim.... Snif.. :'(

Unknown dedi ki...

@kirpi refleksle de alakası var ama daha çok sekoserin dediği gibi tek el backhand kullanmasıyla alakalı, çift elle daha kontrol edilebilir oluyo o toplar, bu arada malum adsız arkadaş yine hıyarlıkta sınır tanımamş.

kirpi dedi ki...

@tnarib

Bana da tam tersi ayak dibine düşen toplarda esneklik önemli olduğundan tek el daha iyi olur gibi geldi. Ama ilginçmiş bu, biraz daha dikkatli bakayım ben buna.

Bir de sadece Nadal maçında değil mesela Soderling'e elendiği RG maçında da çok belli olmuştu bu.

Adsız dedi ki...

Su trollu merak ettim nelerden hoslanir nelerden bahseder...Arada bakiyordum denk gelmek icin sansim yaver gitmedi:( Onun disinda potansiyel trollunuz bendenizin Sharapova totemi de basariyla sonuclandi. NEXT--->JOHN ISNER

Unknown dedi ki...

@kirpi aslında şöyle bi daha düşününce siz de haklı olabilirsiniz ama ne bileyim belki ben çift el kullandığımdan bana daha kontrollü ve güvenli geliyodur :)

kirpi dedi ki...

@Adsız

Ahahah hadi bakalım. :)

@tnarib

Bana hep raketi çift elle tutup ayağımın dibine eğilsem 88 olurum gibi geliyor :)

Unknown dedi ki...

@kirpi ahahahaaaa :)

sekoser dedi ki...

Şimdi o ayak dibi olayını ayrı tutmak lazım bence Federer özelinde, Zira bu adamın tenis literatüründe olmayan backhand vuruşları var. Bu bahsettiğimiz konuda işte o vuruşlar avantaj sağlamakta ona, ama diğer tek el tenisçilerde pek göremezsiniz bunu. Bahsettiğim vuruşlar Federer'în raketini sanki masa tenisi oynar gibi kullandığı vuruşlar.

Örnek olarak tam olarak ayak dibi olmasa da;

http://www.youtube.com/watch?v=WpZXGgKiGf8

Bu raketi topun ön-ne koymak dedikleri olayı bu adam kadar yapabilen yok bence.


Bu arada az önce 2-0 kazandı Isner'e karşı.:D

Adsız dedi ki...

Tek el çift el BH olayına ben de nacizane yorum yazayım. Aslında ayağın dibine gelen top çok güçlü değilse tek el vurmak daha kolay olsa gerek, çünkü genellikle tek el BH kullananlar topun yönünü çok daha iyi ayarlar. Çift el kullananlar ise daha güçlü vuruşlar çıkarırlar tek el BH'e göre.Ama hızla ayağın dibine gelen topu da çift elle kontrol etmek daha kolaydır.
Estetik: http://www.youtube.com/watch?v=fPnD89sZIiE&feature=related
Güç: http://www.youtube.com/watch?v=4V6joI-Yc9E

kirpi dedi ki...

Tek el kullananların topu bazen forehanddeki kadar rahat yünelndirebildikleri doğru.

Ama Nalbandian ve kimi zaman Djokovic ve Murray'in backhandlerinde de görülebilen bir "açı" olayı var ki tek elde bu kadar net göremiyorum. Hem çift el kullanıp hem de bileği rahat bükebilmek ile ilgili galiba. Hani şu Nalbandian'ın açısını insanlık dışı bir şekilde daralttığı toplardan bahsediyorum. Tek elde bu kadar net açı değişimini çok nadir görüyorum.

Aslında Nadal normalde sağ elini kullandığından bu tarz açı yaratma işlerini iyi becermeli gibi geliyor ama nedense bu konuda hep güdük kalıyor biraz.

Adsız dedi ki...

@kirpi
Elbette çift el kullananlar da iyi açılar yakalıyor ama dediğiniz gibi bu ''kimi zaman'' oluyor. Tek el kullananlar bu konuda çok daha istikrarlı yani bu şekilde daha çok puan kazanıyorlar.
Nadal olayına hiç girmiyorum zaten doğal sağlak olmasına rağmen roket bh'ler vuramıyor bi türlü.Yani sık olması gerekirken çok nadir oluyor, misal Nalbandian'a karşı bir BH winnerı var, ağzım açık kaldı topun hızından ama o da 40 yılda bir işte.

Adsız dedi ki...

Yalnız çiftler finali çok fena yattı, link falan yok :( boşa umutlandık izlemek için.

kirpi dedi ki...

Çiftlere link:

http://www.justin.tv/piratalala#/w/2781736304

Bu arada Nadal'ın ayağı soğukta daha çok acıyormuş, ben bilmiyordum.

kirpi dedi ki...

Veeee, istediğim kupa da geldi! Bunun için bana teşekkür edeceksiniz! :)

Adsız dedi ki...

Ne yaptım ettim izleyebildim sonunda ben de :) İyi hadi kupasız kaldık demeyiz :P Ben de yeni totem yaratayım bari İspanya bu yıl Avrupa Şampiyonu olursa Nadal Wimbledon'ı kesin alır :))

kirpi dedi ki...

Zaten Nadal Wimbledon aldığında İspanya ya Avrupa ya Dünya Kupası alıyor. Kesin olur! :)

Unknown dedi ki...

@ kirpi Federer maçında diziyle oynuyodu zaten bişey var gibi,bu arada toteminiz tutar umarım hadi bakalım :)

kirpi dedi ki...

Diziyle oynar zaten. Yorulmuşsa veya başka sıkıntısı varsa öyle eğilip oynar :)

Bakalım, Miami güneşli olursa daha iyi olur Nadal için.