19 Mart 2012 Pazartesi

IW Kazananları

Hoş!

Finalin galibi Federer: 76/6-3

Finalin netten izleyebildiğim kadar bölümü sıkıcı ve açıkçası kötüydü. Federer'in 1-2 güzel lobu dışında pek fazla kayda değer pozisyon olmadı ancak hava o kadar soğuk ve rüzgar o kadar etkiliydi ki ikiliden seyir zevki yüksek maç beklemek haksızlık olurdu.

Federer böylece 3 set üzerinden oynanan maçlardaki hakimiyetini sürdürdü. Daha önce bahsettiğim uzayan maçlarda dengesizleşme sorunu olmasa slamleri çok daha rahat atlatabilir. Maçı ne kadar kısa tutarsa o kadar rahat ediyor. Slamler hala soru işareti olmakla birlikte genel tur performansına bakıldığında Federer son aylarda 2008 ve sonrasına nazaran açık bir şekilde çok daha iyi.




Azarenka-Sharapova maçında ise sonuç değişmedi. Neyse, en azından bunu bilmiş olduk. Skor 6-2/6-3.

Maçı izleyemedim, açıkçası çığlıklarına dayanamadığımdan pek de izleyesim gelmedi. Azarenka geçen yılın Djokovic'i, benim Kivim ise geçen yılın Nadal'ı gibi. Burada da hastalandı zaten. Kara bahtlı kem talihli kahramanım.... (Ya da düşündüm de belki Sharapova geçen yılın Nadal'ıdır. O da olabilir)



Do-Re-Mi-Fa

Veeee işte beklenen totem geldi! Bütün haftayı bu totem üzerine kurguladım ve istediğimi aldım :) Nadal tam da 2010 yılındaki gibi IW'de teklerde turnuva şampiyonuna elendi ve çiftlerde kupayı kazandı. Hem de bu sefer set vermeden.

Maçın sadece 2. setini izleyebildim. Olumsuz hava şartlarına rağmen zevkli bir maçtı. Maçın en zayıf halkası sadece iki kez servisine tutunabilen, 3 kez de kırdıran Querrey'di. Querrey'in ilk 3 servis oyununda skor hep 0-40 oldu. Isner (tabi ki...) ve Marc (hadi canım!) servis kırdırmadılar. İlk set 6-2 bittikten sonra İspanyollar ikinci sete de atak başladılar ama 3 oyun sonra Marc biraz çekinik kalıp inisiyatif almayınca Nadal özellikle kendi servis attığı oyunda geride çok sıkıştı ve ikili ilk ve son kez burada servis kırdırdı. Daha sonra Marc'ın tekrar devreye girmesi ve Querrey'in de maça gelmesi ile birlikte çekişme arttı ve ikinci set tie-break ile noktalandı, şirinlerim şampiyon oldu.

Isner de yazık, iki finalini de kaybetti. Üniversite sisteminden geldiği için kariyerine geç başlayan Isner gerek gösterdiği gelişim gerekse bu yıl şu ana kadar gösterdiği performansla bir masters kupası hak etti bence. Ben kendisine Cincinnati kupasını uygun gördüm, itiraz eden çıkmaz sanırım.

64 diş!

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Peşin peşin söyleyeyim yine uzun bir yorum olacak :)
IW'nin en azından finallerini izleyebildiğim için mutluyum.Tek kadınlar ile başlayacak olursam tahminlerimiz tuttu evet. Azapova çığlık festivalini Masha'yı yenen Azarenka kazandı. Yine oyunu çok iyi yönlendirdi, Masha'yı iplere bağladı istediği yöne koşturdu. Kukla oynatıcısı gibiydi. Azarenka kesinlikle geçen yılın Djokovic'i gibi, sürekli kazanıyor, 1 numara, henüz yenilmedi fındık fıstık. Bir benzerlik daha ikisi de en popüler, en sevilen değil. Djokovic'inkisi biraz talihsizlik tabii Fedal var önünde. Ama Azarenka en nefret edilen 1 numara tacını Woz'dan alır böyle giderse. Artistlik diz boyu, lafları hareketleri acayip itti beni. Tez zamanda Kivi'ye yenile diyorum ! Sharapova ise kesinlikle geçen yılın Nadal'ı değil bence çünkü Azapova finalleri ezici üstünlükle bitiyor. Nerede Rafaole nerede bunlar.
Erkekler finaline geçelim.Tahminim tuttu Federer 2-0 kazandı. Aslında bahis oynasam iyi para kaldırırmışım şu finallerden :)) Federer bildiğimiz gibi, ekstra söylenecek pek birşey yok. Isner ise kendini epey geliştirmiş, geri çizgide de eskiye göre daha iyi. İnanılmaz bir hafta geçirdi, 1 numarayı yendi finalde eski 1 numaraya kaybetti, çiftlerde yine eski bir numaraya kaybetti, fantastik cidden.Ama maç bana da pek keyif vermedi doğrusu.
Çiftler finaline gelecek olursak Rafa bunu kaybetse ciddi üzülürdüm, totemden değil tabi benimkisi :) Kaç final kaybettiğini artık sayamadığımdan çiftlerde yüzü gülsün istedim. Eli boş ayrılmadı çok şükür. Aslında keşke eskisi gibi tekler oyuncuları çiftlerde de oynasa ne güzel olur, tadından yenmez. Çok keyifliydi dünkü final !
Tüm bu yazdıklarım neyse de Marat Safin evleniyormuş ya :((((((

kirpi dedi ki...

@Adsiz

Son cumlede cinsiyetiniz belli olmus, ehehe :) Rus halki eli iste gozu oynasta parlamenter istemiyor herhalde. Baksaniza hemen bagladilar basini adamin :)

Adsız dedi ki...

Rus halkı önce ayık kafayla gezsin sonra Safin'in başını bağlasın :(((( hem o Rus bile değil, gitti Rusla evleniyo :((( Böyle de saçmalarım işte :)
Ehemm neyse Miami kurasından bahsetsem daha iyi olur galiba. Fed&Nole bring it on :)

kirpi dedi ki...

Fırsat bulursam yazacağım bu akşam Miami'yi. İlginç kura gerçekten.

Çid. dedi ki...

O değil de Fedex'in kaldırdığı kupa her an elinden kayabilir, kafa göz yarabilir etkisi yaptı bende. Bi 'ay aman ha' demedim değil.

kirpi dedi ki...

Antrenmanlıdır o, bir şey olmaz :)

Bu arada kupaları hafifletmişler bir şekilde, 1-2 yıl önce kimse kaldıramıyordu...

Adsız dedi ki...

Kadınlar kurasından şampiyonun Azarenka çıkmasına dünya çapında bir tek ben şaşırdım galiba:D(Hem de tüm hafta onun için totem yaparken!!)Azarenka seriye bağladığından beri kendisi pekçok kişi tarafından itici bulunmaya başlanmış ama ben nedense karakter açısından hiç bir fark göremedim. Bu kız çok ünlü! olmadan önce de rakiplerine kort içinde küfür etmekten bile çekinmezdi(galiba Roma idi Masha'ya Bitch demişti:)),maç sonunda gene koçuna dönerek çılgın sevgi gösterileri yapar, beğenmediği çizgi kararlarında hakeme sesli tepki gösterirdi vs.vs.yani ben Azarenka'yı 2007 felan Kremlin Cuptan beri takip ediyorum ve bu kız kort iç/dış hep çılgındı:)Bu karakterdeki biri normal olarak ya çok sevilir yada hiç sevilmez(ben çok sevdim:))Ha şımardı duyumları onun da kulağına gitmiş olacak ki bu aralar #Humble diyip duruyor:)Yada biri 40 defa yazarsan olur demiş olabilir(kabul kötüydü:)):D
Efenim Sharapova'ya gelelim Nole-Rafa benzetmesine asla katılamicam çünkü adsız arkadaşın dediği gibi orada belli bir çekişme varken Maria bu maçlarda karizmayı yerle bir edip eziliyor.Daha dünkü maçta Vika gevşemese 2.set gene bageldi. Benim tanıdığım Sharapova rövanşlara hep extra bir motivasyonla çıkar ve bir Hingis maçı sonunda dediği gibi asla bir tenisçiye üst üste 2 defa yenilmezdi! Ama özellikle rövanş final olduğunda DSAFİNİZM'e kapılıp Maria-Safina-Sharapova olup çıkıyor. Kortta bir küçük Emrah bakışı,Vay ben daha napam?hareketleri,koçuna sert bakışlar..(gerçi o da haklı Hoghstedt'in gaz verme dışında ne demeye korta indiğini anlamış değilim işe de yaramıyor be abim) Bir B planı üretebilse belki olacak bişiler...
Federer'e gelince sevincimi içimde yaşamaya karar verdim artık ondan çok rakiplerinden bahsetmek işe yarıyor:D

Adsız dedi ki...

Kupa'yı görünce bende 12334 kez gene gene aynı şeyleri söyledim.Bu ne aptal şekilde bir kupadır ve bir tenisçiye nasıl olurda kaldıramayacağı bişey verilir?Federer Herkül misali kaldırınca gururlandı belli ki ama Vika:( Garibanıma yardım ettiler poz versin diye:))

kirpi dedi ki...

Ben de bazen Sharapova'nın çalıştırıcısı ile olan ilişkisinin Na Li'nin kocası ile olan ilişkisine benzediğini düşünüyorum :)

Adsız dedi ki...

M.Joyce'ta da durum aynıydı aslında yani problem Maria'daymış gibi görünüyor.

kirpi dedi ki...

Ben ce kendilerine bir kum torbası, bir de çalıştırıcı edinmeliler...

kirpi dedi ki...

@Adsız

2010'da Nadal ve Lopez'in kupayı kaldıramayıp masanın üstüne koyarak poz verdiklerini çok net hatırlıyorum. Bu bir de hafiflemiş hali.

Ayrıca RG kupası 14 kiloymuş. buradan kıyaslama yapabiliriz, Nadal onu kaldırıyor, bir de üzerine havada sallıyor :D