28 Ekim 2010 Perşembe

Erkeklerde de Aynısı Olur Mu?

WTA sezon sonu şampiyonası başladı başlamasına ama o kadar bayık, iğrenç maçlar var ki izleyesim gelmiyor maçları. Zaten izlemiyorum da. Bu akşam biraz Clijsters-Jankovic, biraz Wozniacki-Stosur'a baktım işte. Wozniacki, Stosur, Clijsters ve Zvonareva gruptan çıkacak isimler gibi görünüyor. Stosur ve Zvonareva 2'de 2 yaptı. Wozniacki akşam Stosur'a kaybetti ama Sikiyavone'yi affetmez. Clijsters da Zvonareva ve Azarenka maçlarından en az 1 galibiyet çıkarır diyorum. Oyun olarak baktığımda kim kazanacak diye tahmin yapamıyorum. Wozniacki diyordum ama bugün kötüydü baya. Zvonareva diyeceğim ama o da finale gelince sapıtıyor. Clijsters çok hazır değil gibi. Göreceğiz bakalım neler olacak, tahmini çok zor.

Peki erkeklerde aynısı olur mu? Aşağı yukarı sezon sonu şampiyonası kadrosu belli erkekler kısmında da. 5 isim resmi olarak garantiledi. Berdych ve Ferrer'in de buradan kalamaması için çok büyük sürprizler lazım. 8. isim Roddick veya Verdasco olacak gibi Melzer abartmazsa. Kadınlarda olduğu gibi erkeklerde de 3-4 tane sağlam isim var. Rafa, Roger, Novak ve Andy... Ama geri kalan kısım bana göre çok zayıf. Soderling uzun zamandır çok kötü oynuyor. Berdych Wimbledon'dan sonra tanınmaz halde. Ferrer fena değil, savaşıyor ediyor ama bu tarz bir yer için yeterli silahları kesinlikle yok. Yani top 4 ile baş etmesine imkan yok. Ondan sonra gelecek Roddick ve Verdasco tam felaket zaten, düşman başına... Açıkçası can sıkıcı bir durum üstteki 3-4 oyuncunun rakiplerinin olmaması. Ya da düzenli rakiplerinin olmaması. Soderling, Berdych, Verdasco, Roddick falan hepsi çok istikrarsız oyuncular. Davydenko, Ferrer, Melzer, Cilic tarzı anlık parlamalar da geldi geçti ama hiç kalıcı olan olmadı. Adam yokluğundan bu dörtlünün arkasından geliyorlar ve bu dörtlüyü kendileri iyi, onlar kötü olduğu zaman yenebiliyorlar ama bu zamanlar pek fazla olmuyor genelde. Umarım top 4'ün hepsi yarı final görür de sezonun sonunda taş gibi 3 maç (2yarı, 1final) izleriz.

5 yorum:

orion dedi ki...

Ferrer top4 ile baş edemez ve Roddick istikrarsız oldukça garip yorumlar. Ferrer 2007 masters cup'ta maç kaybetmeden finale çıkmıştı; Federer dışındaki tüm oyuncuları da yenmişliği var. Roddick ise ilk 10 civarından hiçbir zaman uzaklaşmıyor; nasıl istikrarsızlık olur bu :/

mgunsel dedi ki...

Melzer'den önce, Youzhny var Verdasco'nun hemen arkasında... Gerçi onun da (katılsa bile) varlık gösterebileceğini düşünmüyorum top 4'e karşı . Top 4'den sonra en yetenekli isim Verdasco bence, siz ne düşünüyorsunuz? Ama işte plansızlığı, programsızlığı yüzünden bu hallere düştü eleman.. (bkz: Roland Garros'tan hemen önce Nice turnuvasına katılması). Uzun süredir takip ettiğim blog a da ilk mesajım böyle olsun...

kirpi dedi ki...

@mgunsel

Hosgeldiniz..:)

Russell ben olsam Rafa'ya saglam demezdim. Gecen sezonun sonunda raket tellerini degistirmis, hic alisik olmadigimiz sekilde "Paris ve Londra'dan birsey beklemiyorum" falan demisti turnuvalar oncesi. Bu sene de raket cercevesinde revizyon var. Bence gecen sene sezon sonuna dogru revize raketle oynamaya baslamisti antremanlarda, bu sezonun sonuna dogru da aynisini yapabilir. Ve yine kendisinden bol bol basit hata gorurruz diyorum. Eger boyle olursa Ferrer Rafa'yi bos buldugunda avlar bence, hatta Federer'i bile kotu gununde affetmeyebilir. Ama tabi ki Federer daha iyi olacaktir Rafa'dan. Murray ve Djokovic fena olmaz, kalanlar icin ne desen haklisin. Ferrer'in seviyesi belirli bir duzeyin ustune cikmaz, ama altina da inmez diye dusunuyorum. Hersey rakiplerine bagli. Su an Berdych gibi Verdasco gibi isimleri yenebilecek durumda. Henuz belli olmayan 8. ismi de yenebilir bence. Ama onun da tendinit mevzusu var. Son haftalarda biraz frene basmasi lazim saglam gidebilmesi icin.

Russell dedi ki...

@mgunsel

Hoşgeldiniz. Evet, o konuda kesinlikle aynı düşünüyorum ama çoğu zaman o kadar kötü ve salakça oynuyor ki, adamı korumak bile gelmiyor içimden. Top 10'da, ilk 4'ten sonra oyunu en iyi çeşitlendirebilen, her türlü vuruşu yapabilen, belirli bir zayıf yönü olmayan bir oyuncu ama bu sene her maç sakatlık molası alan adamdan bir şey beklemek hayalcilik olur.

@orion

Ferrer'in 2007'de oynadığı oyunla bu oyunu bir mi? O zaman kariyerinin en iyi zamanlarıydı, 4 numaraya kadar da çıkmıştı. Amerika Açık'ta da Rafa'yı yenmişti. Ama şu oyun tarzı, cephanesindeki vuruş yetersizliği ona çok sıkıntı yaratıyor her zaman büyük oyunculara karşı. Ama bu konuda kirpi'ye katılıyorum. Ondan daha kötü isimler var. Ferrer en azından istikrarlı ve ne oynayacağı belli. Roddick, Verdasco, Berdych, Youzhny, hatta Soderling'i de yenebilir. Roddick konusunda kast ettiğim yine bu seneydi. Ferrer'de olduğu gibi burada da yanlış algılamışsınız sanırım. Bu sene başında iyiydi, sonra toprağı pas geçti, arkadan döndü, Wimbledon'da erken elendi, Amerika'da biraz toplar gibi oldu, sonra yine mono olayı çıktı, Amerika Açık'ta erken kaybetti vs vs... Bu sene onun için sıkıntılı. Yoksa yıllardır top 10'da istikrarlı olarak yer aldığını biliyorum ama bu sene etki yaratması zor.

@kirpi

Nadal'ın raket değiştirme olayından haberim vardı, zaten beraber tartışmıştık bunu bir süre önce ama ne zaman olacağını bilmiyorum. Dediğin gibi Paris ve sezon sonunda deneyebilir, çünkü zaten bu turnuvalardan pek bir şey beklediğini düşünmüyorum. Ama arkadaki 4'lü raketini test eden Rafa'yı bile zor yener şu halleriyle. Ama Federer, Djokovic ve Murray gibi sezon sonunda birazcık hareketlenen ve zaten kalite olan oyuncular muhtemelen kapalı sert kortta Nadal'ı yeneceklerdir. O konuda katılıyorum.

kirpi dedi ki...

Nadal gecen seneki gibi set bile kazanamadan dönmez tabi, bunda özellikle "geri 4'lü"nün önemli payı olacaktır. Ama yine de sezonun geri kalan bölümündeki gibi oynamaz, turnuvayı da kazanamaz dye tahmin ediyorum. Geçen sene sezon sonu turnuvasını gören oyuncular genel olarak fena oynamıyorlardı, bu sene aynısını söylemek zor.