28 Ekim 2010 Perşembe

Bu kez St. Petersburg'da

Geçtiğimiz hafta Moskova'daki Tipsarevic-Zeballos maçındaki olası bir "fixing" yani maç ayarlamadan söz etmiştik. Bu hafta St. Petersburg'da daha beteri yaşandı Przysiezny-Tursunov maçında.

Polonyalı Przysiezny bu sene inanılmaz kötü sonuçlar aldı. Öte yanda Tursunov mayıs ayında yaptığı geri dönüşten sonra git gide iyi oynamaya başladı ama hala çok büyük bir şey yapmış değil. Her neyse, maçtan önce Tursunov 1.50-1.60 oranıyla favori konumundaydı. Maçtan önce bu oran 1.30-1.40 sınırlarına geldi, ki daha ilginci set bahislerinde Tursunov 2-1 kazanır'ın oranının 1.60'lara düşmesi. Çok absürd bir oran bu. Maç başlıyor, Przysiezny gayet iyi oynuyor ilk seti alıyor bir kez servis kırarak. İkinci setin başında o da ne, Tursunov'un oranı 1.15! Przysiezny lovegame ile servisine tutunuyor, Tursunov 1.10 oluyor! Tursunov servisi kırıyor setin ortalarında 1.04-1.05 oluyor. Tursunov seti alıyor, 1.02-1.03 oluyor. Şaka gibi. Tabii son seti de kazanıyor 6-2 gibi rahat bir skorla Rus raket ve maçı bitiriyor.

Bu olayların çoğunun Doğu Avrupa'daki sezon sonuna doğru gelinen turnuvalarda gerçekleşmesi sürpriz olmasa gerek. Şöyle bir maçtan sonra hiçbir yaptırım olmayacağını bilmek de gerçekten çok sinir bozucu bir durum. Bu oranların saçmalığını anlamak için bahisin yanından bile geçmeye gerek yok. İlk seti kaybetmiş, ikinci sette durum eşitken geride olan adama 10 lira kazanmak için 100 liranızı koymak mantıklı mı? Meh, diyecek bir şey yok. Önümüzdeki maçlara bakıcaz. Daha bu turnuvadan çok malzeme çıkar. Dolgopolov falan var, durun siz daha.

4 yorum:

f ı R a t dedi ki...

Kesinlikle ayarlama olduğuna ben de inanıyorum. Çünkü sanırım pazartesi günüydü. Volandri-Gabashvili maçında da aynı durum söz konusu. Bizzat kendim bahis oynadığım için forveti bi açtım. İlk seti Volandri almış ve 2. settede servis kırdı. Durum bu haldeyken bile Gabashvili oranları 1,11 falan. Tabi sizin geçen haftaki yazınızı okuduğum için hiç bulaşmadım bu maça. Bunun için de teşekkürler ayrıca

f ı R a t dedi ki...

Kesinlikle ayarlama olduğuna ben de inanıyorum. Çünkü sanırım pazartesi günüydü. Volandri-Gabashvili maçında da aynı durum söz konusu. Bizzat kendim bahis oynadığım için forveti bi açtım. İlk seti Volandri almış ve 2. settede servis kırdı. Durum bu haldeyken bile Gabashvili oranları 1,11 falan. Tabi sizin geçen haftaki yazınızı okuduğum için hiç bulaşmadım bu maça. Bunun için de teşekkürler ayrıca

kirpi dedi ki...

Ben Russell bana bunu ilk anlattığında iyi niyetli olayım dedim ama bende bir saflık var galiba...

orion dedi ki...

ingilizce olarak zeballos-tipsarevic maçını aratınca onlarca link çıkıyor bahis oranlarının garipliğini sorgulayan, nasıl bunun hakkında birşey yapılmaz anlamıyorum