21 Mayıs 2010 Cuma

Roland Garros - Tek Erkekler Ana Tablo

PDF kuralar burada.

Gecen yil gecirdigi sakatliktan sonra kariyeri bittigi soylenilen Rafael Nadal yine ne yapip edip bu yil da favori olarak gelmeyi basardi. Ama 5 set uzerinden oynanan maclarda ne olacagi belli degil tabi. Kendisi de "Gecen yil da favoriydim, ama kaybettim" dedi zaten. Yine de kurasi cok kotu degil. Bu yil bir set kaybettigi Ernests Gulbis Federer'in ceyreginde kalirken, diger set kaybettigi isim olan Nicolas Almagro ceyrek finale gelse bile once erken turlarin iyi oynayan ismi Fernando Gonzalez sonrasinda ise Fernando Verdasco tarafindan hirpalanacak. Yari final rakibi ise Novak Djokovic, David Ferrer, Juan Carlos Ferrero uclusunden biri olur diye dusunuyorum ve bunlar sadece bugune dek hic gormedigimiz kadar iyi oynarlarsa Nadal'i eleyebilirler. Ayrica bu ceyrekte Giraldo'nun Djokovic karsisinda bir supriz yapmasi da ihtimaller dahilinde. Ben sahsen bu dilimden bu yilin toprakta en fazla mac kazanan oyuncusu olan David Ferrer'in gelmesini isterim. Hak etti cunku.

Federer'in ise kendi ceyregindeki en buyuk rakibi Ernests Gulbis. Gecen yilki Del Potro yari finali gibi bir mac gelebilir, ancak sonuc degismez diye dusunuyorum. Bu ceyrekteki supriz potansiyeli ise daimi supriz adayimiz Marin Cilic. "Marin Cilic kim?" diye sorabilirsiniz tabi bu aralar. Hani su Avustralya Acik'ta pili bitene kadar 5 setlik mac yapip yari finalde Murray'e elenen cocuk. Ne olur ne olmaz yazalim Marin'i de :). Kalan son ceyrek ise al birini vur otekine isimlerle dolu. Bu ceyrek icin sessiz kalma hakkimi kullaniyorum (yorumu olanlar lutfen yazsin), en istikrarli isim Tsonga gibi gorunuyor, yari final yapabilir. Ama kim gelirse gelsin Federer'e yenilecektir bana gore. Bu ceyrekteki en eglenceli ilk tur eslesmesi Murray-Gasquet arasinda, sonucunu kestirmesi zor, izlenesi bir mac. Olur da yari finale Federer gelemezse o zaman gecen yilki senaryonun tersini izleriz ve bu sefer finale Federer'in yarisindan bir supriz isim gelir.

Nadal'in bu turnuvadaki en buyuk rakibi dizleri olur. Nadal'in basina bir sanssizlik gelirse (tahtaya vuruyorum burada, nazar degmesin Rafa'ya diyorum, zira tenisseverler olarak biktik artik) Federer sampiyon olur. Federer'e sakatlik anlaminda birsey olmaz ama o da kendi kotu performansina yenik duserse Ferrer kupayi alabilir, hatta alsin isterim. Zira yanilmiyorsam Ferrer bu yil Verdasco, Ferrero, Federer ve Nadal'a kaybetti toprakta. Son iki ismin elendigi senaryoda, kalan diger iki ismin de son haftalarda dususe gecmesi nedeniyle, cok da mantiksiz olmaz kazanmasi.

Ekleme: Dikkat ettim de gecen senenin finalisti Soderling'den hic bahsetmemisim. Cunku onu artik tehlikeli saymiyorum. Onun cikisi Nadal'i yenmesiyle basladi, Abu Dhabi'de Federer'i yendiginde hala gozler uzerindeydi ama bir sonraki macta Nadal'a kaybettiginden beri duzelemedi tam olarak. Ironik gibi degil mi?

Hiç yorum yok: