4 Haziran 2012 Pazartesi

Roland Garros: 4. Turlar Sonrası

Evet, yoğun program nedeni ile hızlı ileri sardık ve 4. turlar bitti.

Erkeklerde dün şaşırtıcı başlayan maçlar, şaşırtmadan bitti. Aslında Seppi'nin performansı gerçekten şaşırtıcıydı, 5 setlik Verdasco maçından sonra pek bir varlık göstereceğini düşünmezdim. Ama ilk 2 seti oldukça iyi oynadı ve 2-0 öne geçti. Ama o herkesin alması gereken 3. seti, pek çoğumuzun tahmin ettiği gibi alamadı. Zaten slamlerde mutlaka ilk 4'ten bir oyuncunun süpriz bir şekilde 2 set verip sonra maçı çevirmesine şahit oluruz. Seppi köşelere atak yapabilme yetisini yitirince maçı da kaybetti. Djokovic ise kötü oynadı. Djokovic Tsonga ile oynayacak çeyrek finalini. Tsonga bugün de korta çıktığından avantajlı gibi görünse de Tsonga Tsonga'dır....

Federer ise bir hayranı ile maç yaptı. Goffin kıyamet alameti sayılabilecek bir şekilde ilk seti aldıktan sonra "alacağımı aldım" dedi. Bu maç Djokovic maçına kaynayınca izleyemedim ama epeyce eğlenceli geçmiş galiba. Goffin'i takibe alan epeyce insan oldu. Rakibi ise Del Potro. Bu ikilinin son maçlarından sonra Del Potro kaznaır demek zor ama Federer'de set vere vere gittiğinden 4. seti görme olasılığımız yüksek.

Murray bugün ilk seti 6-1 verdiği maçta seyirci yuhalamalarının ve sırt sakatlığının da etkisiyle maçı almayı bildi. Tuhaflığın ben de farkındayım. Murray daha korta girer girmez yuhalanmaya başladı. Fransız seyirciler herhalde "İşte bir İngiliz!!! Hem de bir Fransız karşısında!! Saldırın!!" demiş olmalı. Fransızların hepsi cehennemlik zaten...

1:40 civarı

Murray'in rakibi ise biricik çokoprensim Ferrer. Kendisi set vermeden çeyrek finale geldi. Hem de kaç yıl aradan sonra. Alkış alalım Ferrer için!!!

Nadal ise rahat bir maç oynadı. Olan Monaco'ya oldu. Kendisinin de söylediği gibi bugün iyi servis attı. Aslında Nadal'ın servis oyunlarının da çoğunda 30 veya 40'ı gördü Monaco ama malesef skora hiç yansımadı. 3 set başlaren de Monaco kendi kendini imha moduna geçmişti zaten. Nadal'ın rakibi ise bir başka set vermeyen Almagro. Hepsi İspanyol bunların...

Kadınlarda Cibulkova mart ayında yarım bıraktığı işi tamamlayıp Azarenka'yı eledi. Azarenka maç sonrası "Hırslıyım, çok sertim" tavırlarına devam etti tabi. Rakibi eski finalist Sam Stosur. Bu oyuncuların ikisi de henüz set kaybetmediler, izlenesi maç olacak gibi.

Bir diğer çeyrek final "iyi iş yapar" dediğim Errani ile Kerber arasında oynanacak. Bu da güzel maç. Yalnız ikisinde de "yari finale çıkıp dikkat çekecek, ancak final göremeyecek" oyuncu havası var. Gerçi Roland Garros'u da hep böyleleri kazanır...

Son şampiyon Li ise sempatik Shvedova'ya elendi.  Shvedova umarım yine teklerin heyecanı ile çiftleri boşlamaz, ben onu King ile yan yanayken daha da çok seviyorum. Rakibi ise ilk turlardaki performansına bakıp çeyrek şansı tanımadığım sevgili Kivi. Kim kazanırsa üzülürüm, kim kazanısa sevinirim... Maçın kazananını Kivi belirler.

Son çeyrek final eşleşmesi ise Sharapova-Kanepi arasında. Kanepi hakkındaki yorumlarım için bkz:Errani-Kerber eşleşmesi. Sharapova'nın alması lazım.



17 yorum:

Adsız dedi ki...

Nadal'in dostuna yaptigini insan insana yapmaz yuh. Pico'ya icim parcalandi resmen. Ekran karsisinda 1 oyun bari birak diye az dua etmedim. Seyirci bile sustu kaldi.
Murray neden yuhalandi ya ? Napti ki ?
Kvitova aklini basina alsin ve kupayi kaldirsin diyecegim ama guvenemiyorum da kendisine.
Tsonga oyunum toprak korta uygun ama fizigim uygun degil demisti galiba ama seyirci yardimiyla belki 1 set alir. Delpo - Federer maci tahmini en zor mac benim icin cunku Delpo'yu hic izlemedim, ne yapar ne yapamaz kestiremiyorum, herhalde Federer'in mental durumu skoru belirler. Bi de gunes acsin artik ya, icim karardi 2 gundur :)

kirpi dedi ki...

Fransız seyircisine akıl sır ermez, boşuna uğraşmayın anlamak için :)

aasdewq dedi ki...

Nole bu günde direkten döndü gibi bişi oldu şu an Federer maçını iple çekiyorum
Nadal ise dolodizgin gidiyor valla....

kirpi dedi ki...

Şampiyon kim olur bilmem ama ne Federer'de ne de Novak'ta kazanbilecek gibi bir hava yok.

Adsız dedi ki...

Isin ilginci Murray bile Fedole'den daha iyi oynuyor. Cok ilginc bir gundu. Gerci sadece Fed - Delpo'yu izledim. Federer'in ilk 2 setteki hali neydi oyle. Hayatimda boylesine sinirli gormedim kendisini galiba. Shut up 'ta bircok insan ekran karsisinda hazirola gecmistir herhalde :) Yorumcular yine cok bombaydi Federer 4. seti 6-0 kazandiktan sonra gelen yorum : tabii Federer de rakibinin sakatligindan olumsuz etkilendi. Hahahahahaha :) Hayir etkilenmese bi de skor nolurdu acaba ztn 6-0 yani :)

Adsız dedi ki...

tsonga'nın 4 maç puanından yararlanamyıp maçı vermesi üzücüydü :/

Adsız dedi ki...

Bu arada Djokovic'in kazandigi iyi oldu ya en azindan yari finale heyecan geldi :)

aasdewq dedi ki...

ben zaten çok olağan bir durum olmadıkça-şu aşamada tabiki-Federer dahil Nadal ve Novak'ı üstüste birinin yenip şampiyon olabileceğini düşünmüyorum
aynı zamanda olağn üstü olaylarında iki maç için olabileceğini düşünmüyorum.....
Nole'de bncede şampiyon olcak hava yok ama şampiyonluğu kolay bırakacak hava da yok işin ilginç tarafı bu bana kalırsa:D ama Nadal şu anda şampiyonluk rüzgarını arkasına almış durumda....

Federer Nole maçını iple çekmemin sebebi ikisininde birbilerine karşı birer hesaplarının olması:D ayrıca bu maçtaki Novak'ın reaksiyonunu merak etmem+son maçları seyir açısından da son derece zevkliydi....

aasdewq dedi ki...

Bu arada Errani süpriz bir şekilde ilerlemeye devam ediyor....Daha da ilerleyebilir mi merak etmiyor değilim....

kirpi dedi ki...

http://truegrandslam.blogspot.com/2012/05/mavi-rapor.html

Errani dedik, yanılmadık!!! :)

Unknown dedi ki...

Yalnız Djokovic 1 numarayı sonuna kadar hakettiğini bir kez daha gösterdi,tamam şampiyon olacak bi oyunu yok belki ama kafa olarak bambaşka bi yerde bu adamın buralara geleceği aklıma gelmezdi ama maç puanları kurtararak ilerlemeye devam ediyo...

Çid. dedi ki...

Nadal'ın maçlarında fransızları ilgisiz görüyorum. Maça uyumak için geliyor gibiler. Umarım Nadal üzülmez bu duruma. Nadal'ı harcamasınlar matmazel...

kirpi dedi ki...

Nadal'ın finali kazanacağına kesin gözüyle baksalar, finale gitmezler, öyle diyeyim :)

Adsız dedi ki...

@çid e adamlar napsın.nadal'ın maçları çok heyecansız.set bile vermiyo ki nadal.kazanacağı çok belli yani :)

Çid. dedi ki...

Heyecan arıyorlarsa illaaki smackdown tavsiye ediyorum :D
Biz bi bilet alsak da nadalın maçını canlı izlesek kaç ay et yemeyiz derdindeyiz adamlar esneyerek burun karıştırıyor ya maçta...

aasdewq dedi ki...

@Kirpi
bu yıl pek akip edemiyorum maçları vakit probleminden dolayı özelliklede bayanları o yüzden gözden kaçırmışım Errani'yi....
yine bu yıl ilk defa bir turnuvayı doğru düzgün izleyebiliyorum Errani bayanlar tesnisinde en azından bnm için yeni bir soluk getirmiş durumda

aasdewq dedi ki...

@tnarib kesinlikle katılıyorum helede bnm için 2006dan beri ondan her yıl bişiler beklerken her yıl hayal kırıklığı ile sonuçlanıyordu 2011 de ise bütün ümitlerimi kesmiştim ondan ki neler yaptı:D:D
bu kadar kısa sürede bu kadar kırılgan bir oyuncunun böylesi bir değişimi geçen yılki müthiş performansından bile etkileyici geliyor bana...
insan oyununu falan geliştirirde kafasını bu kdr sürede nasıl değiştirir hemde bu kadar ters yönde vallahi açıklayamıyorum:D:D