9 Haziran 2012 Cumartesi

Erkekler Finali: Rafa ve Novak

Dün 2 tane 3 sette biten maç gördük ve final Rafa ile Novak arasında oynanacak.

İlk yarı finalin Rafa'ya gitmesine nerdeyse kesin gözüyle bakılıyordu. Ben şahsen Federer-Djokovic maçında skor açısından çekişme olur ama Nadal-Ferrer maçında tenis kalitesi daha yüksek olur diye bekliyorum. Nitekim tekrarından görebildiğim kadarı ile öyle de olmuş. İlk 4 oyundan sonra skorda Nadal üstünlüğü hakim olsa da Ferrer en azından tenis kalitesi anlamında maçı bırakmamış ve epeyce güzel puanlar olmuş. Ama tabi maç 6-2/6-2/6-1 ile Rafa'nın oldu.

Diğer yarı finalde ise tenis kalitesinin düşük olmasını bekliyordum ki pek de yanılmadım. Ama çekişme de göremedik. 6-4/7-5/6-3 ile Djokovic bu haftaki en rahat maçını oynayarak finale gitti. Ama Djokovic yerine topu kortun içine gönderebilen herhangi bir oyuncu da koysak skor değişmezdi. Federer'in basit hataları, "basit hata" tanımının en nadide örneklerini oluşturur cinstendi. Hiç bir zorlama yokken dağa taşa giden toplar mı istersiniz, miss hitler mi? İkinci sette 3 servis kırma farkıyla 3-0'ı bulup seti veren adama ne denir zaten bilemiyorum.

Finali, bu yıl Avustralya Açık'ta oynanan finalle kıyaslayacak olursan Nadal'ın daha rahat olduğunu söyleyebiliriz. Ama hava şartları PAzar günü oldukça olumsuz olacakmış. Hatta final Pazartesi'ne bile atılabilirmiş. Atılmasın....

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Tsonga'nın ağzına odunla vurasım var, kaçıncıya Djokovic'i ritme sokuyor :(
Federer'in RG12deki miss hitleri geçen sezonda yaptıklarından fazladır herhalde, ama böyle biteceği belliydi, Federer çok kötüydü bu turnuvada, Del Potro'nun dizleri yarı final yolunu açtı. Federer'in de Nadal'ın tarafında düşmediği iyi olmuş bence, hezimet olabilirdi çünkü.
Delpo sağlıklı olsa Delpo - Nadal finali olurdu büyük ihtimalle.O adam da ne talihsiz RG'de yarabbim. 2009'da seyirci baskısını kaldıramamıştı, geçen yıl yeni yeni toparlanırken Nole ile eşleşti 4. turda, ilerleyemedi. Bu yıl dizler iflas etti.
Son olarak Nadal'ın totosunun üstünde yaptığı vuruş efsane ya :) Yıllardır izliyorum kendisini, vuruşlarını falan ezbere biliyorum ama günündeyse her defasında ağzım beş karış açık bakakalıyorum aldığı puanlara, böyle bi şaşkınlık geliyor bana :)

kirpi dedi ki...

Ben de Nadal'ın tenisini Yunanistan futboluna benzeyenleri sopalamak istiyorum o tarz vuruşları her gördüğümde...

Adsız dedi ki...

http://tr.euronews.com/hava/avrupa/fransa/paris/
burada da görülebilecği gibi yarın daha büyük bir olasılıkta ve şiddette yağmur beklentisi var.

kirpi dedi ki...

Pazartesi daha da beter olacakmış. O nedenle yarın mutlaka korta çıkartırlar..

Adsız dedi ki...

Neil Harman Saliya kalabilir yazdi :( Djokovic'in pacalarindan bal akiyo cidden, nefesi kuvvetli bi hoca bulucam sonunda, olmicak boyle !

kirpi dedi ki...

Salı olmaz çünkü Salı da yağmurlu..

http://www.weather.com/weather/5-day/Paris+FRXX0076:1:FR

5 günlük hava durumu burada, ya bugün olur ya da Çarşamba. Bugün yağmur ihtimali %50'ye düşmüş, 3 saat kadar aralık bulurlarsa bugün biter.

Adsız dedi ki...

Djokovic neden ballı olsun maç ertelenecek diye :D Rafa her türlü koşulda her yerde o 7 inci kupayı alacak erteleme sadece Djokonun yenilgisini erteler bence :D

Adsız dedi ki...

@Adsız
Ritmini bulmus bi oyuncunun 4 gun ara vermesi iyi degil bence. Rafa'nin kazanacagindan bu kdr emin olmayin bence. Sinir bozucu returnler ardi arkasina gelirse isler karisir. Karismasin ama tabi :)

kirpi dedi ki...

Her iki taraf da ara verecek. Hem 2011'de Novak'a da ara vermenin yaramadığını gördük :)

Bir de Rafa yağmur aralarıyla oynamaya daha alışkın...

Adsız dedi ki...

@Kirpi
Elbette iki tarafta etkilenecek ama iste gecen yil Nole'de harika gidiyordu, uzun ara + gununde bir Federer kupaya mal olmustu. Rafa'da ayni seyi yasamasin istiyorum.

Adsız dedi ki...

Tsonga macinda Nole'un cevirdigi 4 mac puani icime ates dusurmstu, dedim napicak edicek yine goturecek herseyi. Ben daha birsey diyemiyorum, adam gibi toprakta gorduk halini ama sans boyle birsey iste yagan yagmur kortu topraktan baska herseye benzetti, korta uyum saglama olayini konusanlarin da gercek bir toprakta Rafa'nin top spininin ve hizli ayaklarinin ne kadar muhim oldugunu bilmiyorlar galiba, tum silahlar yerle bir oldu boylece.
Gerizekali Fransizlar, maci 3 saat one cekemediler/ erteleyemediler. Gecmis olsun Rafa'ya artik, yagmur magmur oynayacaklar cunku yarinda yagmurlu.Boyle talihin ya neyse !