17 Mart 2012 Cumartesi

Indian Wells Final ve Yarı Finaller

Bayanlarda final AO rövanşı şeklinde oluştu: Azarenka Sharapova'ya karşı.

Sharapova aşağıdaki olaylı Kirilenko maçından sonra bu turnuvada iyi bir grafik yakalayan Ivanovic ile karşılaştı. Ama bildiğiniz gibi Ivanovic sağlıklıysa kötü oynar, iyi oynamaya başlayınca da sakatlanır. Yarı final maçının ikinci setinin hemen başında çekilmek durumunda kaldı Ivanovic. Azarenka ise 2012 formunu devam ettirerek son dönemlerde çıkış yakalayan Alman oyuncu Kerber'i geçip finale yükseldi. Sharapova son maçlarını hiç rahat kazanamadığından finalde süpriz beklemiyorum; Azarenka alır bence.

Erkeklerde ise yarı final günü. İki yarı finalist Isner ve Nadal ayrı yarılarda olsalar da bugün çiftler finalinde karşılaşacaklar. Isner ve Querrey İspanyol çifte ters gelebilir. Yarı finallerde ise tipik bir Federer-Nadal eşleşmesinin yanında, Murray sağolsun, atipik bir Isner-Djokovic eşleşmesi göreceğiz. İlk maç çabuk biter bence ve Djokovic'in olur. İkinci maçta Nadal favori gibi ama onun da yarı final maçı beklenenden çok yakın geçti. IW'de hava daha kapalı ve rüzgarlı olacakmış bugünlerde. Nadal maçında da ilk sette kameraya yakın duran oyuncuların gönderdiği toplar hissedilir derecede kısa düşerken, diğer taraftaki oyuncular için de tam tersi geçerli. Maçın devamında, özellikle de son sette yine etkisini gösterip şiddetlenen rüzgar oyun dengelerini bozmuş. Zaten özet görüntülerde de topun "asılı kaldığı", adeta gitmek bilmediği hissediliyor. Özellikle Nalbandian'ın normalde çok iyi olan backhandini ikinci setin ortalarında garip bir şekilde sekerek vurduğu pozisyon rüzgar etkisini hissettiriyor.

Bolca basit hata yapmış Nadal ve turnuvada kırdırdığı ilk servisle seti vermiş. Federer ise çok daha rahat bir maç çıkarmış ve 5 oyun bırakarak geçmiş Del Potro'yu. Del Potro maçın başında hawkeye sisteminin çalışmaması ile ilgili bir şeylere kızıp kopmuş biraz. Büyüsün artık biraz diyorum.

Daha önce oynanan yarı finallerde de Djokovic Almagro'yu skor olarak rahat ama oyun oyun bakıldığında çekişmeli geçen bir maç sonunda geçerken, Isner skor anlamında dengesiz bir maç çıkartarak Simon'u eledi. Nadal-Djokovic finali olur gibi geliyor ama Nadal aynen 2010'daki gibi yarıda elenip çiftleri alsa, sonra yine 2010 gibi devam etse şikayetçi olmam :)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Ana Ivanovic hakkındaki görüşünüze katılmamak elde değil.Bu kız hakikaten ters...Bu turnuvadaki genel performansı bana göre Azarenka'dan bile daha iyiydi. Özellikle bu turnuvada Ana İvanovic'in karakter olarak WTAde yerinin ne kadar farklı olduğunu iyice anladım.Vaziyeti tenisi bi sebepten bırakmak zorunda kalıpta tekrar dönüş yapan efsane tenisçiler gibiydi fakat rüyanın sonu bu defa da kötü bitti
üzüldüm:( Dünyaya dönücek olursak Vika'nın galibiyet serisini uzun yıllar kırılması zor bir seviyeye getirmesini çok istiyorum ama Final rakibi Sharapova'nın galibiyete daha çok ihtiyacı var.AO daki final hezimetini unutturmak isteyecektir mutlaka.
Erkeklerde ise final belli sanki Nadal-Joker ve sanırım şampiyonun kim olacağını söylemeye gerek yok işte bundan nefret ediyorum:(

kirpi dedi ki...

Ben kendi adıma erkekler finali için açık kapı bıraktım; NAdal aynen 2010'daki gibi çiftler kupası-yarı final olarak bıraksın şikayet etmem. Hadi tamam, final ve çiftler kupası da olur :) Benim için IW çiftler kupasının anlamı 2010 nedeni ile çok büyük, önceliği ona veriyorum!

Adsız dedi ki...

Kadınlar finali için yorum yapacak olursam açıkçası Masha kazanırsa çok şaşırırım, iyi return yapıp doğru açılarla Masha'yı sağa sola koşturmak onun oyununu ciddi anlamda bozuyor, sıradan bir tenisçiymiş görüntüsüne sokuyor. Masha maalesef çok hızlı değil o yüzden Azarenka oyunu dikte etmeye başlarsa sonuç Aussie'den farklı olmaz.
Erkekler yarı finale gelecek olursak, Nadal'ın dünkü maçının ilk 2 seti hariç hiçbir maçı izleyemedim. O yüzden Isner-Nole maçına tamamen geçmişe bakıp içgüdüsel yorum yapacak olursam en azından ilk setin yakın geçeceğini düşünüyorum. Sanırım ikilinin son maçları topraktaydı ve 5 sete gitmişti. Sonunda Nole kazanacaktır diye düşünüyorum.
Asıl maça gelecek olursak Nadal dün inanılmaz hatalar yaptı ilk 2 sette, bunu 1 aylık araya bağlıyorum, rakete daha çok alışmıştır artık o yüzden sorununun raket olduğunu sanmıyorum, korttaki zamanlama hataları anormal vuruşlara neden oldu sanki, Nadal'ın biraz daha hızlanması gerek ama daha zaman var. Federer için ne desem yalan olur çünkü performansı hakkında fikrim yok. Dolayısıyla maçı şu kazanır diyemiyorum. Zaten sayısını hatırlamadığım bilmemkaçıncı Nole yenilgisini alırız finale kalırsak bu oyunla. O yüzden baybay demek daha iyi sanki :) Öte yandan da kaç ay oldu kupa görmeyeli öf diyorum !
Çok uzattım, kusura bakmayın.

kirpi dedi ki...

Eheheh problem değil, böyle yazdıktan sonra istediğiniz kadar uzatabilirsiniz :)

Rafa Roland Garros, Wimbledon ve olimpikleri alsın isterim bu sene. Kalanlara sonra bakarız :)

Çid. dedi ki...

Roland Garros, Wimbledon, olimpiyatlar... Ne de güzel olur yahu. Ağzından bal damlıyor kirpi, bal deresi balı adeta :D

Bu kupalar bizim olsun, 1 kavanoz fiyatına 5 kavanoz bal deresi balı hediye edicem bu yorumumu gören herkese :)

Organize olup Jokoviç'i maşAllah demeden övme günleri düzenleyelim. Nazar değsin.

kirpi dedi ki...

Bal deresi..

Bir değil, iki değil, 3 değil, 4 değil...

Tam 5 önemli şampiyonluk... Roland Garros, Wimbledon, olimpikler, US Open ve sezon sonu kupası...

Hepsi bir sezonda...

Başkaları 3 sezon diyebilir ama biz hepsini 1 sezonda veriyoruz!