10 Kasım 2010 Çarşamba

Londra Direnci

Londra adayi oyuncular direnislerini surduruyorlar. Bugun Roddick de Nieminen'i 61-64 ile gecerek devam edenler kervanina katildi ama asil heyecan Fognini-Ferrer macindaydi.

Ferrer malum Pazar gunu Valencia'yi kazandi. Yorgun ve bu hafta burada cok da iyi oynamasini beklemiyoruz. Ama Ferru Ferru'dur ve kotu hali bile felaket degildir. Nitekim bugun de felaket sayilmazdi ama Fognini ayda yilda bir olabilecegi kadar iyiydi diyebilirim. Ve sansliydi da.

Macta skorun 63-01 Fognini lehine oldugunu ve o esnada Fognini'nin servis attigini gorunce merakla maci izlemeye basladim. Izlemeye basladiktan hemen sonra Ferrer servis kirinca servis kirmalarda durum esitlendi ikinci sette. Yorumlardan gorulen Ferrer'in ilk sette oldukca fazla basit hata yaptigiydi. Bunun etkisiyle midir bilmem benim izledigim bolumde David Fognini'yi defansa zorlasa bile bir turlu bitirici vuruslari yapamiyor, su veya bu sekilde avantaji Fognini'ye kaptiriyor ve puanlari noktalayamiyordu. Sanssizdi bir de Ferrer; Fognini'nin zor pozisyonlarda yaptigi "ya kismet" tipinde vuruslar bile gidip cizgileri buluyordu. Bulmadigi soylendiginde bile Fognini itiraz ediyor ve itirazlarinin yarisinda hakli cikiyordu. Mac boyunca itiraz edip durdu zaten. Ferrer ikinci setin 10. oyununda servis kirinca setlere 1-1 esitlik geldi. Ikinci setten once Fognini uf olan parmagi icin saglik molasi aldi. Ikinci sete de cok kotu basladi; 2. oyunda 0-40 geriye dustuyse de aslan Ferru ust uste 3 servis kirma puaninin birinden bile faydalanamadi. Bunda Fognini'nin iyi servislerinin de payi oldu tabi. Sonra setin sonlarina dogru 15-40 geriye dusen Ferrer honkure haykira geri dondu ve kendi oyununu aldi. 12. oyunda 2 mac puani yakaladi Ferrer ama eninde sonunda tie-break geldi. Ferru daha ilk oyunda mini-break verse de Fognini'nin de yeri geldiginde yaptigi yardimlarla 3 mini-break bularak maci tamamladi. Fognini ise benim "hay senin itirazlarina" dusuncelerim esliginde mac puaninda da challenge hakkini kullaniyordu.

Ferrer mac sonunda kamerayi imzalarken dusunceli gorunuyordu. Sanirim puan hesabi yapiyordu. Peki bu maci kazaninca ne oldu? Cevap: hic bir sey... Ferrer hala Roddick'in kendisini gecmesi ve Melzer'in kupa almasi veya Verdasco'nun finali gormesi durumunda gidemiyor. Cunku ala ala 90 puan aldi ve kendini garantilemesi icin yari finale gitmesi lazim. Peki bir sonraki turda karsilasacagi isim kim? Melzer... Hani rakiplerinden biri olan Melzer. Bu maci kaybetmesi olasi; hele bugunku gergin ve yorucu mactan sonra. Ama oldu da Melzer pes etti, "Ben kupayi alamam" dedi ve yenildi, ceyrek finalde Federer var. 1 numarayi geri almak isteyen Federer hani. Hadi oldu da Federer'i de yendi diyelim. Olasi yari final rakibi Verdasco. Zaten Melzer'i yener ve Verdasco da yari final oncesi elenirse Ferrer Londra'da demektir. Tabi denklemin bir baska bilinmeyeni Roddick'in durumuna da bakmak lazim. Roddick kendi ceyregindeki tek aday Youzhny sakatlanip cekilince iyice rahatladi.

Herkesin asla slam kazanamayacagini hissettigi halde sevdigi bazi oyuncular vardir. Ferrer de benim icin boyle bir isim. O nedenle bugun kendimi biraz gecen sezonun sonunda Trabzonspor'un maca asilmasina bozulan Fenerbahce taraftari gibi hissettim Fognini'nin bugunku oyununu gorunce. Tamamen mantiksiz ve sacma tabi. Ama Londra'ya gitsin istedigim adam gecen hafta zaten yorulmustu ve giderek daha da cok heder oluyordu. Puan durumu boyleyken, yani Ferrer kendini ne kadar parcalasa da isi buyuk oranda rakiplerine kalmisken bugunku maca luzumsuz bir sekilde mi asildi? Yani "Melzer kupayi alamaz, Verdasco da surekli kaybediyor zaten" diyerek kenara cekilse daha mi iyiydi? Sonucta kendini garantileyebilecegi kadar puani almasi imkansiz gibi bir sey bu turnuvada. Biraz anlamsiz bir mucadele gibi geldi.

Ama biz Ferrer'i severiz, verdigi mucadeleden oturu...

7 yorum:

mgunsel dedi ki...

"Herkesin asla slam kazanamayacagini hissettigi halde sevdigi bazi oyuncular vardir. Ferrer de benim icin boyle bir isim".
Daha fazla katılamazdım bu yoruma sanıyorum . Ferrer dışında Davydenko ve Nalbandian'ı ekleyebilirim ben de buraya.. Ferru Londra biletini kapsın da, orda da güzel maçlar izletir bize. Hatta Nadal'ı yenme ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyorum ben(tabii ayni gruba düşerlerse). Yarı final bekliyorum David reyisten..
Roddick de bir şekilde gidemesin Londra'ya lütfen ya. Top 8'in katıldığı bir turnuvada sadece sert servis ve düz forehand sahibi
bi adamı görmek istemiyorum ben..Hem bu insanlu nasıl bu kadar puan topladı kardeşim, slamlerde de pek başarılı değildi bu yıl, en fazla AO'da çeyrek final oynadı. Atp'ye diyecem, kesin puanını hesaplarken hata yaptınız bi daha bakın diye... Şaka maka listede ismini görünce şok olmuştum. Umarım ki Roddick'in yerine Verdasco ya da Melzer gidebilir Londra'ya...

kirpi dedi ki...

@ mgunsel

Roddick Indian Wells ve Maimi'de kasti, sonra ustune yatti :) 1600 puan aldi o iki turnuvadan. Onun disinda bir numarasi yok, dogru.
Bir de Ferrer'in neden 4 tane ATP 500 turnuva puani sayilmiyor, gecen seneki siralamasindan oturu mu? Var mi bilen? Valenciya'yi kazaninca Barcelona'dan aldigi 180 puan silinmis de ondan sordum...

Russell dedi ki...

@mgunsel

Davydenko'ya tamam ama Nalbandian aslında grand slam kazanacak adamdı. Bu saatten sonra mucize tabii ama zamanında çok fazla fırsatı geri teptiğini düşünüyorum. Bu konuda Ferrer ile aynı kategoriye koymam kendisini yani.

@kirpi

Kuralları iyice karıştırdın mı? :)

mgunsel dedi ki...

@Russell
Haklısın, aslında ben şu anki halini kastetmiştim Nalbandian'ın. Onu not olarak belirtmeyi unutmuşum. Yoksa evet, bir dönemin en yeteneklilerindendi. Bu denli ciddi sakatlıklar yaşamasa en az 2 G.S kazanırdı bence de.. De bu saatten sonra çok çok zor. Ama hala daha zevkle izlerim ama kendisini, üstteki mesajımda bunu şeyetmek istemiştim..

kirpi dedi ki...

@ Russell

Biliyorsan soyle iste ugrastirma yaa :(

orion dedi ki...

@ kirpi

ilk 30'da bitiren oyuncuların 3 tane 500 turnuvası sayılıyor zaten. Monte Carlo'da oynamayıp 4. bir 500 turnuvasında oynamak gibi bir seçenekleri var o oyuncuların 4. bir turnuvası oluyor puanlarda.

kirpi dedi ki...

@ orion

Tesekkurler... Ben bu 4 ATP 500'un Monte Carlo opsiyonlu oldugunu bilmiyordum...