27 Nisan 2010 Salı

Federer Yaniltmadi...

...ve yari finalde Nadal ile karsilasmadi. Aslinda bir konuda yaniltti, cunku ben daha ilk mactan elenmez diyordum. Ancak her ne kadar dengesiz de olsa yari finale kadar Gulbis'ten daha tehlikeli bir rakip yoktu (dusunun kuranin kolayligini). Simdi Gulbis Federer'i yendi diye ondan yari final bekleyebilir miyiz bundan da emin degilim. Hala bir "tenisi zevk icin oynayan zengin velet" havasi var uzerinde.

Federer yenilince ne oldu peki? Bu hafta 350 puan kaybetti Isvicreli tenisci (duzeltme hakkim saklidir, kafadan yaziyorum). Haftaya 250 puanlik bir turnuva olan ve neredeyse kimsenin sallamadigi Estoril'de oynayacak. Ben derim ki Estoril'de yari final falan gorur. Zira kendini cok yormamasi lazim, bir hafta sonra Madrid baslayacak ve Federer'in korumasi gereken 1000 puan var. Ayrica Grand Slam oncesi gozdagi vermeyi seven bir isimdir. Tahminim Madrid'e asilacagi yonunde, o nedenle Estoril'den de bir kupa beklentisi olmaz diyorum.

Su an Federer ile Nadal arasinda yaklasik 4000 puan fark var. Nadal Roma-Madrid-Roland Garros uclemesi yaparsa fazladan 2220 puan alacak. Bu ayni zamanda Federer'in bu turnuvalardan en az 1200 puan kaybetmesi demek. Nadal Madrid ve Roland Garros'da Federer ile yari finalde eslesirse bu Federer'in fazladan 720 puan daha kaybetmesi anlamina gelir. Yani saka gibi ama teorik olarak Nadal Roland Garros sonrasi 1 numara olabilir.

Olaya bu taraftan bakinca da Estoril'in onemi ortaya cikiyor gibi. Federer buradan 250 puan cikartirsa ve Nadal en az bir turnuvada Federer'in tarafina dusmezse 1 numarayi kaptirmayabilir. Eger kalan turnuvalarda hep yari final eslesmesi olursa Estoril bile yetmiyor. Veya Roland Garros'da Nadal 2 nolu seri basi olur ve Federer ile finalde karsilasir, Federer bu durumda da 1 numara olarak turnuvadan cikar ve rekorunu kirar. Bu arada 2005 yilinda yapilana benzer bir uygulama olur da Nadal siralamada 3 numara oldugu halde 2 nolu seribasi ilan edilir mi onu da ayrica merak ediyorum.

(Butun bu okuduklarinizda hesap hatasi da olabilir. Nezleyim, kafam calismiyor, ezberden dokturdum, yanlisim olduysa affola..)

6 yorum:

f ı R a t dedi ki...

Valla puan hesaplarını falan anlamam. Ama bu laubali oyunla malesef beni çok çok şaşırttı. Seyirci bile çıldırdı maçtan sonra. Herkes onun daha üst turlarda görmek istiyordu. (Nadal ile oynaması bekleniyordu muhtemelen)3. sette gulbis 5-4 önde ve servis atarken ve 40-15 öndeyken bile seyirci umudunu yitirmemişti. insan şu seyircilerin hatırına bile olsa maçı alır be.

kirpi dedi ki...

Ben kaniksadim artik Federer'in bu tarz maglubiyetlerini. Grand Slam aralarinda kendini kesinlikle zorlamiyor. Hatta kuralar cekilince "Bu kolay kuralarla Federer nasil olacak da yari finale gelmeden elenecek?" diye merak etmistim, eline gecen ilk firsati degerlendirdi.

Federer'in Grand Slam zamani olan hali ile ATP Tour hali arasinda cok fark var. Estoril'i de kazanacagini sanmam ama Madrid de tempo yukseltir diyorum yine.

aliye dedi ki...

bu hesaplara djokovic'i de dahil etmek lazım. nadal'ın 1 numara olabilmek için geçmesi gereken iki kişi var :)

kirpi dedi ki...

Dogru..Ama Nadal'in Roma-Madrid-Paris uclusu yaptigi senaryoda Djokovic sadece Madrid'den 240 (final) ve Roland Garros'dan 1110 (final) puan alabilir. Yani fazladan 1350 puan alir ki bu puanlarda Nadal'in bu senaryoda fazladan alacagi 2220 puan 1 numaraya oturmasina yeter. Ikisinin arasinda 890 puan var su an. 1110 + 890 = 2000 puan. 2220 > 2000 (matematige sardim iyice) Djokovic 1 numarayi unutsun Nadal bu 3'luyu kazanirsa :)

aliye dedi ki...

matematik aşkına hayran kaldım :)
nadal bu üçlüyü kazanırsa bir numara olsun tabi.. hem de helal olsun...

kirpi dedi ki...

hehe...olasiliklar falan..:)

nadal 3'luyu kazanirsa aslinda diger turnuvalarda yaptigi derecelerden 1 numara olacak bir yerde. cunku hala wimbledon gibi onemli bir turnuvadan 0 puani var ve topraktan baska bir zeminde sampiyonlugu yok.