21 Şubat 2010 Pazar

Richard Gasquet Chat Odası

Richard Gasquet, bu hafta Buenos Aires'te oynadı. Turnuvaya ilk turda veda etti, ama konumuz o değil. Hafta içinde, kaybettiği bu maçtan sonra Gasquet bilgisayarın başına geçti ve internet üzerinden, chat formatıyla kendisine gelen soruları kısa cevaplarla yanıtladı. Ben hepsini okudum, gerçekten çok uzun ve gereksiz sorular, tekrarlar var. Bir bölümünü kesip, Türkçeleştirip buraya koyuyorum.

Fan - Buenos Aires'te oynamak nasıl bir duygu, Richard?
Gasquet - Çok güzel. 6 yıl önce de buraya gelmiştim, bir kez daha gelmek istiyordum. Ama ne yazık ki, ilk turda kaybettim. Tabii, bir kez daha geleceğim.
F - Federer sence gelmiş geçmiş en iyi oyuncu mu? 2005 yılında onu yendiğinde nasıl hissettin?
G - Tabii ki, en iyisi. Onu yenmiş olmak harika bir duygu.
F - Bir partiye gidecek olsan, turdaki hangi oyuncuyu davet ederdin? (hangisi bu tarz şeylere yatkın manasında)
G - Safin.
F - Profesyonel oyuncular yıllarca her gün tenis oynamaktan gerçekten keyif alıyorlar mı?
G - Harika bir yaşam tarzı, oyuncular olarak çok eğleniyoruz. Bu kalabalıklar önünde oynamak bir rüya.
F - Gelecek sene yine gelecek misin buraya?
G - Sanırım, evet.
F - Rafael Nadal ile ilişkin nasıl?
G - Onu çocukluğumdan bu yana tanıyorum. Harika birisi, çok nazik... Gerçekten iyi bir adam.
F - 15 yaşında Squillari'yi yendiğinde ne hissettin? Mutluluk, baskı? Ayrıca, backhand'i sana kim öğretti?
G - Mutluluk tabii. Fransızların beklentisi sebebiyle baskı sonradan geldi. Backhand'i babam öğretti, ama stili özel bir çabayla yakalamadım, doğal vuruş.
F - Arjantinli yeni bir antrenör ile anlaştın. Onunla ne üzerine çalışacaksınız?
G - Fransızlardan biraz farklı, Arjantinli olması sebebiyle. İlginç birisine benziyor. Bu yıl göreceğiz neler olacağını...
F - WADA'nın yeni doping kuralı konusunda ne düşünüyorsun? Oyuncuların belirttikleri yerde olma zorunluluğu...
G - Nadal ile aynı düşünüyorum.
F - Merhaba Richard, neden 30 yıldır bir Fransız oyuncu grand slam kazanamadı sence?
G - Çünkü çok zor!
F - Çimde de toprakta da iyi oynuyorsun. Hangisini tercih edersin?
G - Çim.
F - En çok hatırladığın galibiyetin kime karşıydı ve onu özel yapan neydi?
G - Federer'e karşı aldığım galibiyet, çünkü o Federer.
F - Federer'in bir özelliğini alma şansın olsa, neyini alırdın?
G - Forehand'ini!
F - Kariyerinde önümüzdeki hedefin, planın nedir?
G - İlk 10'a dönmek istiyorum. Zor, ama yapabilirim.
F - Sarkozy, Yahudi mi?
G - Sanmıyorum!
F - Kış Olimpiyatları'nı takip ediyor musun?
G - Fazla değil, daha çok Şampiyonlar Ligi ve Lyon'u takip ediyorum.
F - Daha önce PSG taraftarı olduğunu söylemiştin?
G - Evet, öyleyim. Ama, PSG Şampiyonlar Ligi'nde yok!
F - Bir bütün olarak ele aldığında favori turnuvanın hangisi olduğunu söyleyebilirsin?
G - Roland Garros ve US Open.
F - Kendininki dışında, turdaki en iyi backhand sence kimde?
G - Gaston Gauido'da.
F - Ne tür müzik seversin?
G - Coldplay'i severim.
F - Kendine yardımcı olması açısından oynadığın maçların video kasetlerini izler misin?
G - Bazen... Eğer iyi oynadıysam!
F - Video oyunları oynuyor musun? Ne oynuyorsun?
G - Evet, futbol oyunları. PES oynuyorum.
F - Şu ana kadar karşılaştığın en farklı Arjantinli raket?
G - Nalbandian.
F - Ne zaman bırakacaksın?
G - Söylemek zor, ama 10 yıl daha oynamayı ümit ediyorum.
F - Seni her zaman destekleyen taraftarlarına ne söylemek istersin? (aynen böyle çevirisi vallahi)
Russell - Türk'sün dimi?
F - Yeni antrenörünle hangi dilde anlaşıyorsun?
G - Frenchglish!
F - Arjantin kadını hakkında ne düşünüyorsun?
G - İyi şeyler. (terbiyesiz herif!)
F - Backhand winnerların mı, seks yapmak mı?
G - Cevaplamak gerçekten çok zor!
F - Del Potro hakkında ne düşünüyorsun?
G - Bir numaraya çıkabilir.
F - Turdaki en iyi arkadaşın?
G - Monfils.
F - Favori oyuncun kim?
G - Favori oyuncum yok teniste. Futbolda var, Zidane.
F - Roland Garros'u bu yıl kim kazanır?
G - Nadal.
F - Çocukken favori oyuncun kimdi?
G - Sampras.
F - Çocuk sahibi olmayı düşünüyor musun?
G - Bunun için önce bir kız lazım!

Çevirmeye gerek duymadığım sorular oldu. Şu haliyle bile uzun sayılır açıkçası. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: