6 Temmuz 2012 Cuma

Kadınlar Finali: Radwanska-Serena

Kadınlarda yarı final gününde Allah gönlümüze göre verdi. kirpi'nin en sevdiği kadın tenisçi Serena ile benim en sevdiğim kadın tenisçi Radwanska (erkeklerde tarafımız aynı neyse ki, hehe) favori oldukları maçlarını kazanarak finalde eşleştiler.

Serena özellikle ağır favoriydi ama Radwanska'nın işi daha zor görünüyordu. Dışarıda olduğum için izleyemedim ama istatistiklerden bakarak Radwanska'nın ilk servis yüzdesini yüksek tutarak servis oyunlarını rahat aldığını görüyorum. Okuduğum yorumlarda Kerber'in sönük oynadığı ama Radwanska'nın da kendi adına turnuvanın en iyi maçını oynadığı yazılıydı. Ben de öyle ümit ediyorum. Zira yarı finale gelene kadar da iyi bir performans sergilemesine rağmen en iyi tenisini oynayan bir Radwanska söz konusu değildi. Kabul etmek gerekirse kura şansı da yanındaydı ama zaten geçen ekim ayından beri gösterdiği performans bence sonunda bir grand slam finalini hak ediyordu.

Serena-Azarenka maçını izleme fırsatı buldum ve Azarenka'nın da bence iyi oynamasıyla güzel, çekişmeli bir maç izledik. Serena, Azarenka'nın zayıf servisini dağıtır diye düşünmüştüm ama bu turnuvada return'ü normalden de riskli "hit or miss" şeklinde oynayan Serena o açıdan pek iyi gününde değildi ve çok fazla return'ü fileye taktı ya da dışarı attı. Ama buna rağmen turnuva boyunca gösterdiği inanılmaz servis performansını bugün tanrılaştırdı ve iki sette 24 ace gönderdi. Turnuvanın erkekleri de dahil edersek Kohlschreiber'den sonra en çok ace atan oyuncusu. Federer ve Tsonga gibi oyuncuları geçti yani. Gerçi onlar yarı final maçlarını henüz oynamadı ama yine de bu muazzam bir iş.

Bana göre Serena gayet iyi oynuyor ama finalde Radwanska'nın da şansı yok değil. Yüksek ilk servis yüzdesiyle ilk servisini iyi yerlere yerleştirirse Serena'nın da kaçırdığı return'lerle servis oyunlarına tutunabilir. Ama ya peki Serena'nın servislerini karşılarken ne yapacak? Onu bana sormayın, ben de bilmiyorum. :) Her halükarda sezonun kadınlarda ilk iki grand slam finaline göre bence daha çekişmeli bir final göreceğiz. 3 set diye tahmin ediyorum. Radwanska'yı destekliyorum ve bilmiyorum duygusal mı ama 3 sette alacağını düşünüyorum maçı istikrarlı ve iyi bir oyun ortaya koyarak.

Kirpi de maçı büyük ihtimalle Londra'da yerinde izleyecek. :) Ben de birkaç saat sonra tatilime çıkıyorum. Gideceğimiz yerlerde internet bulamazsak (benim televizyon bulmam bile şüpheli) blog'a yazamayabiliriz. Şimdiden affola.

1 yorum:

kirpi dedi ki...

Yerinde derken en fazla Tim Henman Hill'de. Bilet milet yok, heyecan yapmayın :)