1 Temmuz 2012 Pazar

Wimbledon: İlk Hafta Değerlendirmesi

Erkeklerin tek cümlelik özeti: kafasını toplayan kupayı alır.

İlk hafta yaptığımız araştırmalar sorunda "Vay be, adam ne kadar formda, nasıl da eze eze rakiplerini geçiyor..." dediğimiz bir tane bile oyuncuya rastlayamadık. Rafa zaten patladı, Murray, Djokovic ve Federer'de de "star ışığı" göremedik şu dakikaya kadar. Buna rağmen alt tarafta Federer-Djokovic yarı finali izleyeceğiz çok büyük ihtimalle. Çünkü tablonun o bölümde bu ikiliyi eleyebilecek kimse yok. Tablonun bu tarafındaki 4. tur eşleşmeleri Djokovic-Troicki (bye desek yeridir), Gasquet-Mayer (laf olsun, tablo dolsun), Federer-Malisse (galibi şimdiden belli) maçları var. %0,0998 ihtimalle ileride bir süpriz yaratabilme potansiyeline sahip tem maç Youzhny-Istomin. Ama bunların ikisi de zihinsel engelli olduklarından sonuca etki edemezler diye düşnüyorum. Aynen Roland Garros'ta olduğu gibi Djokovic ve Federer yalpalayarak yarı finale gelirler ve çarpıştıklarında Federer kırılır gibi geliyor bana.

Tablonun alt tarafı, Nadal'ın elenmiş olmasına rağmen daha eğlenceli görünüyor. Kafasını toplasa şampiyon olabilecek tenisçi sayısı burada daha fazla ve eğlenceli 4. tur eşleşmeleri var. Ferrer-Del Potro maçı bunların en önemlisi. Ferrer genelde iyi oynadığı turnuvaların yarısında 4. turda kontağı kapatır, ama Roland Garros'ta oynadığı yarı finalin, kendisinin mental tıkanıklığını bir nebze de olsa açması söz konusu ise burada ilk çeyrek finalini görebilir. Del Potro fazla zorlanmamış gözünse bile oyunu 4. sonra yetmemeye başlar diyorum ben. Bu maçın galibi ilk kez Wimbledon çeyrek finali görmüş olacak zaten. 5 setlik maraton maçların adamı Cilic, Querrey ile oynadığı maçı kazandıktan sonra Aaaandi Mörrey ile oynayacak. %85 Murray'e gider bu maç; eğer Murray'in sırtı, bileği, dizi sorun çıkarmazsa ve Britanyalıların baskısını kaldırabilirse. Tsonga, kendinden hiç beklenmeyecek bir rahatlıkla 4. tura gelen Fish ile karşılaşacak. Fish'in şansı az bence
, Tsonga henüz turnuvada servis kırdırmadı. Nadal'ın elenmesi sonucunda ortaya çıkan eşleşme ise Kohlschireiber-Baker eşleşmesi. Kohli de genellikle 4. turda kontak kapatır; ama 3. tur maçında çok çok iyi oynamış. Ani bir çakılma yaşamazsa Baker için peri masalı buraya kadarmış diyebiliriz. Bu maç da oldukça izlenesi.Tablonun bu tarafında Fish ve Baker hariç kimi finalde görsem şok geçirmem.

Kadınlar bölümünün tek cümlelik özeti: kağıtta durduğu gibi oynandı.

"Çimde iyi oynar" dediklerimizin hepsi çimde iyi oynadı, iddialı olması beklenenler de yollarına devam etti. Üst taraftaki eşleşmeler Sharapova-Lisicki, Clijsters-Kerber, Radwanska-Giorgi ve Kirilenko-Peng. Hepsi izlenesi maçlar. Bir tek son maçın galibine pek final şansı tanımıyorum. Simon'u utandıracak eşleşmeler görüyoruz burada. Tablonun altında ise Serena-Shvedova, Schiavone-Kivi, Pazsek-Vinci ve Ivanovıc-Azarenka. Burada da Ivanovic ve Vinci hariç kimi finalde görsem şaşırmam. Pazsek'in Wozniacki'yi ilk turda elemesi kesinlikle süpriz değil, zaten çok güzel bir maçtı o. Wozniacki yeri geldiğinde atak da yapabileceğini gösteren iyi bir oyun ortaya koydu ancak Pazsek çim uzmanı. Zaten Pazsek ve Pironkova'nın temel sorunları çim performanslarını yılın geri kalanında gösterememeleri. Pironkova da Sharapova'yı salladıysa da yıkamadı. Son bir not: Serena her ne kadar tutuk başladıysa da olası bir Serena-Kivi maçında havai fişekleri görürüz gbi geliyor bana. Hayalimdeki Wimbledon finaliydi ama kura yüzünden çeyrek final oldu. Kahrolsun adi kura...

Kadınlar tarafı, erkekler tarafından daha izlenesi oldu... Simon gör bunları!

21 yorum:

Adsız dedi ki...

Djokovic - Federer macinin galibi sampiyon olur zira tablonun altinda bu iki ismi GS finalinde yenebilecek zihinsel olgunlukta hic kimse yok ( Delpo'yu saymiyorum ama fiziksel sorunlari ne alemde bakmak lazim ) . Hem Murray once şortuna sahip çiksin, 4 puan kaybetti dun :) Kadinlarda da Kvitova-Serena'dan birinin ceyrekten once elenecek olmasi kotu. Sampiyon kim olabilir biraz daha beklemek lazim, keske Kim Clijsters olsa ama zor.
Ayrica kadin olarak Simon'a hak verenlerdenim. Sharapova once rezil Aussie final performansiyla, 6 saat afedersiniz it gibi mucadele eden Nadal'la hangi hakla ayni parayi alabildigini aciklasin. Evet kadinlarin fizik gucu erkeklerle bir degil ama WTA'de yerlerde su siralar, kendilerini Steffi Graf sanmiyorlardir umarim. Madem esit para veriliyor o zaman neden merkez korta tek kadinlar 2 erkekler maci veriliyor devamli ?Neden erkeklerin biletleri daha pahali ? O da esit olsa ya ? Parayi kim kazandiriyorsa hakkini teslim edeceksin.

kirpi dedi ki...

Aslında ben de Simon'a hak verengillerdendim ama bu turnuvada açıkçası kadınlar tarafı daha zevkli oldu. Erkek milletine güven olmuyor işte :P

Adsız dedi ki...

argh off pehh vuuh.eslesmeleri yazmasan yine Clijsters'ın adı gecmicekti sayın kirpi :) neyse ya ben ilettim kendisine boyle boyle diye.sampiyon olup konusmasını yapıcagı sırada sizden bahsedip alay edicekmis.oyle dedi :D

kirpi dedi ki...

Ivanovic'i de pek yazmadım, Lisicki'yi ve Schiavone'yi de yazmadım, onların taraftarları bu kadar üzerime gelmedi vallahi..

kirpi dedi ki...

Hatta şimdi dikkat ettim, Sharapova'yı da yazmamışım..

kirpi dedi ki...

Clijsters da durmadı, yapıştırdı cevabı... 1/1 :(

Adsız dedi ki...

Serena - Kvitova final olmaliydi ya ühü :( Kvitova'yı daha çok severdim ama Serena beni hassas noktamdan vurup kalbimi kazandi : '' I'm Rafa's biggest fan. ''
Dardayim sevgili blog :(

kirpi dedi ki...

Akıllı kadının hali başka oluyor :)))))

Adsız dedi ki...

Sizden 2. hafta degerlendirmesi gelecegi yok :(
Bari ben temennilerimi yazayim.
Kerber - Aga : Umarim Kerber alir , tamamiyle solak teniscilere olan zaafimdan dolayi :)
Vika - Serena : Tabi ki antipati kralicesi siren ciglikli Vika kaybetsin. Umarim Serena bugun kendini gereksiz yormamistir. Vika'nin insani deli eden hareketlerine Serena nasil tepki verecek bakalim.
Djokovic- Federer : Indoor oynanirsa 3-0 Nole alir. Outdoor olsa bile Djokovic alsin.
Murray - Tsonga : Buranin kazanani tepsinin en buyuk adayi :)

Sampiyon olmasini istedigim isim her ne kadar o anasiyla, prens & prensesiyle, seyircisi ve aptal medyasiyla asla kazanamayacak olan Murray. Cocuk bugunku macta gerideyken ne salakligini biraktilar ne aptalligini. Kazaninca da sevincten deliye donduler ( medyadan bahsediyorum tabi ) , yazik Andy'e, interneti,gazeteyi,tvyi yasak etsin kendine. Son olarak :
2009 Federer
2010 Nadal
2011 Djokovic
2012 lutfen Murray !! Bak baski yok haa :)

kirpi dedi ki...

2. hafta artık Russell'da, ben yol hazırlıklarındayım, Cuma akşamı gidiyorum.

Kadınlar şampiyonluğunu Serena alsın. O değilse Kerber, Radwanska kazananı da tepsi adayı gibi duruyor.

Tablonun üst tarafında ne gereksiz maçlar oynandı yarappim. Yarı final bir şeye benzesin bari. Tsonga-Murray zevkli olur ama evet, bence de kazanan tepsi alır.

Nadal'ın da dizi cortlamış yine meğer, çıkartmıştım gözlüğü, yine takarım artık.

kirpi dedi ki...

O değilse Kerber, o da olmazsa Radwanska diyecektim kafam dağilmış. Rad-Ker maçının kazananı tepsi adayı. Gerçi kadınlarda kazanan da tepsi alıyor :)

Adsız dedi ki...

@kirpi
Iyi yolculuklar, iyi eglenceler !
Nadal'in sakatlik haberini gorunce ( die hard Rafan olsam da ) inanmadim once, herhalde dinlenmek istiyor bir de baskidan kurtulmak icin sakatim dedi diye dusundum. Yani ilk kez sakat olduguna inanmadim. Demek ki medyanin gucu insanlar ustunde etkiliymis soyle ki bu tarz Nadal aslinda kaybedince sakata yatiyor haberlerini o kdr cok okuyoruz ki sagdan soldan resmen ben bile yedim bu sefer :) Taaaa ki zavallimin Rosol macinda cekilmis fotosunda sol dizinde 3 tane kocaman igne izi gorene kadar :( Bi daha da doldurusa gelmem :)) Duzelsin hemen :((
Not : yalniz kadinlarin sampiyonluk tepsisi de en guzel GS kupasi bence :)

kirpi dedi ki...

Ben iğne izlerini görmeden de inandım çünkü olimpiklere sadece 10 gün bırakmazdı hazırlanmak için :( Zaten bahane üretilecek bir yenilgi de değildi onunki, kimse Rafa aşırı kötü oyandı demedi ki?

Adsız dedi ki...

Demedi ama 2. turda 100 numaraya elenmekte facia sonucta.

kirpi dedi ki...

Kağıt üzerinde öyle ama maçı izleyenler facia olarak görmedi. Kariyerinde sadece bir maç için bile olsa adam müthiş oynadı.

Adsız dedi ki...

Orasi oyle ama gercegi degistirmiyor ne yazik ki. Guven kirici bir yenilgi oldu. Sanirim Nadal big hitter problemini cozemeden emekli olacak.

kirpi dedi ki...

Big hitter problemini 2 setlik maçlar için çözememiş gibiyse de 5 setlik maçlarda büyük bir sorunu yok.

Big hitter 5 set boyunca aynı performansı gösteremez. Rosol'da gösteremedi zaten, 4. set bunu çok net ispatlıyor. 4. setten sonra 40 dakika ara verilmesi olağan dışı bir durum, tenisin doğasında olan bir şey olarak göremeyiz.

Adsız dedi ki...

Iste zaten o maclarin 5 sete gelmemesi lazim. Illa bi kriz yasaniyor big hitterlarla. Neyse bu arada Murray ve Federer birbirlerinden hic hoslanmiyorlarmis, bi yasima daha girdim.

kirpi dedi ki...

Ohoooo, Murray'in 2009'da "1 turnuva daha kazanmış olsma şimdi bir numara bendim demesi" sonra Federer'in "hop dostum, ağır ol" diye cevap vermesi, Murray'in Federer dururken idol olarak alt tarafı kendinden bir yaş büyük Nadal'ı göstermesi, Federer'in 2010 AO finalinden önce "100.000 yıldan sonra kupa gören ilk İngiliz olmaya çalışmak zor" demesi.. Yıllara yayılan bir hikayedir bu. :) Ayrica Federer'in Djokovic ile de arası çok hoş değil.

Adsız dedi ki...

Djokovic'ten hoslanmadigim dogru degil ve umarim bana inanirsiniz demisti dun :) Murray'e cok laf atmisligi var ama birbirlerinden hazetmediklerini hic dusunmemistim dogrusu.

Adsız dedi ki...

Federer'in turda iyi anlaştığı hatta arkadaşı olarak gördüğü tenisçiler bellidir zaten ve aralarında Nadal, Djokoviç, Murray gibi raketler de yok. Federer, daha çok Haas, Malisse gibi tenisçilerle arkadaştır. Safin vardı önceden vs vs...