8 Temmuz 2012 Pazar

Wimbledon: Nasil Sampiyon Olunur?

Bugun oynanan mactan sonra kendimi tutmadim ve telefondan da olsa, kisa ve yazim hatali da olsa bir post atayim dedim. Maci kisaca ozetleyelim once. Mactan bir gun onca Radwanska'nin solunum yollari enfeksiyonu gecirdigi soylendi. Buna ragmen oldukca iyi direndi bence, hasta olmasaydi da cok daha fazlasi gelmezdi. Macin gidisini degistiren iki olaydan biri Serena'nin servis kirma puaninda attigi servise gordugum en komik out kararlarindan birinin cikmasi, bir digeri de servis kirmadan sonra Radwanska'nin kendine guveninin gelmesiydi. Ama macin sonucunu Serena'nin sampiyon tavri belirledi. Razzano macinin aksine 3. sete celik gibi sinirlerle basladi ve ilk oyunlardan "Kirarim, kirdirmam.." mesajini verdi. Bir oyuncu dusunun... Uzun yillar suren bir kariyeri var ve 29 yasinda olumden donuyor. Sonra ilk katildigi slamde mac kazanmayi bile buyuk basari olarak goruyor. Bir sonraki slamde finale gidiyor ama formu ve sinirleri onu yari yolda birakiyor. Sonra da hemen oncesinde kotu bir sakatlik yasadigi slam geliyor. Gorece en sorunsuz gittigi slamde ise ilk turda mental durum ona ihanet ediyor... 2. seti kaybettikten sonra adeta cokuyor. Iste Serena, boyle bir durumda, yasadigi ilk tur krizinden sonra her seye ve butun yasadiklarina ragmen Paris'te kalip calismaya ve kendini gelistirmeye devam ettigi icin bugun sampiyon oldu. Sampiyon boyle olunur...

39 yorum:

Adsız dedi ki...

10 yıl kadar öncesinde seremonilerde wimbledon kent düşesi mutlaka olurdu. artık neden orada olmayı tercih etmiyor? britanyalı tenisçi finale çıkmışken kraliçe de tribünde olacak mı?

Adsız dedi ki...

Sevgili Russell sitenin anahtarını rica edebilir miyiz :D:D Federeri küçümsemek büyük bir hataydı...

Unknown dedi ki...

Site'nin anahtarı bir yana sevgili russel ve kirpi'den bir tebrik mesajı iyi olur. Tenis kardeşliktir. Bugün fedex, yarın djoko, öteki gün nadal, murray ve en azından bir abd açıkta 2 yıl sonra raonic. Yine tsonga belki fransada final oynar ve belki alır. Yani sıra berdych belki avustralya open alır. Hiç bilinmez. Biz burda yorumlarda şakalaştık, bazen ben gaflar yaptım bilinçli olarak. Ama yorumda bir kardeşlik. O yüzden fedex bizi mutlu etti. Beni mutlu etti. En önemlisi turnuva öncesi yaptığım tahmini boşa çıkarmadı. Fakat artık önümüze bakacağız, dün geçti ve sırada olimpiyatlar var, masterslar var us. open var. Herkese başarılar. Nadala şifalar, federerede come onlar diliyorum.

Adsız dedi ki...

Böylelikle Wimbledon indoor sona ermiş oldu, o çatı ve yağmur ikilisi olduğu sürece turnuva tüm özelliğini yitirecek, olimpiyatları nasıl düzenleyecekler bakalım ? Islak olimpiyatlar olarak tarihe geçecekler. İnşallah olimpiyat stadının üstü kapalıdır da açılış törenine limon sıkılmaz :)

kirpi dedi ki...

Roger Federer basta olmak uzere tum Federer fanlarina tebrikler :) Dun Edinburgh'daydim, bugun Dublin'deyim, yarin yine Londra'ya donecegim ve blogla bu arada cok ilgilenemedim. Russell tatilden donuyordu faliba, soz sende Russell :)

Russell dedi ki...

döndüm döndüm bugün de o lafı ettiğim yazıyı bulamıyorum, kafayı yemek üzereyim. allah razısı için okuyucular yardım etsin. onu bulunca yazacağım yazıyı da sdfsdf.

Unknown dedi ki...

Federerin ismi gary webber'e sokak ismi olmuş adlı haberin altındaki 26. yorum galiba. Tarih 14 haziran Sayın russell

Unknown dedi ki...

wimbledon senaryon çok
hoşuma gitti roger federer.
eğer federer bu sene
wimbledon'ı alırsa sitenin
anahtarını sana vericem.

Tarih 17 haziran

Adsız dedi ki...

hehe:)) Kesin bulamıyorsundur:P

ebru dedi ki...

Russel
Yorumun "ANA CADDEYİ DÖN FEDERER'E SAP" gibi başlıklı bir yazının 34 yorumundan biriydi.
Bu arada yorumları tekrar okudum oradaki. Ben her iki Roger Federer'i de kutluyorum. Zira deveyi hendekten atlatmış kendisi.
Kirpi'nin de belirttiği gibi zor ama imkansız değil:))

Unknown dedi ki...

Kimseden ses seda yok dostlar neredesiniz?

Unknown dedi ki...

@roger federer federeri de seni de tebrik ederiz arkadaşım fakat burada senle dalga geçilmesinin sebebi monfilsi yarı finale çıkarıp roddicki de finale çıkartmandı yoksa federer 35 yaşına da gelse bence her turnuvanın olmasa da wimbledonun favorisidir aman olayları çarpıtma yine.

kirpi dedi ki...

daha once de soyledigim gibi ben yurt disindayim. russell da blohun anahtarini kaybetmis, giremiyor :P :)

Unknown dedi ki...

Sevgili kirpiyi seviyorumda russell biraz dönek. İddia kaybedince hemen siteye yönetici olarak girmemeler yorumları okuyup yoruma cevap yazmamalar falan güya aradan zaman gecmesini bekliyor. Benimde bloğum var sayın russeli isterse ben oranin anahtarını ona vereyim. Zaten pc başına oturduğum yok hep mobil hep mobil o site'yi etkin kılmak için yardıma ihtiyacım var. Kendine güvenen baba yada ana yiğit varsa yeminle bloğu ona devredecem. Üstelik çok karlı yılda 10 bin lira bile kazanır iyi işleten biri

Unknown dedi ki...

http://atpdunyaturu.blogspot.com/?m=1
Link bu isteyen e postama mail atsın şifreyi yollayım. Ben pc başında durabilen adam değilim. Telefondanda olmuyor. Html tam okumuyor telefonda.

kirpi dedi ki...

@Roger Federer

Görünüşe göre hem sen hem de Russell'ın post falan atacağı yok. Post yazacakmış gibi anahtar kavgası yapıp beni ümitlendirmeyin burada. Zaten tek başıma kaldım iyice :(

Siz en iyisi ortak bir blog açın. İkinizde de anahtar olsun, ikiniz de yazmayın. Nasıl fikir? :)

Unknown dedi ki...

Ben bugün olimpiyatlara değinmek istiyorum. Gelecek cuma açılış töreni ve ardından ilk gün 28.inden 5'ine kadar tenis maçları oynanacak. Ancak bu yoğun tenis temposunda 6 tur 9 güne nasıl sığacak bilinmez. Zaten nadal müzmin sağ diz sakatı. Djoker sağ bilek sakatı. Federer'in sağ omuz'a yakın yerde ufak bir kas yırtığı var. Murray'nin beli hiç doğrulmuyor. Tsonga raketi tırnakladığından parmakları tutmuyor. Ferrer'in ayak baş parmağı sorun olabilir. Berdych'de istikrar yok. Almagro çimci değil. Kim favori bu olimpiyatlarda? Şu an bana göre en sağlıklı 2 adam isner'la fish. Bu iki adamdan en az çeyrek final bekliyorum. Biri olmasa biri mutlak çeyrek final oynar. Yine benim yeni adam raonic 3 setlik maçlarda iyi oynayabilir. Ben raonictende en az 4. tur bekliyorum. Djoker'in eğerki bu sefer ryan harrisonla karşılaşırsa eleneceğini iddia ediyorum. Federer'in nasıl döneceği bu turnuvadaki misyon'unu belirleyecek. Nadal'in 1 ayda sakatlığı toplayacağını pek sanmıyorum ama eğer başarırsa fedex ile yarı final oynar. Ben olimpiyat final'inin fedex ile fish arasında oynanmasinı bekliyorum. Bunun çok önemli 3 sebebi
indoor olması
olimpiyat kalabalığının olması
3 Set üstünden oynanacak olması.
Bakalım ne olacak?

ebru dedi ki...

Kirpi
Gidip yerinde izlemiş bir tenissever olarak senden, bir wimbeldon erkekler finali postu istiyorumzz. Lütfen:)

kirpi dedi ki...

@Roger Federer

Bence Nadal'ı diz sakatlığından çok maçların finale kadar 2 set üzerinden oynanacak olması zorlar. Ferrer'in ayak baş parmağı sıkıntı olmaz; 4 haftada 1'i slam olmak üzere 3 turnuva, 2 şampiyonluk ve 1 çeyrek finalle kendisine maşallah diyorum. Kazanamasa da iyi bir derece alır bence. Federer bence avantajlı ama bu sefer erken turlarda çok daha fazla tehlikeli isim olacak, Benneteau gibi isimler dinlenmiş gelecekler ve Federer'in 2-0 geriden gelme şansı olmaz. Djokovic yarı finale kadar fazla hasar görmeden gelebilir ama yarıyı geçecek oyunu yok bence. Raonic tehlikeli ama Isner pek potansiylli değil bence. Öte yandan veteran grubundan bol bol süpriz çıkar; Haas, Hewitt, Roddick, Fish.. Bunların hepsi tehlikeli. Murray'de ışık göremiyorum malesef.

@Ebru

Malesef erkekler finalini yerinde izleyemedim. Bir pub'da TV'den izlediğimden ses de yoktu, sizden kötü durumdaydım malesef :( Ama pub'daki tipleri anlatabilirim :)

ebru dedi ki...

Tüh ya !ben başlığın hayalini bile kurmuştum.
"Nasıl Şampiyon Doğulur?"
Ama pub'daki tipler de ilginç olabilir. Rakibin Murray olduğu düşünülürse:)))

kirpi dedi ki...

@ebru

Doğum sürecini bilmeden yorum yapmam mümkün değil :))) Olum sürecini görebiliriz de....

ebru dedi ki...

Büyük bir şampiyon olarak öleceği kesin. Görmeye gerek yok.

kirpi dedi ki...

E yani, çağdaşı olan pek çok tenisçi gibi...

ebru dedi ki...

Çağdaşı olan 2-3 belki ama pek çok
biraz bonkörce bir yorum olur sanırım.
ATP' yi 4 tenisçinin çektiğini düşünüyorsanız.

kirpi dedi ki...

Safin, Hewitt, Del Potro... Bunlar da çağdaşı sayılır. Beğenelim beğenmeyelim bunlar da şampiyon. Ferrero da öyle.

Bir de kendimce şampiyon sıfatını uygun gördüğüm isimler de var. Misal ATP'yi çeken dörtlüde Murray de var herhalde ama slam şampiyonu değil. Kapasitesinin çok çok üzerine çıkabildiğinden ben Ferrer'i de takdir ederim. Bu anlamda Murray'den daha başarılı bence. Son dönemlerindeki halleri yüzünden asabiyeye sevketmek istediğim Nalbandian'ın ve Haas'ın sakatlıktan geri dönme azimleri de şampiyon sıfatına layık.

Bence önemli olan hangi koşullarda neyin nasıl kazanıldığı. Şampiyon olmak doğal "kutsanmışlık" ve azmin bileşiminden oluşuyor bence ve bu saydıklarımdan en azından azim departmanında ilk 4'ü geçecek isimler var.

kirpi dedi ki...

Safin, Hewitt, Del Potro... Bunlar da çağdaşı sayılır. Beğenelim beğenmeyelim bunlar da şampiyon. Ferrero da öyle.

Bir de kendimce şampiyon sıfatını uygun gördüğüm isimler de var. Misal ATP'yi çeken dörtlüde Murray de var herhalde ama slam şampiyonu değil. Kapasitesinin çok çok üzerine çıkabildiğinden ben Ferrer'i de takdir ederim. Bu anlamda Murray'den daha başarılı bence. Son dönemlerindeki halleri yüzünden asabiyeye sevketmek istediğim Nalbandian'ın ve Haas'ın sakatlıktan geri dönme azimleri de şampiyon sıfatına layık.

Bence önemli olan hangi koşullarda neyin nasıl kazanıldığı. Şampiyon olmak doğal "kutsanmışlık" ve azmin bileşiminden oluşuyor bence ve bu saydıklarımdan en azından azim departmanında ilk 4'ü geçecek isimler var.

ebru dedi ki...

Bu saydığınız tenisçileri ben de takdir ediyorum tabii ki. Bu isimler de çoğaltılabilir.
Fakat ben öldükten sonra bile diğer nesiller tarafından büyük bir şampiyon olarak anılacağından (şu anki kariyerleri itibari ile )emin olduğum tenisçileri kastetmiştim.

kirpi dedi ki...

"Şampiyon olarak ölmek" denildiğinde, bunun için şampiyon olmak yeterli bence. Hem kaç tane ölü efsane biliyoruz ki öldüklerinde hatırlanıp hatırlanmayacakları hakkında yorum yapabilelim? Rod Laver bile hala yaşıyor, kimlerin hatırlanacağına dair yorum yapmak için biraz erken. Sonuçta tenis medya ilgisine maruz kalmaya başlayalı çok olmadı, insanlar artık sadece kazandıkları kupalarla anılmıyorlar. Biz bugün Marcelo Rios'u Thomas Johansson'dan, Petr Korda'dan daha iyi hatırlıyorsak, mesele slam kazanmak olmaktan çoktan çıkmış demektir.

ebru dedi ki...

Serena'nın şampiyonluğuna ait yazının başlığına basit bir atıfla bulunduğum yorumun buralara geleceğini tahmin etmemiştim tabii ki.
Ama basitçe, Federer'in ölse de büyük bir şampiyon olarak hatırlanacağına şüphe olmadığını belirtmek istedim. Ölümü de işe karıştıran sizsiniz, diğer tenisçileri de.
Ama ATP'deki bir çok tenisçinin ve şampiyonun Federer'den farklı olmayacağını düşünüyorsanız saygı duyarım ama katılmamı beklemeyin.
Federer'in yanında Nadal'da Djokoviç'te, çağdaşı olmayan başka bir çok tenisçi de anılacaktır.
Ölmeden bilemeyiz mealinde yazdığınız yazıda ciddi misiniz bilemiyorum ama 17 GSkazanmış, ya da 11, 14, 6... neyse, ya da tarihin en büyük rekabetlerine imza atmış oyuncuları da hatırlanıp hatırlanmayacaklarını ben ölmeden tahmin edebiliyorum.
Ama ben sağlamcıyım ölsünler bakarız diyebilirsiniz tabii:))
Rod Laver'a gelirsek adama "Yaşayan Efsane" diyorlar. Adına arenası var daha ne olsun? Ölsün mü ille de yahu...
Töbe töbe nerden girdik çıkamıyoz. Onu öldür bunu öldür.
Tamam tamam ben vazgeçtim. Kafam iyiydi Federer ölse de unutulmaz dedim... Nereden dedim?!!! Unutulur! Ben vazgeçtim hele iki sene slam kazanamasın. Zaten yaşarken öldürürler. Hatırlayanında dilini keserler.
Bakın hemen ayıldımm.

kirpi dedi ki...

"Ölmeden bilemeyiz" derken tabi ki diğer tenisçileri kastediyorum, Federer'in hatırlanmayacağını söylediğimi nereden çıkarttınız ki (ayrıca ölümü işe karıştıran da ben değilim, sizsiniz)? Ben "çağdaşı diğer pek çok isim gibi o da hatırlanacaktır" dedim ve diğerlerinin neden hatırlanacağını düşündüğümü açıkladım sadece. O da sorduğunuz için yani. Sadece tenisçilerin hatırlanma sebeplerinin bir tek kazandıkları slamler ile artık çok da ilgisi olmadığını, kağıt üzerinde "hatırlanmaz" gibi gözüken pek çok ismin de hatırlanabileceğini anlatmaya çalıştım. Rios örneği yeterince açık sanıyorum...

Kısaca ben hiç bir yerde "Federer hatırlanmaz" demedim, bunu siz de biliyorsunuz. "ATP ilk 4"ü dışındaki isimlerin de birer şampiyon olarak hatırlanabileceğini söyledim.

ebru dedi ki...

Nadal'ın olimpiyatlara katılamayacağını okuyunca üzüldüm.
"Sen başlattın" yarışına girmek manasız geliyor şu an.
Sadece yorumlarınızı tekrar okursanız bana haksızlık yaptığınızı farkedeceğinizi düşünüyorum o kadar.
Umarım sorunu neyse olimpiyatlarla sınırlı kalır. US Open'a sağlıklı bir şekilde döner.

kirpi dedi ki...

Aynı şeyi ben rica edeceğim. Ben sadece o ve çağdaşı diğer bazı tenisçilerin şampiyon olarak hatırlanacaklarını ve neden böyle düşündüğümü yazdım. Federer'in hatırlanmayacağına dair tek bir iddiam veya yorumum yok ama her nasılsa siz bunu iddia etmişsiniz. Sadece diğerlerinin de neden hatırlanabileceklerini yazdım ve tekrar ediyorum Rios örneği de bunu çok net açıklıyor.

kirpi dedi ki...

Bunu da sadece ilk 4 dışındakileri hatırlanacaklar kategorisine katmamanıza katılmadığım için söyledim.

ebru dedi ki...

Ben hatırlanmaktan değil "büyük bir şampiyon" olarak hatırlanmaktan bahsetmiştim Federer adına.
Yoksa bir çok tenisçi bir çok yönüyle hatırlanacaktır şüphesiz.
İlk dördü dışındakiler unutulur demedim. Kim? Nasıl hatırlanacak?
Eğer Murry slam kazanamazsa unutulur mu? Hayır.
Bu kadar yaklaşıp, isteyip kazanamamasıyla... annesiyle:))yine hatırlanacaktır.
Umarım şimdi daha doğru ifade edebilmişimdir düşüncelerimi.

kirpi dedi ki...

Ama sorun da tam olarak burada başlıyor zaten. Belli bir kişinin "büyük şampiyon" kabul edilmesinin nesnel kriterleri yok ki... Size göre öyle değildir, ama başkalarına göre öyledir; zorla kabul ettirecek halimiz yok...

25348436873. kez Rios örneğine dönüyorum; kağıt üzerinde bu adamın Johansson veye Korda'dan daha az hatırlanması gerekirdi ama öyle olmadı. O nedenle size göre "büyük şampiyon" sınıfına girmeyen biri, başkası için bu sınıfa dahil olabilir. Kimin ne kadar ve ne şekilde hatırlanacağı için peşin hükümler koymak zor, çünkü spor artık sadece kağıt üzerindeki istatistiklerden ibaret değil. Eskiden, yayınların ve medyanın yaygın olmadığı zamanlarda durum buydu ama şimdi değil.

Zaten Serena yazımda da anlatmak istediğim bu; bir insan sadece yeteneği ile değil, azmi ve çalışkanlığı ile de şampiyon olur. O nedenle "şampiyon" kavramının da benim gözümde çok farklı bir boyutu var. Zaten öyle olmasa muhtemelen hiç slam kazanamayacağını bile bile Ferrer'i desteklemezdim.

ebru dedi ki...

Serena'nın büyük bir şampiyon olmadığını kaç kişi iddia edebilir?
Ya da Federer'in ya da Nadal'ın.
Şampiyon şampiyondur. İster yeteneği ile olur, ister azmi ve çalışkanlığı ile...
Örneğin Federer; yeteneği ön planda olabilir ama azmi olmasa ya da çalışkanlığı bugün 30 yaşında hala kazanamadığı olimpiyatın ya da 18. slaminin peşinde olabilir mi?
(Belli bir kişinin "büyük şampiyon" kabul edilmesinin nesnel kriterleri yok ki... Size göre öyle değildir, ama başkalarına göre öyledir; zorla kabul ettirecek halimiz yok...)
(O nedenle size göre "büyük şampiyon" sınıfına girmeyen biri, başkası için bu sınıfa dahil olabilir. )
Tam da bu sözleriniz için bu 3-5 dışındakilerin de büyük şampiyon olarak hatırlanabilecekler isimler olacağını iddia etmekten kaçındım .
Ama tenisi takip eden ya da etmeyen çoğunluk, bu isimleri sevseler de sevmeseler de başarılarını hatırlayacaktır.
Ama ben ATP ya da WTA'daki her tenisçi için bunu iddia edemem. Ben kendimce emin olduklarımı ima ettim.
Ama bazı insanlar için bazı oyuncular özeldir.Sizin için Ferrer örneği gibi.Bu daha spesifik bir yaklaşımdır bana göre.
Evet kim hatırlanır , kim hatırlanmaz henüz kariyerleri bitmemiş tenisçilerin bilemeyiz.
Ama bazıları için sonuç kesinleşmiştir. Şu an itibari ile başardıkları onları tarihe şimdiden geçirmiştir.
Ve ben bu azınlıktan bahsediyorum.
Siz diğer çoğunluktan...Aynı şeyden bahsetmiyoruz yani.
Benim bu konuda söyleyeceklerim bu kadar. Yanlış bir şey söylediğimide sanmıyorum. Anlaşılamadıysam da bıraktım artık dağınık kalsın.

kirpi dedi ki...

Ben de zaten Serena veya diğerlerinin hatırlanacağını düşünüyorum, ama onların yanında başkalarının da hatırlanabileceğini düşünüyorum. Şimdiden "sadece 3-4 tenisçi hatırlanır" diye kesip atamıyorum. Spor takipçiliği duygusal bir şey sonuçta.

Bu tartışmada zaten doğru veya yanlış bir şey söylemek söz konusu değil. Sonuçta söylenen şeyler birer fikir; hiç birinin doğruluğunu tespit veya ispat edecek halimiz olmadığına göre şu doğru veya bu yanlış da diyemeyiz. Fikirlerin farklı olması da bence gayet normal...

Unknown dedi ki...

Durun bakalım polemik yapmayın gençler :-)

Unknown dedi ki...

Vay be bu da bir anı oldu.