14 Mayıs 2012 Pazartesi

Madrid: Federer Şampiyon ve 2 Numara!

Madrid'i bu hafta çok takip ettim diyemem. Mavi toprakta birkaç maç izledikten sonra yeterince soğudum zaten. Özellikle Djokovic'in Gimeno ile oynadığı ilk maçtan daha zemindeki garip ve rezil durum dikkat çekiyordu. Daha sonra Nadal, Davydenko'yu dağıtınca "şartlara uyum sağladı burayı da alacak" dedik ki Verdasco maçında o da bozdu kendini ve elendi. Murray'nin de olmadığı turnuvada haliyle meydan Federer'e kaldı. O da zorlu bir finalden sonra Berdych'i 3 sette geçmeyi bildi.

Final maçının başını ve sonlarını izleyebildim. Berdych hemen servis kırarak hızlı başlayınca "bu seti alır, 2. setten sonra bozar, son set de kafa kafaya gider" dedim. İlk seti gayet iyi oynayarak alan Berdych ikinci set de çok da bozmadı aslında ama setin sonunda servisini kırdırarak seti 7-5 ile verdi. Son seti skorboard'dan takip ediyordum başlarını ve Berdych kendi servislerini rahat alırken Federer servisinde 0-30'ları patır patır kaçırıyordu. 4-3'te açtım maçı ve gördüğüm en saçma oyunlardan biri oldu. 0-40'ta 3 ace arka arkaya atan Berdych ardından 2 çift hata yaparak bir servis oyununda nasıl istikrarsız olunurun kitabını yazdı. İlginç şekilde buna rağmen maçtan kopmadı ve geri servis kırdı ama yine 2. sette olduğu gibi setin sonunda bir kez daha servis kırdırarak maçı kaybetti.

Federer bu sonuçla yeni 2 numara oldu ama Nadal hala bu sene toprağın açık ara en iyisi ve Roma'da da ağır favori. Kazandığı takdirde Federer'e bakmaksızın 2 numarayı geri alacak ki ben alacağını düşünüyorum. Federer ise turnuvaya katılmaktan bile emin değil. Roma'ya geldi ama hala oynayacağına dair kesin bir bilgi yok. Bence oynayacaktır ama bu turnuvada çok ilerlemesi mümkün değil. Ağrıları olduğunu söylüyor. Madrid'de Djokovic ve Nadal olmayınca fırsatı değerlendirip kendini zorlayarak kazandı ama Roma'da Nadal ve Djokovic'e karşı şansı pek yok. Yine de bu saçma korta ve şartlara en iyi uyum sağlayan oyuncu oldu ve ilk ile son maçlarında çok zorlandığı turnuvayı bir şekilde kazanmayı başardı. Nadal ile de masters sayılarını tekrar 20'de eşitledi. Tebrikler Federer!

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Federer kendini neden bu kadar kasti anlamadim, finalde dusmus agri kesici falan verilmis galiba. Ustelik RG'ye yapilacak en kotu hazirlik turnuvasi, ustelik hic toprakta hazirlik yapmadi,yine ustelik program o kadar sıkışık ki olimpiyat sonrasina kdr, gereksiz yere kendini yordu bence. Bu turnuva yuzunden Roma'yi kacirmaya ya da basarisiz olmaya deger mi bilmiyorum. Gerci RG Roma'nin hemen ardindan basliyor galiba, bu da Federer'in izledigi bir taktik olabilir yani Roma'yi pek kaale almamaktan bahsediyorum.

kirpi dedi ki...

Haklısınız bence de çok kötü bir hazırlanma şekli. Onun yerinde olsam Estoril-Roma yapardım.

Bu arada maçta düşmedi galiba ama zemindeki tuhaf kayganlık yüzünden kalçası zorlanmış olabilir.

Adsız dedi ki...

Federer'in koruyacak 80 puanı var Nadal'ın sa 600 Nadal kazanırsa Federer'e bakılmaksızın nasıl 2 numara oluyor?

kirpi dedi ki...

Nadal kaznaırsa Federer taş çatlasa 600 puan alır ki aralarındaki fark Roma puanları düştükten sonra 300 küsür olduğundan Federer 2 numara olamaz.

kirpi dedi ki...

Bu yıl olimpik yıl olduğundan puanlar erken düşülüyor. Roma puanları düşüldü bile, kafanız karışmasın. Nadal'ın koruyacağı 600 puan çoktan silindi yani.

Adsız dedi ki...

Nadal & Nike tum totemi yerle bir etti. RG 2012 kiyafeti lanet PEMBE ! Rafanlar rengin kirmizi kategorisinde oldugunu yazmislar ama cıks bildigin pembeye yakin bu renk. Evet kimin RG'si eksik ? Djokovic !

Adsız dedi ki...

Evet onu atlamışım kaç hafta önceden silinyor puanlar?

kirpi dedi ki...

Bu açıdan bakınca evet pembe ve geçen sefer de pembe giydiğinde birisi slam tamamlamıştı.

Amaaa;

1- Kimse 4 slami üst üste kazanamadı.
2- Rafa bu yıl pembe tonları ile turnuva kazandı; daha önce yapamamıştı. O yüzden pembe laneti kalkmış sayılır.
3- Rafa sadece mavi-yeşil ile değil, siyah sarı gibi renklerle de kazanıyor. 2010 Wimbledon'da tişörtün tamamlayıcı rengi neydi? Pembe!

Puanların tam olarak kaç hafta önce silindiğini ben de bilmiyorum. Sanırım bunun için oyuncuların "Ranking Breakdown" şeysine bakmamız lazım..

Adsız dedi ki...

Rafa'yi 2009'dan beri full pembe bir t-shirtle hatirlamiyorum. 2010 wimbledon kiyafetini tamamlayan renkte mor tonuydu diye hatirliyorum.

Adsız dedi ki...

Nadal gibi hafizam olmadigi icin renkleri karistirdim. Turuncu duruyor o renk. Su pembeyi giymesin ya öf ! RG kupalarinin hepsini mavi ya da yesil tonlariyla kazandi .

kirpi dedi ki...

Ama turuncu daha beter yaa pembeden??? 2010 AO rengi :(

Son yıllarda pembe tonlarıyla başına iş gelmedi en azından..

Adsız dedi ki...

Turuncuyla Monte Carlo'yu kazandi ama :) Pembe en lanetini yaşattı bence. Pfffffff.

kirpi dedi ki...

Teee kaç sene öncenin olayı o. Saymam onu ben :)