25 Nisan 2012 Çarşamba

Wimbledon'da İlk Tura Zam

Stakovsky'nin serzenişli ropörtajı bazı başka yayın organlarında da özet halinde verilmişti. Değindiği konulardan biri olan slamlerin az para dağıtması konusunda Wimbledon bir adım atmış.

Bu yıl Wimbledon ilk turda elenenlere %26 daha fazla ödül verecekmiş. Elemelerin son turunda elenenler ise %21 zamla 8500€ alacaklarmış. Ayrıca tablodaki oyunculara günlük harcamalar için verilen ücret 170€'dan 200€'ya çıkmış.

Bu arada şampiyonlar da 50.000€ zam almışlar. Geçtiğimiz 11 yılda şampiyonların ödülü %130 artmışken, ilk turdakilerin ödülleri %93 artmış.

Zenginler yine daha bir zengin oluyor yani.

4 yorum:

XxX dedi ki...

tenisçileri kıskanıyorum.

kirpi dedi ki...

Başlarda ben de kıskanıyordum. Ama sonra düşündüm, diğer mesleklerden insanlar bu kadar kazanıyor mudur diye. Sonra farkına vardım ki dünyanın en iyi 100. mühendisi veya avukatı veya kuaförü, en iyi 100. tenisçiden çok kazanıyor.

Adsız dedi ki...

@kirpi
Bence tenisci olmanin en guzel, ayni zamanda en zor taraflarindan biri de dunyayi gezmek,farkli kulturler ve insanlar tanimak. Gecinecek kadar para + kitalari gezmek mi yoksa bol parali ama cok calisman gereken bir meslek mi deseler hic dusunmeden birincisini secerdim :)

kirpi dedi ki...

Aslında mantıklı... Ama o zaman daha uzun süreli ve risksiz bir meslek seçip hostes olayım ben eheeheh :)