22 Nisan 2012 Pazar

Monte Carlo Şampiyonu Rafa

2005'ten bu yana belki ilk kez Rafa'nın bu kupayı kazanacağından bu derece şüphe ettik ama şampiyon değişmedi.

Maçı izleyemedim, ama gözlerim yorumlardaydı. Anlaşılan Rafa olması gerektiği gibi 1-2 vites artırmış finalde, Novak ise hafta boyunca oynadığı gibi kötüymüş. Skor da bunu belli ediyor zaten; 6-3/6-1.

Novak tabi ki 2011'deki gibi oynamadı. Bunda hafta arası dedesini kaybetmiş olmasının da rolü mutlaka vardır. Hatta vasat oyunundan bile kötü oynamış olabilir. Ama ivme böyle böyle değişiyor işte. 2011 IW'de de Nadal için durum buydu; ilk servislerini sokma oranını %25 seviyesine düşürdüğü bir set vardı hatırlarsanız. Oynanan 1-2 maç sonrasında da gerisi çorap söküğü gibi geldi Novak'a karşı.

Ama Nadal'ın kariyerindeki en belirgin özelliklerden biri krizlerden çıkabilme yetisi işte. Djokovic-Nadal rekabetinde Nadal'ın modu 2011'de IW-Madrid arasında "Neden yapamıyorum", Roma-Wimbledon sürecinde "Sanırım yapamayacağım", US Open finali 3. seti sonrası "Başarmak için uğraşmam lazım" ve 2012 AO sonrası ise "Yapabilirim". Ve Nadal bugün yapamayacağı zannedileni yaptı, Novak'ı yendi. İkili için şartlar eşit olmayabilir (moral açısından) tabi ama skor farkı da gösteriyor ki iyi bir Novak da olsa Nadal'ın ciddi bir şekilde şansı olurdu herhalde bugün.

Maçın tam videosu mutlaka bulunur, o zaman daha dikkatli bakarım ama Nadal için en önemli nokta galiba ilk servislerini adam etmek oldu. 2011 IW facisasından sonra ilk servisi sokma ve puan alma yüzdelerini yukarılara çekmesi onu oldukça rahatlattı. Novak'a karşı servis yerleşimlerinde de aşama kaydetti; en azından AO finalinde gördük bunu. Bugün sadece tek oyunda servis kırma şansı verdi ve onda da tam bir aptal gibi kırdırmış servisini yorumlara bakacak olursak...

Totem meselesini unuttum mu sandınız??? Ahahhaahha; tabi ki unutmadım!!! Ben Nadal IW'de ve Miami'de yarı finalde elensin, IW'de çiftleri alsın derken şüpheyle yaklaşan okurlarıma sesleniyorum; "Ne demiştim??!!! NE DEMİŞTİM???!!!!". Hem Monte Carlo'yu aldık, hem kırılmadık rekor bırakmadık (en fazla masters kazanma 20, en fazla arka arkaya aynı turnuvayı kazanma 8 oldu) hem de Novak'ı çok net yendik. Daha ne olsun??

Sabırla kurguladığım totemim için tebriklerinizi yorum bölümüne yazabilirsiniz :)

Ekleme: Maçın linki...

6 yorum:

XxX dedi ki...

djokovic berbattı ama nadal'a acilen bi djokovic galibiyeti gerekiyordu bunun nasıl olduğunun çok bi önemi yok. ama yine de RG'den önce daha çekişmeli, iki tarafında iyi oynadığı bi maç izlemeyi umuyorum. bu maç hem RG hem de nadal-djokovic rekabetinin geleceği açısından bir ölçü olmadı.

kirpi dedi ki...

Ölçü olmadığı doğru. Yani buna bakıp hep Nadal kazanır diyemeyiz. Ama önemli olan şu ki artık hep Djokovic kazanır da diyemeyiz. Nadal ve Djokovic arasında AO finalinde küçük bir fark vardı ve o fark kapanmış gibi duruyor.

Djokovic mental sorunların etkisindeydi ama Nadal da bu kupaya güle oynaya gelmedi. Kupasızlığı falan geçtim tekrarlanan sakatlığı olsun, ATP'deki sorunlar ve vergi meseleleri olsun sıkıntılıydı. Bu galibiyet moral anlamında çok iyi geldi ki bu onun gücünü artırır diye düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Asil totemi bilmeden ben yaptim,safligima doymayayim. Mac saatini 16.00 sandim, isinmalar falan bitsin acarim maci dedim, o da ne Nadal 6-3 4-0 onde ve ben tvyi actigim gibi servisini kirdirdi tabi.
Buradan cikan ders : Nadal maclarini izlememeliyim onun iyiligi icin, tum negatif enerji bendeymis :P

kirpi dedi ki...

@Adsız

Ben de izleyemedim ama yok, her şey 2010 gibi gidiyor asıl olay o :)

Bu arada turuncu-pembe benzeri renklerin uğursuzluğuna da kırdık, iyi oldu :)

Unknown dedi ki...

bu arada tişörtünün rengine hasta oldum nadalın...

kirpi dedi ki...

@tnarib

Toprak kortta çok iyi duruyordu bence de..