24 Ağustos 2010 Salı

Çağla ve Marsel

İkisinin de Amerika Açık eleme kuraları dün gece belli oldu. Çağla elemelerdeki ilk maçını bu akşam TSİ 21.00 civarı oynayacak. Marsel ise ilk maçını yarın oynayacak. Maçları turnuvanın resmi sitesindeki canlı skor hizmetinden takip edebilirsiniz.

Kuraya bakıyorum da, Çağla'nın yolu gayet iyi gözüküyor. Seribaşı olmayan bir oyuncuya göre gayet güzel bir bölmeye düşmüş. Tabii ki bu onun ilk grand slam tecrübesi olacak, o yüzden burada elemeleri geçmesini beklemek çok büyük bir beklenti olur. Maç kazanması bile başarı onun için. Hatırlamak gerek ki, Marsel grand slam'lerde ana tablolara kalmadan önce oynadığı ilk 5 ya da 6 grand slam eleme tabloları maçlarının hepsinde ilk turda kaybetmişti. Çağla ilk turda Çek raket Petra Cetkovska ile oynayacak. Kendisini 2008 RG'de Ivanovic'in fena ezdiği maçla hatırlıyorum. Oyunu hakkında fazla bir şey hatırlamıyorum tabii. Zaten kadınlar tenisinde, erkekler tenisinde olduğu gibi challenger'ları takip etmediğim için ilk 100 dışı oyuncuların çoğu hakkında bilgim pek yok. 2. turda Alison Riske ile oynayabilir Çağla eğer kazanırsa. Onu Sharapova ile oynadığı maçta izlemiştim, sanırım Eastbourne turnuvasındaydı. Çağla'ya göre daha iyi bir oyuncu olduğunu söyleyebilirim. Onu da geçerse elemelerin son turunda Ekaterina Bychkova ile oynayabilir. Bychkova, bir ara bahis olayları sebebiyle ceza da almıştı yanlış hatırlamıyorsam...

Asıl beklentilerimiz Marsel'den tabii. Marsel elemelerde 1 numaralı seribaşı. Ve ilk turda rakibi Bernard Tomic. Çok kötü kura ilk turda 1 numaralı seribaşı için. Tomic, 92 doğumlu grand slam kazanma potansiyeli olan bir oyuncu olarak gösterilen ve sert kortları seven bir oyuncu. Geçen sene burada junior'ları kazanmıştı zaten. Eğer formda bir Marsel olsa rahat olabilirdim ama Marsel'in de kötü formu bu maçı benim gözümde 50-50 hale getiriyor. Lakin kuranın devamı kolay olmuş en azından. İkinci turda Steve Johnson-Noam Okun galibiyle oynayacak geçerse. Johnson, 3 hafta kadar önce Atlanta'da elemelerden gelip ana tabloda da maç kazanmıştı, ki bu onun ATP seviyesindeki ilk galibiyetiydi. Onun dışında challenger seviyesinde bile mücadele etmemiş, future'lar oynuyor. Noam Okun 30 yaşını geçmiş, tecrübeli ve challenger'larda oynuyor ama vasat bir oyuncu. Son turdaki muhtemel rakipler Bogdanovic ve Dodig. Marsel ikisini de rahat yenecek güce sahip. İlk maç çok ama çok önemli. O maçı kazanması hem kurasını açacak, hem kendisine güven verecek, hem de gerçekten iyi oynadığının göstergisi olacak ki, bu önemli. Ya ilk maçta kaybeder, ya da ana tabloya kalır diyorum ben...

İki tenisçimize de yürekten başarılar...

Hiç yorum yok: