23 Haziran 2013 Pazar

Wimbledon Kuraları

Yine sağa sola bakmaktan doğru düzgün izleyemeyeceğimiz bir slamle daha karşı karşıyayız sevgili okurlar. Yıllardır ilk defa bu sene ödev, tez vb sıkıntılarım olmadan slam izleyecektim, onda da ülke karıştı. Hayır yani, izlememi istemiyorlarsa izlemem, ülke niye karışıyor ki?

Djokovic olabilecek en güzel kurayı çekti. Zorlayabilecek isimler, Kavcic, Haas ve Berdych derim. Berdych burada ivmeyi artırır artık RG sürprizinden sonra. Diğer çeyrekte de Ferrer var.

Şimdi burada topa tutulma pahasına Ferrer de güzel kura çekti diyeceğim. 4. tura kadar çok sıkıntı yok, toprakçılar doluşmuş. 4'te Raonic ve Kohli gelecek. Raonic gelir diyorum ve Ferrer onun oyununu çözer. Çeyreğin diğer tarafından Dimitrov veya Del Potro gelir bence. Bu turnuvada sanki Djokovic erken elenecek gibi geliyor bana ama mantıklı bir sebebi yok. Eğer öyle olursa çokoprens finale bile gidebilir.

5 nolu seribaşı Rafael Nadal bombası Federer'in başında patladı. Federer bana göre Nadal için Ferrer'den sonra en kolay kura. Federer'in oyunu tutmuyor bir kere. Murray bile onca sakatlık ve verdiği araya rağmen daha tehlikeli gibi. Federer'in yolu zor; tek slamlik kahraman olma potansiyeli olan Stakhovsky, Janowicz benzeri adamlar onun dilimine doluşmuş. Rosol'u saymıyorum, o sürpriz hakkını geçen sene doldurdu, bu sene yatar artık. "Çalışsa olur" denebilecek Stepanek, Fognini ve Almagro gibi adamlar da var. Aslında çeyreğe kadar çok zor görünmese bile sürpriz olasılığı olan bir dilim. Nadal'ın çeyreğindeki Hewitt-Wawrinka eşleşmesi her iki oyuncunun da pilini ilk turda bitirecek cinsten. Nadal'ı 2. turda Kubot, 4. turda Isner silkeler diyorum.

Murray ise ev sahibi avantajını iyi kullanamamış. Bir tek slamlik sürpriz adayı Becker ile ilk turda eşleşmiş, ikinci tura da bir kaç yıl öncesinin sürpriz çeyrek finalisti, çimci Lu var. 3'e Mahut ya da sürekli tekrar dirilip seri başı olan Robredo, 4'e ise sürpriz bir isim gelir diyorum ben. O dilimden Youzhny ve illa ki sakatlanacak olan Tipsarevic yerine, Haase hatta Pospisil bile çıkabilir. Çeyreğe Tsonga çıkar gibi geliyor ama Gulbis 2. turda pes etmezse belki sıkıntı çıkar. Ama Gulbis çeyreğe çıkacak dirayeti de gösteremez, o nedenle ya Tsonga ya da Gulbis olmayan bir başkası olur bence.

Serena'nın çeyreğine Kerber çıkmış. Serena'nın önünde çeyreğe kadar problem yok, Kerber ise ikinci turda olası bir Kanepi maçında sıkıntı yaşayabilir. Stosur form yakalarsa 4. turda Serena'yı uğraştırabilir ama çok güvenilir bir isim olduğunu söyleyemeyiz.

Aynen RG'deki gibi Serena yarıda Radwanska'yı görecek, tabi Radwanska geçen yılki performansını tekrar ederse. Çimci Pironkova Radwanska'nın sekizde birlik diliminde, burada dikkat etmek lazım. Na Li'nin önünde ciddi bir engel yok ama Hantuchova çok düşük bir ihtimalle sıkıntı yaratabilir.

Sharapova, Errani iele aynı çeyreği paylaşıyor; tahminim bu çeyrekten çıkabileceği yönünde. Errani'nin sekizde birlik diliminde Stephens, Hampton, Petkovic ve Wozniacki sıkışması olmuş, bu bölümden eğlenceli maçlar çıkar.

Azarenka'nın payına Kvitova çıkmış. Kivi'ye kefil olamıyorum artık. İyi oynarsa efsane bir Kivi-Serena finali izleriz ama bilemiyorum.. Azarenka sekizde birlik dilimde Jankovic'i bulmuş. Buradan iyi bir 4. tur maçı çıkabilir. Petra ise Ivanovic ile aynı dilimde. Bu bölümde her şey Petra'ya bağlı. Hazır üzerindeki baskı da iyice kalkmışken bir patlama yapsa bari.


18 yorum:

Adsız dedi ki...

Kadınlar kurasında Kiviye fazla yer verilmiş.Bende sizin gibi büyük sempati duyuyorum kendisine fakat açıkçası finale çıkmasına hiç ihtimal vermiyorum.Mental anlamda tepetaklak bi düşüş yaşaması bi yana Stepanek denen adam Vaidsovayı boşuyormuş ve Kiviyle aşk yaşadığı söylentileri var.Tenise zaten konsantre olamıyorken bakalım bu dedikodularla nasıl başa çıkacak.Kuraya dönersem Serena Williams en büyük favori fakat içimden bi ses bu sene onun kazanamayacağını söylüyor.Zaten seribaşlarından Stosur,Kerber haricinde patlama yapabilecek çok fazla kişiyle aynı yarıda.Kuranın karşı yarısında Azarenka iyi oynarsa final yolu fena değil fakat bu zemin onun favorisi değil bu soru işareti yaratıyor.Sharapova ise kronik hale gelen gene ballı kurayı çekmiş gene.Onun yarısındaki en iyi isim Sara Errani varki onu kaale dahi almıyorum çünkü bilmem zibilyon maçtır üst sırdaki kimseyi yendiği yok ha nasıl orda bkz:Wozniack,Jankovic..Belki Safarova(ki benim o potansiyelle nasıl hala sıradan tenisçi edalrında olduğunu anlamadığım WTAda tüm zamanlarda beni en fazla hayal kırıklığına uğratmış tenisçidir.)Kısacası Sharapova yarıfinale elini kolunu sallayarak çıkıp eğer yarıfinal Vika olursa bi ihtimal yenilebilir yok Kivi ise garanti yener.

kirpi dedi ki...

Stepanek dedikodularından sonrasını okumadan hemen tepkimi koymak istiyorum...

"Neee?? NEEEEEEE??!!!!"

Kvitova kendinden 5 yaş küçük olsa da gayet düzgün birine benzeyen sevgilisini bırakıp da tenis dünyasının en pis karakterli ve çapkınlık sabıkası kabarık adamıyla niye birlikte olur yaaa???

Ne var kardeşim bu Stepanek'te??? Biri bana hemen açıklasın. Hayır ben de dişi bir varlığım, bakıyorum bakıyorum bir halt göremiyorum???? Ben bu adamın bu kızları şantajla kendine bağladığını düşünüyorum. Bu durumun Stockholm Sendromu'ndan başka açıklaması olamaz...

kirpi dedi ki...

Bu arada "Maşallah" dediğiniz 3 gün yaşamıyor galiba :) #azarenka

Adsız dedi ki...

Vikaya yazık oldu o dizle artık işi bitti diyebiliriz.Aha Kvitova da dediğim gibi ecel terleriyle atladı.Erraniye gayette iyi oldu bence iyi oyunculara karşı maç değil set alamayan biri için gereksiz bir konumda duruyor ki AGAnın sonucuna bağlı olarak 4 no olma ihtimali varmış vay anasını! Bu arada siz hiç değinmemişsiniz Maria-Serena kavgasına.Serena lafı attı,Maria Meteor atarak cevapladı.Serena ben 1-2 gün öncesinde özür dilemiştim falan dedi.Özetle Sharapova finalde görmek isteyeceğim en son tenisçilerden hele o ettiği laflardan sonra en gıcık tenisçi sıralamasının #1'ı fakat 2si finale çıkarsa Serena o otları tek tek yedirecek gibi.(AMİN)

sputnik dedi ki...

serena-masha kavgası için link var mı? (dedikodu için ölen ben)

Adsız dedi ki...

Maria Serena kavgası nedir biri anlatıverse cok sevaba girer :)
Stepanek Kivi haberi şaka olmalı ya, tipini geçtim kirpinin de dediği gibi en pis oyunculardan turda. Şu andan itibaren ocak dışısın Kvitova!

kirpi dedi ki...

Maria Serena için elimin altında link yok ama özet geçeyim :)

Efenim Serena geçenlerde reality show tadında bir röportaj vermiş. Röportajı yazan şahıs Serena'nın o an etrafındakilerle konuştuklarını da yazıyor yani. Buna Serena'nın Venus ile yaptığı bir telefon konuşması da dahil. Konuşmada Serena üst sıralardaki bir oyucu için "Sürekli maç sonu konuşmalarında tüm hayatı tenismiş gibi çok şanslı olduğunu söylemesi çok sıkıcı..... Kara kalpli birisiyle çıkmak istiyorsa da bu onun bileceği iş" demiş.

Bu konuşma yazıda Serena'nın Shrapaova'yı kastettiği ve kara kalpli kişi olan Dimitrov ile de eskiden kısa süreli bir ilişkisi olabileceği şeklinde geçmiş.

Serena da, söylediğine göre bu yazıyla ilgili Maria'dan özür dilemiş. Ama Sharapova Wimbledon öncesi konuşmasında "O önce kendi işine baksın; evli ve çocuklu olup boşanmak üzere olduğu sevgilisiyle ilgilensin" demiş. Kastettiği Mouratouglu.

Benim yorumum, Serena'nın laflarının yazılmış olması hoş değil tabi, ama ablası arasında böyle bir konuşma geçmesini de yadırgamadım. zaten Dimitrov eski sevgilisiyle onunla ilgili azcık dedikodu yapmasına hakkı bile vardır. Sharapova'nın şahsıyla ilgili söylediği "konuşmaları sıkıcı" yorumu ise çok ağır değil bence. Ama Sharapova'nın Serena'nın tavrını kınayıp üstüne bir de açıkça "yuva yıkan kadın" demesi olmamış. Birincisi Mouratouglu'nun boşanma sebebi Serena mı, yoksa evliliği sorunlu muydu bilmiyoruz. İkincisi eleştirdiğin hareketin daha kötüsünü sen niye yaparsın?

Adsız dedi ki...

Serena ya saf ya da bilinçli yapmış bu hareketi. Hayır yani yanında gazeteciler varken telefonda Dimitrov'u konuşması ne alaka? Sonra kalkıp özür dileyince iyi niyetli olmuyor bence. Ki Serena'yı sever Masha'dan hazetmem pek. İşte böyle lafı ağzına tıkarlar.

kirpi dedi ki...

Bence Sharapova kantarın topuzunu kaçırmış. Serena Sharapova'ya fiske attıysa, o Serena2ya yumruk atmış. Ayrıca mesnetsiz suçlamış da olabilir.

Adsız dedi ki...

İyi de Serena da salak salak konuşmuş biraz yukarıdan bakma ve aşağılama var laflarında ki ilişkisi de muhtemelen doğru Serena'nın. Kaç kadın normal bir erkek arkadaşının poposuna elini koyup gezer. Mesnetsiz bi suçlamaysa dava açabilir Masha'ya ve böyle birşey kesinlikle yok der ama inkar ettiği de yok, Türkiye'deki kaset skandallarını hatırlattı Serena'nın açıklamaları.

kirpi dedi ki...

İlişki doğrudur ama yuva yıkma kısmından emin değilim ben.

Adsız dedi ki...

Ahlak dersi veriyormuş gibi görünmek istemem ama yuva yıkma kısmı yalan dahi olsa böyle bi ilişki pek etik olmaz yine de. Önce boşan sonra naparsan yap.Amaaaaan Rafa elendi diye iyice magazine bağladık :)

kirpi dedi ki...

Darcis de sakatlandığı için çekilmiş.

Öğrenemediler gitti, Nadal'ın sakatlığından faydalanmamak lazım. Onu RG'de yenen ilk adam Soderling hala geri dönemedi. İlk turda eleyen ilk adam da yamuldu işte.

Adsız dedi ki...

Darcis'in çekildiğini okuyunca epey saydırdım ne yalan söyleyeyim. Sürprizi en bol turnuvanın Wimbledon olmasının yetenekle bi alakası olmadığını umarım insanlar anlar artık bugün Isner sakatlanıp bıraktı, Azarenka çekildi. 3 aylık toprak sezonunun bitiminin ertesi günü çim sezonunu açmak ve 2. haftadan sonra Wimbledon'ı başlatmak SA-LAK-LIK! Tenisçiler çime alışamadan çim sezonu kapanıyor. Sakatlıklar da cabası.

kirpi dedi ki...

Turnuva yalan oldu bu yıl. Zeminde sorun varmış, çim bakıcısı iyi bakamamış.

Nadal'ı da ekstra bir sakatlıktan Allah mı korudu, yoksa çaktırmadan kendisi cinlik mi yaptı merak ettim şimdi :)

Adsız dedi ki...

Olanları görünce elendiğine seviniyorum, yeni bir sakatlık arası kaldıramam. Masha ve Tsonga da yalan oldu :) Bastır Janowicz!

sputnik dedi ki...

kirpi serena-masha hadisesi bilgilendirmesi icin sagol. ancak "ahlak dersi vermek istemem ama...2 diye soze baslayip ahlak dersi veren adsiz isimli arkadas evet keske vermeseymissin diyorum.

serena'nin konusmasinda kim hakkinda konustugunu ve kimi kast ettigini bilmiyoruz bu 1. sevgilisi ile iliskisinini durumunu bilmiyoruz bu 2. bize ne bu 3.

serena ablasiyla dedikodu yapmis bu 5. gazeteci yaninda yapmasi saftirikligi bu 5. masha kriz yonetememis bu 6. ay ne sacma isler bu 7...

:)

Adsız dedi ki...

@sputnik
Elbette kimin naptığı bizi ilgilendirmez de sen isim vermeden direkt Masha'ya salla sonra adın olaylara karıştığı için çok özür dilerim de samimiyetsizlik bu bence. Vika ve Redfoo'dan bahsediyordu da herkes mi yanlış anladı. Tenisçilerin birbirlerine bu şekilde sataşmaları hoş değil.
Ayrıca ahlak konusuna gelince ben etik bulmadığımı söyledim, ahlak dersi vermek çok ayrı bir olay, böyle anlaşıldıysam da üzülürüm doğrusu o yüzden ahlak dersi veriyormuş gibi görünmek istemem diye başlamıştım cümleme.