24 Haziran 2013 Pazartesi

Rafa Elendi


Haziran sonu gözlük şenliklerine hoş geldiniz..

Maçı bölüm bölüm izledim. Arada totem yaptım falan. Ama nafile. 3 sette elendi Rafa.

Darcis iyi oynadı ama açıkçası bunu söylemek bile adama hakaret gibi. Darcis dünya 113 numarası. Dünyanın en iyi tenis oynayan ilk 120 adamından birinin yapması gerektiği gibi ortamını bulunca gayet iyi oynadı. Bunu ondan beklemezdik demek haksızlık olur.

Rafa ise kötüydü. Zaten çimde sadece 1 hazırlık maçlı yapması bile soru işaretiydi. Fiziksel sorunu yoksa ilk turlarda yavaş başlar sonra açılır demiştim ama bu maçta hareket bile edemedi. Bunun iki sebebi olabilir; ya 2 haftalık aradan sonra yaptığı tek hazırlık maçında sakatlandı, ya da eski sakatlığı alevlendi.

Eğer birincisiyse bu duruma planlama hatası olarak bakabiliriz. Çimde oyuncular toprak korttaki oyunlara nazaran yere daha fazla eğilirler ve bu nedenle geçiş sürecinde hafif sakatlıklar yaşayanlar olur. Nadal Nishikori ile yaptığı maçta böyle bir sorun yaşadıysa bundan etkilenmiş olabilir.

İkincisi söz konusu ise o zaman 2012 sezonunun tekrarını izliyoruz demektir. Şaka gibi ama Nadal sadece 4 ay oynayarak kendini ilk 5'te tutacak kadar puanı topladı. Bundan sonra bizi bir 7 ay daha bekletmez diye ummaktan başka yapacak bir şey yok.

Nadal'da bir sorun olduğunu düşündüren şey sürekli backhand tarafından kaçıp topu forehande alma isteğiydi. Bir kaç post önce bununla ilgili bir video atmıştım. Aşırı hamlıktan olduğunu zannetmiyorum bu isteğinin. Nitekim karşısındaki adam Darcis. Backhannde kötü bile başlasa oynaya oynaya açılabilirdi.

Geçen sene 2. turda elendiğinde "sakat olmasındansa erken elenmesini tercih ederim" demiştim ve nasıl bir şom ağızlıysam artık adam 7 ay tenis oynayamadı. Şimdi kendimi sağlama alıyor ve acil şifalar diliyorum...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Nishikori ile yaptığı gösteri maçını aradım taradım bulamadım. Yani gösteri de olsa ciddiye alınır o maçlar ve Nishikori de önemli bir oyuncu, orada bir sorun yaşamadıysa (duymadık öyle bir şey) bu maçta böyle şok bir sorun/sakatlık nasıl ortaya çıkabilir? O maçı kazanınca çime hazır demiştim.

merkez kortta olmaması nedeniyle baskının azalacağını düşündüm ama fayda etmedi. gayet iyi bir çim oyuncusu nadal,(2 şampiyonluk 3 final) son iki sene neden böyle oluyor anlamıyorum. doktorunun tavsiyesiyle çekildi halle'den ama yani sorun oysa djokovic neden bu sorunu yaşamıyor? (varsayıyoruz henüz)

Çok üzgünüm, günümü ve yakın gelecekteki moralimi mahvetti. turnuva bitti benim için, izlerim tabi ama heves falan kalmadı. Kurtulsun artık şu illet sakatlıktan.

kirpi dedi ki...

Bence Güney Amerika'da o kadar çok oynamamalıydı. Gerçi moral açısından oradan aldığı ivme ile Wells'i kazanması gayet iyi oldu ama pili de bitti çocuğun.

Bu yıl umarım sezon sonuna doğru da olsa döner de seneye ivme kazanmak için Güney Amerika'da parçalamaz kendini yine.

Adsız dedi ki...

Darcis in de hakkını vermek lazım, neredeyse hatasız oynadı denebilir. İlk 120 de dahi olsa Rafa karşısında böyle cesur, kendisine güvenen ve aynı zamanda da gözlere hitab eden bir oyun sergilemesi takdire şayan diye düşünüyorum.

kirpi dedi ki...

Hakkını verdim zaten. Ama dediğim gibi o klasmanda bir oyuncu zaten fırsatı olduğunda bu şekilde oynayabilecek kapasitededir. Asıl "Aaa, nasıl oldu da böyle oynadı, hiç beklemezdim" dersem biraz haksızlık olur gibi geldi.

Adsız dedi ki...

İnternetsiz ve de digitürksüz kaldık biraz olanlara bak. Ntvsporda maç sonucunu gece gördüm ve inanamadım. Hatta yanlış yazmışlardır falan diye kalakaldım öylece. Oha Rafa ya yuh sana ki ne yuh, oğlum Wimbledon turistik tatil yeri değil la 2 gün kalıp dönüyon 2 senedir, çok moralim bozuldu vallaha. İyi oynayan kazandın adios amigos :((

kirpi dedi ki...

Baktı turistik tatil yeri değil, deniz yok, güneş yok, gitti işte... Olsa kalırdı :)

Adsız dedi ki...

bi kaybolun ya her sene aynı muhabbet. kapat ulan siteyi ver şu anahtarları

Adsız dedi ki...

Yalnız Darcis ikinci tur maçından çekildi. Nadal deli olmuştur. Resmen troll'ledi turnuvayı. Sakat sakat oynadı heralde.

Adsız dedi ki...


Bir gözlükte ben alabilir miyim?
Adamın Nadal'ın olmadığı turnuvada oynamaya hevesi mi kalmıyor nedir?

Ele ele tutuşup giderler artık...
Ooooyy oyyyy...

Adsız dedi ki...

Ohoo herkes Federer'in yenilmesini bekliyomuş, gelen laf çakıyo giden laf çakıyo. Önce Stakhovsky şimdi Melzer. Gulbis bile dokundurmuştu merkez kortun çimlerini ona sorun ben hiç oynamadım diye. Ayaklar ne zaman baş oldu!!! İşin şakası :) Turnuvanın tadı kalmadı ya madem sürprizlerle başladı bari sürprizle bitsin.