25 Ekim 2012 Perşembe

İkinci Gün

Dün de bir çok iyi, bir kötü, bir "meeh" maç izledik.

Serana oldukça kötüydü. Dahası üzgündü. Bir derdi mi var nedir anlamadık bir türlü ama ağlamaklıydı adeta. Fakat bu ağlamaklılık Zvonareva'nın kendine sinirinden olan ağlamaklılığı gibi değil; düpedüz üzgündü kadın. Li de kötü olunca 2 saate yaklaşan bir maçla da olsa iki sette geçti rakibini ve Azarenka'nın set bırakmasıyla yarı finali garantiledi.

Kerber-Azarenka maçı çok çok iyiydi. Dün Serena maçında ikinci sette düşüşe geçen Kerber, dün son ana kadar direndi. Açıkçası Serena maçında da çok kötü olmadığından şu ana dek maç alamamasına üzüldüm. Azarenka ise beklendiği kadar iyi değildi, ama tabi ki bu mücadelesine yansımadı.

3. maçın ilk setini izledim sadece. Anacak Kerber-Azarenka maçından sonra güvenli geri çizgi rallileri ağırlıklı bu maç pek tat da vermemişti bana. 3 sette Sharapova'nın aldığı maç 3 saat 11 dakika ile gecenin en uzun maçı oldu. Kerber maçı da 3 saat 6 dakika sürünce izleyicler sabah 2'de çıkmışlar korttan.

Günen en güzel olayı Serena'nın seyirci ile olan iletişimiydi. İlk sette servisinde sürekli hata yaparak 4-1 geriye düşmüşken yine kendi servisinde ilk serviste hata yapınca üzüntüsü seyirciye o denli yansıdı ki, 15-20 saniye süren, Serena'nın kariyerine saygı duruşu niteliğinde bir alkış oldu. O andan sonra biraz daha toparlandı zaten. Maç esnasında ağzı kulaklarında bir şekilde "Serena you are my hero" pankartı açan bir seyirci gösterilmişti. Maç sonunda sunucu özellikle bu pankartla birlikte seyirci pankartlarını Serena'ya sorduğunda Serena pankartların yerini tek tek işaret ederek teşekkür etti. İmzalı top dağıtımına başladığında son topu bahsettiğim seyirciye ayırdığını hepimiz anlamıştık. Gitti ve Serena'yı adeta ölümüne sevdiği her halinden belli olan hayranına sarılarak son topu ona verdi. Sonra da bol bol imza dağıttı. Gerçekten çok güzel anlardı. Serena'nın efsane olduğunu, diğerlerinden bambaşka bir yerde olduğunu onu hiç tanımayan biri bile bugünki atmosfere bakıp söyleyebilirdi.




19 yorum:

tuğba dedi ki...

gelip derdimi anlatmam, içimdekileri birileriylne paylaşmam gerekiyordu. radwanska oyun stili itibariyle bana dönem dönem hingisi hatırlatan ve çok sevdiğim bir isim. her zaman soğukkanlı ve bir o kadar da kort içinde saygılı bir insan olması ona olan sevgimi daha da arttırıyor. sharapova ise favorim olmamakla birlikte sakatlandıktan sonra yaptıkları ile takdirimi kazanmış olan bir isim. kimse ondan bir şey beklemezsen sakatlıktan dönüp roland garrosta çeyrek final görmesi, servis stilini değiştirip mücadeleye devam etmesi takdire şayan. ama dün geceki maçta hali neydi öyle? gerçekten tiksindim kendisinden. tamam insan come on diye bağırır da rakibin topu fileye takınca da bu kadar bağırılmaz ki bu bağırmak değil anırmaydı. ve bunu dün gece o kadar çok yaptı ki. radwanskayı ekstra seviyorum belki o yüzden de batmış olabilir bu bağırmalar bana ama biri şu kadına tenis adabını hatırlatsın diyorum ya.

kirpi dedi ki...

Bir de imza dağıtmadan çıkmış korttan. O kadar saat bekleyen fanlarına ayıp etti diyorlar...

everythingabouttennis dedi ki...

Açıkçası ben de tuğba'nın hissettiklerini hissettim Sharapova hakkında. Ben de kıza inanılmaz saygı duyuyorum baya, sakatlıktan sonra 3 4 senede yaptıklarına ve disiplinine. Güzelliğinin arkasında kalmadı hiçbir zaman tenisiyle ön plandaydı.
Lakin maçı anlamadığım bir dilde izlediğim için emin olamadığım bir an var. 3. setin sonlarında filede drive vole ile aldığı bir sayıdan sonra, run run diye mi bağırdı yok sa come on come on diye mi çok merak ediyorum, eğer run dediyse baya ayıp etmiş oluyor ki Sharapova'dan kesinlikle beklemem öyle bir şey, heralde ben yanlış duydum.

tuğba dedi ki...

ilk maçtan sonra röportaj da vermedi. gitsin serena'dan(ki kendisini zerre sevmem)ders alsın diyorum. serenanın maçtan sonraki halini hem tvde gördüm hem de burada yazılanlardan okudum da kendisine olan saygım arttı. olaya iğrenç bir boyut katarak ohhh serena da seni ne güzel yendi olimpiyat finalinde mariacım al sana come on demek istiyorum:)

kirpi dedi ki...

Serena çok duygusal biri. Resmen dram filmi izlemiş gibi oldum maçı izlerken. TV'de bazen ağlamaklı gibi görünüyor puan aralarında kısa kısa, ben onun surat ifadesi öyle zannediyordum. Korttayken nefes alışları bile duyuluyor, çok değişik biri. İşini aşırı ciddiye alıyor.

sputnik dedi ki...

99'dan beri williams"larin faniyim. Venus'u ayri serena'yi ayri ayri cok seviyorum. Olmeden once yapilmasi gerekenler listemdeki serena ile tanis ve canli izle maddelerinin ustunu cizdim; olesiye mutluyum. Iki maddeyi cizdim ve ben artik serena'ya hem daha fazla saygi duyuyorum hem de daha cok seviyorum. Muthis bir sporcu, tartismaya ne hacet ancak hem seyircilerle olan iliskisi hem onlara saygisi hem de bir efsane olmasina ragmen mutevaziligi ile birkac gomlek ustun. Ve bence sevildigini gormek kupalarindan daha cok kiymet verdigi bir sey. Olgunlastikca degerlenen sarap gibi. Yaydigi enerjisi miknatis gibi. Kendisine cekiyor. Her anlamda buyuk bir sporcu/kisi. Ne sansliyiz ki onu izliuoruz. Sirf onu anlatmak icin cocuk yapicam (:

sputnik dedi ki...

99'dan beri williams"larin faniyim. Venus'u ayri serena'yi ayri ayri cok seviyorum. Olmeden once yapilmasi gerekenler listemdeki serena ile tanis ve canli izle maddelerinin ustunu cizdim; olesiye mutluyum. Iki maddeyi cizdim ve ben artik serena'ya hem daha fazla saygi duyuyorum hem de daha cok seviyorum. Muthis bir sporcu, tartismaya ne hacet ancak hem seyircilerle olan iliskisi hem onlara saygisi hem de bir efsane olmasina ragmen mutevaziligi ile birkac gomlek ustun. Ve bence sevildigini gormek kupalarindan daha cok kiymet verdigi bir sey. Olgunlastikca degerlenen sarap gibi. Yaydigi enerjisi miknatis gibi. Kendisine cekiyor. Her anlamda buyuk bir sporcu/kisi. Ne sansliyiz ki onu izliuoruz. Sirf onu anlatmak icin cocuk yapicam (:

turşu dedi ki...

hakikaten masha nedir öyle yahu tamam duygularını yansıtan oyuncuları severiz ama bazen çığrından çıkarıyor işi masha karşısındaki rakibe saygı duymayı hatırlaması gerekiyor. Hakikaten gittim gördüm serenaya hayran kaldım bu kadar içten olabileceğini düşünmüyordum hee bir de kerbere değinmeden geçemiycem vikaya karşı neler yaptı öyle deli oynadı ve o da duygularını çok yansıttı ama masha gibi karşısındakini tabiri caizse ezmek sabote etmek için değil kendini motive etmek içindi ama asıl bugünün maçı vika serena çok merak ediyorum nasıl olcak o maç heyecanla bekliyorum :))

Adsız dedi ki...

Ben de tv izlenimine gore soru sorayim bari. Bizim seyirci acik acik Kerber'i mi destekledi ne ? Onun inanilmaz performansinin itici gucu İstanbul seyircisiydi sanki. Ne macti ama, erkekler dahil bu yilin en iyi maciydi bana kalirsa.
Serena -Li Na maci zZzzzZz . Serena'nin seyirciyle kucaklasmasi inanilmaz!!! Bazen kortta luzumsuz munakasalara girse de seviyorum bu kadini !
Masha'nin tavirlarina sasirilmis galiba, ben de sasiranlara sasiyorum dogrusu, Masha popstar edasiyla takilan biri zaten.
Bu arada Benito'yu da gorduk dun Vika boxinda :)

Adsız dedi ki...

Not : Masha Run Run demis, gif'ini bile yapmislar. Ne diyeyim tiksinç !

kirpi dedi ki...

Evet "run..run.."

http://www.tennisforum.com/showpost.php?p=22377396&postcount=40

Sen kendine bak bacım, alla allaaa...

Seyirci Kerber'ciydi biraz evet. Ama Azarenka'ya karşı falan da değildi...

Adsız dedi ki...

maria'nın büyük takipçisi olan ben bile dün bi düşündüm kendi kendime "ne yapıyo bu kadın böyle" diye.evet maria hırslı falan da bazen çok aşırı hırslanıyo bence.aşırı hırs sonucu dünkü manzara ortaya çıkıyo işte."run,run" derken neyi amaçladı anlamadım açıkcası.radwanska'ya "koş,koş yetişebilceksin sanki" gibi bi ima mı vardı? hiç bilmiyorum.

kirpi dedi ki...

"Hep ben koçuyordum, biraz da o koşsun dedim..." demiş. Yerseniz artık.

Adsız dedi ki...

evet seyirci azarenkaya fazla karşı olmamakla birlikte açık bir şekilde kerberi destekledi ve bana kalırsa bu da ayrı bir güç verdi kerbere...yalnız vikanın bir kaç tepkisine yuh sesleri mi geldi ben mi yanlış duydum?

kirpi dedi ki...

Raket atınca "Yuuuuuu.." şeklinde bir ses geldi.

Adsız dedi ki...

Eh raket atanlar her zaman yuhlanmistir zaten, bizim seyirci de yuhladiysa dogru hareket etmis.

Adsız dedi ki...

Sharapovadn cok net nefret ediyorum artik.Bana kalirsa her yaptigi antipatiklige(basta bu ciglik mevzusundaki dokunulmazligi)ses edilmeme sebebi populerligi,basin odalarinda rakiplerine sallamalari da ayni sebepten...Bu turnuva itibariyle bana diger kalanlar Serena(suanda belkide federerdn bile fazla seviyrm kendisini)bide Kerber...Kerber hakknda en sevdigm sey guzel puanlrdn sonraki sevinmeleri.Rakiplerine kasti olmadn icten seviniyr ve kiza cidden cok yakisiyr.Belkide Rafann el kol harktlerini animsattigindan olabilir.Misal Ivanovcte de ayni sevimlilik var.Zaten gruplar azcik adaletli Ðagilsa bana kalirsa beyaz gruptn rahat cikardi.

everythingabouttennis dedi ki...

Sharapova'nın özrü kabahatinden büyük, Run run demesini sindirirdim ama bir de kıvırması.. Basit insanlar yapar bunu. Ama Serena'nın da kötü oyadığı köşeye sıkıştığı zaman ona buna tehditler savurduğunu, geçen sene Stosur'a US Open Finali'nde sayı daha bitmeden bağırması, hakemin tepkisi üzerine gözlerinin dönmesi falan. Duygularını yoğun yaşıyor olabilir ama bence sandığımız kadar şeker kız candy değil.

kirpi dedi ki...

Serena hinderenace ile ilgili kuralı yanlış hatırladığından o tartışma yaşandı. WTA turnuvalarında o durumda puan tekrarı verilir. ITF'de ise puan karşı tarafa veriliyor. ITF'deki kural farkını unutup hata yapıldığını sanmıştı. Bazen yaygaracı oluyor ama bunların tamamında %100 haklı olduğuna inanıyor, sırf olay çıkartmak için yaptığını düşünmüyorum ben.