15 Ocak 2012 Pazar

Avustralya Açık : Tablolara Bakış

Erkeklerden başlayalım.

1 nolu seribaşı Djokovic orta şekerli bir kura çekmiş. 4. tura kadar zorlayabilecek kimse yok, o dilimden en fazla dikkat çeken isim emekliliğin sınırlarından döndü diyebileceğimiz Stepanek, düşünün yani. Ondan sonra gelen en güçlü isim olası 2. tur rakibi Giraldo. 4. tur rakibi ise büyük ihtimalle çimci olacak zira turun bilinen tüm çimcileri oraya sıkışmış neredeyse ; Raonic, Haase, Petzschner, Roddick, Hewitt buradalar. Kim çıkarsa çıksın maçlar uzamaz diyorum burada. Bu dilimden çıkması aday isimler öncelikle Raonic, sonrasında Roddick bence. Djokovic görece zorlu dördüncü turundan sonra Ferrer ile karşılaşabilir. Çokoprensimiz 4. turda Tipsarevic'e gümleyebilir ama. Eğer böyle olursa Djokovic için yarı final garanti diyebiliriz (eheheh :)). Yarı finale gelindiğinde burada büyük ihtimelle Murray bekliyor olacak. Ama Murray'in yolu daha zor, ilk turda evlatlığımız şımarık velet Harrison ile oynuyor. Sonra Malisse, 3. turda muhtemelen Gulbis veya Bogomolov. Rakiplerinin çoğu iyi oynasalar yoracak tipten isimler. 4. turda son haftaların bombası Monfils, çeyrekte ise son ayların bombası Tsonga gelecek. En zor kura Murray'de bence.

Nadal tarafına bakacak olursak çeyrek finale kadar geyik muhabbeti tadında bir kura görüyoruz. Kuznetsov'dan sonra olası rakipler sırasıyla Haas, Ljubicic ve Isner.Alternatifler Kudla, Young ve Lopez bence. Nadal ilk 4 maçtan en çok Kuznetsov maçında zorlanırsa şaşırmayın. Lopez - Isner aralığı da Nieminen, Nalbandian ve Davydenko katılımıyla epeyce şenlikli olmuş; burandan çıkan epeyce yorulmuş olur. Berdych - Almagro aralığı rahat, Berdych gelir büyük ihtimalle. Bu aralıkta Dimitrov, Paire ve Baghdatis'te süpriz potansiyeli var. Berdych vasatın üzerine çıkarsa Nadal'ı eleyebilir belki. Yarı finale gelecek ismi kestirebilmek ise zor; Federer veya Del Potro olur ancak. Federer - Dolgopolov aralığı "Kim bunlar?" diyebileceğiniz sürüyle isim içeriyor, ama asıl şenlik "At kuyruk - At hırsızı" aralığında; daha Verdasco - Tomic maçı ile ilk turdan başlıyor şenlik. Tomic 4. tura gelebilir, hatta Federer'in sakatlık durumuna göre çeyreği bile görebilir. Ama Tomic şımarırsa ben at kuyruğum Dolgopolov'a da şans tanıyorum 4. tur için. Eğer Davis Cup performansını sürdürebilirse Del Potro için bu 1/8 lik bölümde rakip yok, zaten ilk 3 tura kadar seri başı ile bile oynamayacak Alman Mayer çekildiği için. Diğer tarafın en güçlü ismi ise Fish, düşünün yani. Diğer seribaşı ismin Monaco olduğunu (ki aslında Davis Cup maçını iyi oynamıştı bence) düşünürsek Del Potro'nun hayatının kurasını çektiğini söyleyebiliriz. "Seribaşı olmayan yetenekli genç" kontenjanından da kimseleri göremediğimden artık bu kurayı da değerlendiremezse gözüme gözükmesin diyorum. Finalistin kim olacağı biraz Federer'e bağlı gibi. Nadal'a fazla şans tanımamamın nedeni, 2008 sezonu sonundaki gibi mecburen veya bilinçli bir şekilde uzun ara vermedikçe sezona iyi başlayamıyor oluşu. 2011 yılı sonundaki 2 haftalık arası da çok yeterli değil bence.

Kadınlar tarafına bakarsak da apayrı bir şenlik gözümüze çarpıyor.

1 nolu seribaşı Wozniacki 4. tura kadar rahat. Burada Jankovic, Safarova veya kendini bulabilmişse Robson gelebilir, veya başka biri; sonuçta kadınlar tenisi bu. Ama kim gelirse gelsin Wozniacki çeyreğe gider gibi geliyor bana. Çeyrekte ise ya Li ya da Clijsters'a yenilir diyorum; Clijsters iyileşememişse Li'yi yarıfinale yazabiliriz. Komşu çeyrekte ise Azarenka açık favori bence, ama ilk turdaki Watson maçı onu biraz terletir. Karşı taraftan gelen Radwanska Wickmayer, Georges ve Schiavone engellerine takılmaz diyorum ben. Ama yarı finalist adayım Azarenka tabi.

Kivican'ın tarafı ise daha eğlenceli (Bu arada Kivi'mi "şampiyon olur" diyerek lanetleyen Simon Reed'in de elleri kırılmasın...). Kvitova - Pavlyuchenkova aralığında güzel dengesizler Kirilenko ve Ivanovic var. Arada kazananlar tarafında görmeye nispeten daha alışık olduğumuz Begu, Navarro, Gajdosova gibi aslında iyi oynasa zevkle izlenecek isimler de var. Bartoli - Stosur aralığında ise süpriz potansiyeli olan pek kimse yok. Stosur vatanında çeyreği görür gibi geliyor bana. Ancak Bartoli'nin tuhaf ve bir okadar da etkili servislerini de es geçmeyelim. Zevkli maçlara sahne olacak bir çeyrek olmuş bu. Yine de bu çeyreğin komşusu olan Sharapova çeyreğinin yerini tutamaz. Zvonareva - Williams aralığı diye bir şey var ve son haftaların formda ismi Kanepi burada. Lisicki - Sharapova aralığında ise Kuznetsova var. Bu aralığı eğlenceli yapan, aralığın güçlü isimleri Serena ve Sharapova'nın ayağından, Zvonareva'nın da kafadan sakat oluşu. Üçünden en sağlam kalan yarıya gelir bence.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Murray bu kurayla sampiyon olursa bi daha sirti yere gelmez herhalde :) Kurasi cok zor bence. Federer'in sakatliginin onu cok etkileyecegini sanmiyorum ama olasi Delpo macinda elenebilir. Nadal zaten kazanabilecek durumda gozukmuyor. Parami Djokovic'e basiyorum icim kan aglayaraktan :)
Kadinlar ise her zamanki gibi tahmin edilmesi guc, cunku cok istikrarsizlar. Kvitova kazansin istiyorum ama Serena da surpriz yapabilir, aslinda asil Woz kazanirsa surpriz olur :)))

Adsız dedi ki...

Erkekler kanadında kura hakkında yorum yapmicam çünkü önceki senelerden tecrübeyle sabit ne desem tersi oluyor sadece Federer olmadı Delpo kazansın isterim.
Kadınlar tarafında ise Kvitova'ya favori denilse de bana sanki en fazla çeyrek görür gibi geliyor.Sağlam oynuyor fakat favori gösterilmesinin baskısı vardır muhtemelen.Azerenka için yarı final engeli sadece Aga gibi.Kim'den yana da pek umudum yok.Sharapova'nın tarafta Kuznetsova'ya dikkat diyorum kadın uzun bir süredir formsuz ama bazen patlayacağı tutuyor.Hadi formsuz olsa bile ben Lisickiye Sharapova önünde pek şans vermiyorum çünkü wimbly deki gibi saçmalar muhtemelen.Ana İvanovicten bence bahsetmeye bile gerek yok 2.turu görmesi benm nazarımda başarıdır.Zaten geçen sene sanıyorum ilk turdan gitmişti eh 2.tur cidden başarı oluyor puan alcak sonuçta:)Vera dengesizine prensip olarak yorum yapmıyorum çünkü bu kadının ilk 10a girmesine hala alışamadım:)Şimdi bu kadar yorumdan sonra en sona sakladığım 2 kişi var biri Serena ona hertürlü parantez lazım zaten.Gerçek olan kupanın onun performansına baktığıdır.Kupa şansı için İkinci tenisçim de absürd gelebilir ama Wozniacki! Kesinlikle çok kafa yordum bunun üzerine hiçbir dayanak nokta yok sadece içgüdüsel:D