27 Haziran 2011 Pazartesi

Wimbledon 2011: Drama İsteyen?

Nadal-Del Potro maçı. Benim açımdan tatsız bir maçtı. Bitirseler sağ salim dedim, keyif falan alamadım.

Drama... Tabi ki bu iki isimden bekleneceği üzere sakatlıklar vardı. İlk sette durum 6-5 idi ve o ana dek Del Potro servisleri ile direniyor, ralli olduğunda insiyatifi Nadal alıyordu. Derken Del Potro servisinde set puanını getiren bir oyun oldu ki orada Nadal güzel de bir puan aldı ama o ne? Vamoslaması gereken adam keder içinde yere çöktü. Sonraki 3 puanı kaybederken amcasına çaktırmadan sol ayağını gösterdi ve bir de sağlık görevlisini çağırdı. 6-6'da görevli geldi ve Del Potro itiraz etti. Şimdi kural der ki sakatlık maçta olduysa sandalye arası beklenmeden sağlık görevlisi gelebilir. Del Potro artık unuttu mu ne yaptıysa söylendi de söylendi. Dedim vefa bir semt adıymış, Rafa sakatken Delpo'ya o kadar moral yüklesin, sen adamın ayağına bakılmasına söylen. "Eden bulur Delpo" dedim, "Sen de aldın bu molalardan zamanında" dedim. Ama beni dinlemedi. Tie-break oyunu saçma sapan kaybettikten sonra raketi kırdı ve Nadal "Bana dalmasa bari" diye tuvalete kaçarken gitti hakemin karşısına söylendi de söylendi. O an çok kızdım, ama artık lanetleyip düşürdüm diye midir nedir affettim sonra. Belki de çocuk oynamaya oynamaya unuttu kuralları.

Lanetleyip düşürmekten bahsediyordum, Del Potro'da 3. sette Nadal vuruşunu karşılayacağım derken bir ikiye ayrıl, bir yere kapaklan sen... Oyun bile bitmeden apar topar içeriye götürüp kalçasına masaj yaptılar. Neyse ki pek etkilenmedi o. Yaa Juan işte, söylendin o kadar sandalye arası değil diye, sen oyun ortasında gittin? Büyük lokma ye (sen yiyebilirsin zaten) büyük söz söyleme.

Tartışmaları bir kenara bırakırsak birinin ayağı, öbürünün düşmesi keyif namına bir şey bırakmadı. Nadal ayağı için çok korkmuş zaten, bakıma alacakmış maç sonrası. Duyabildiklerimiz kemiğe yakın ve alışılmadık bir yerlerde ağrı olduğu. "Ağrıyoooo!" diye ağlıyordu çocuk. Zaten 1. setin sonunda bırakabileceğini de düşünmüş. Ama dayadılar ağrı kesiciyi, üç set daha hafif ağrıyla oynadı.

Maça gelince, ilk set dediğim gibiydi. Nadal rallilerde Del Potro'ya oyun kurma şansı vermedi. Ama ayak olayından sonra aklı kısmen gitti Rafa'nın. Ben bile "Ne var o ayakta acaba?" diye merak ettim, o ne düşündü kim bilir? Nadal'ın vuruşlarının derinliği de azalınca Del Potro daha çok oyuna girdi ve rallilere denge geldi. Ama Nadal yine daha üstündü. Bakıyoruz, winnerlarda durum 61-44 Rafa lehine. Basit hatalarda ise 21-16 ile geride (geride olmak iyi anlamda tabi burada). İzlerken daha fazla hatası varmış gibi geldi ama Wimbledon'da "forced error" kavramının tanımı daha geniş anlaşılan. Nadal daha çok ace attı (şok!) ama Del Potro genelde daha iyi servis attı bence. Ace farkının sebebi Nadal'ın şu veya bu şekilde toplara dokunması, Del Potro'nun ise "Ne koşacağım ona?" tavrında olmasıydı. Bu winner arasındaki farka da neden olmuş olabilir. Del Potro'yu yıkan avantaj tarafına attığı servisler oldu. Dikkat ettim, çift hatalar da hep oradan geldi ki biri sete mal oldu zaten.

Sonuçta Nadal 7-6(6)/3-6/7-6(4)/6-4 ile kazandı. Zaten beklenen skor 3-1'di ama böyle gerilimli olması beklenmiyordu. Şimdi sırada ayak ve kalça bakımları var. Del Potro yine iyi, onun kası sorun çıkartmıştır en fazla da, Nadal'ın ayağında ne var acaba?

5 yorum:

Kendi dedi ki...

seyirci olarak bizim, eden bulur, etme bulma dünyasi oalrak nitelendirdiğimiz bu durumlar, genelde oyuncunun kendi motivasyonunu bozup, rakibe alan, boşluk bırakıp daha fazla konsantre olmasini sağlayan şeyler. ne vakit ki bir oyuncu kortta kendi kendiyle, oyun kurallari ile, hakemle, hatta bazilari seyirci ile de mücadele etmeye başliyor mutlaka kaybediyor. Del Potro kaybetmesine neden oluşturmaya başladı o dakikadan sonra, kazanamaya da yer kalmadi zihninde.

Emre dedi ki...

''Good news from Rafael Nadal's facebook page: "Good morning everybody. Yesterday after the match I went to take an MRI at a London hospital. During the match I thought I had something serious but as the match went through the pain got better and thankfully the tests don't show an injury. Today I will practice at 4.30 pm and I'll play tomorrow. Thanks all for the support". So how will this setback affect the defending champion? ''

Nadal yola devam ediyor.

kirpi dedi ki...

Evet, MRI çok ciddi bir şey göstermemiş. Ama benim tahminim aynen 2009 Montreal'deki gibi var olan bir şey MRI'da görülmeyecek kadar küçüktür. Yine de 3 maç idare eder bence.

Del Potro sinirlenmeyi bırakıp topçu çocuklarla falan şakalaşınca daha iyi oynadı ama zaten oyunu Nadal'ı elemeye yetmezdi bence.

sekoser dedi ki...

Delpo'nun oyunu gayet yeterliydi bence, sonuçta karşısında Nadal var. Nadal oynadığı tie break'leri birazcık kötü oynasaydı bugün başka birşeyler konuşurduk. Kaldı ki Delpo'nun Nadal'a karşı tie breaklerde üstünlüğü varmış ya da son 2 3 tie breaki hep o almış sanırım. Ya da ben fena sıkıyorum. Neyse güzel maçtı.

kirpi dedi ki...

Del Potro'da eksik kalan taraf Nadal'ı yeterince sıkıştıramamasıydı. Mesela Ferrer'in AO maçındaki hali, fileye geldi, çizgileri zorladı, iyi savunma yaptı... Nefes aldırmadı Nadal'a ki Nadal'ın moralinin iyice bozulmasına da bu neden oldu. Del Potro özellikle returnde biraz daha iyi olabilse Nadal servisten böyle rahat puanlar alamaz ve ibre Del Potro'ya dönerdi. Ama Del Potro refleks açısından biraz zayıf kalıyor işte. Del Potro ne zaman baskıyı artıran bir oyun oynasa karşılık aldı ama bunu fazla yapmadı, biraz da yorgunluğuna bağlıyorum ben. Gerçi bu saydıklarımın çoğunu yapmak Del Potro için çok zor, o nedenle elinden gelenin en iyisini yaptığı gibi bir sonuç da çıkıyor. Ama yetmiyor işte.