7 Eylül 2014 Pazar

Fileye Gitmek-Gidememek

Artık delirme noktasına geldim... Lütfen önce 4:36'daki puanı izleyin...



Fileye gidilecek zamanlar;

- Rakip arkaya itilmişse
- Rakip açığa savrulmuşsa
- Rakip drop shot göndermişse (mecburen)
- Rakibin topu hem kısa hem de yüksek düşmüşse (tertemiz vole fırsatı)

Fileye gidilmeyecek zamanlar;

-Rallinin orta yerinde, yukarıdaki şartlar gerçekleşmemişken
-Servis attıktan hemen sonra, rakibin vuruşunu hissetmeden

Videoda da 4:36'dan hemen sonra gitme ve gitmemeye uygun iki örneğin ilkinde puanın Federer'e, ikinci de de tabi ki Cilic'e gittiğini görüyoruz.

Bir Federer'in olur olmaz fileye atlamaları, bir de Nadal'ın filenin 50 cm gerisinden fileye taktığı toplar... İkisinin de oynadığı tenise bu tip yazılım hatalarını yakıştıramıyorum.


14 yorum:

Adsız dedi ki...

Nadal'ın yine o kadar fazla olmuyo hataları en azından bakıyo batırıyo girmiyo o işlere. Federer bazen kamikaze gibi dalıyo fileye ki akıl alacak gibi değil. Üstüne üstlük vazgeçmiyo da.Maç benim raketimdedir mantalitesinden geliyo bence bu tarz hatalar. Rakibin raketine de bi bakıver azıcık.

kirpi dedi ki...

İşte bunlar hep bug...

hebe dedi ki...

Ya Delpo'nun o saçma slicelarından sonra fileye koşuşturması, ha Fernando Gonzalez de yapardı aynısını :)

kirpi dedi ki...

Delpo'da yine azıcık mantık var; slice'dan sonra rakibin topu gereğinden fazla yükseltme ihtimali var... Ha tutmuyordu, o ayrı.. Gonzo efsanedir ama :D

Adsız dedi ki...

Federer hiç bir şeyin işe yaramadığını gördüğü için oyunu karıştırmaya çalıştı. Bir sürü şey denedi. Olmadıkça diğerine geçti. O servislere karşı çok yapacak bir şeyi yoktu.

Ben şahsen, Federer bu işten anlamıyor, ben daha iyi bilirim diyemezdim.

kirpi dedi ki...

Ama Federer bunu her maçta yapıyor. Ayrıca bu maçta rutin ilerleyen rallide bunu denemesini gerektirecek bir şey yok ki. Hele karşınızda Cilic gibi uzun bir adam varsa. Tamam, Cilic boyuna göre çok hareketli ama yine de ralliyi kontrolde tutup reflekslerini zorlaması gerekirken fileye gelmek neden?? Cilic zaten file önünde boyu-posu ve kol açıklığı ile bir adım önde, Cilic geride pozisyon alabilecekken öne gelmesi, passing shot ile sonuçlanır doğal olarak.

turşu dedi ki...

Delpo dediniz de özledim artık geri dönse.Bir de Cilic size de 2009 Us open daki delpo yu hatırlatmıyor mu oyunuyla.Ama finalde nishikoriyi destekliyorum o ayrı.Artık Asyalı bir grand slam şampiyonu çıkmalı bence...

kirpi dedi ki...

Çıkmadı ama olsun benim Silik'im de iyidir <3

kirpi dedi ki...

Çıkmadı ama olsun benim Silik'im de iyidir <3

kirpi dedi ki...

Çünkü beyaz lekeyi daha çok gösterir de ondan :/

kirpi dedi ki...

Fakat adamın saçları güzel şimdi.. (Ne alakaysa)

kirpi dedi ki...

O puanda aslında fileye çıkması doğru da vuruş seçimi yanlış. Gerçi seçimi de son anda bakarak yapmıyorlar.

Adsız dedi ki...

evet ben de yanlış tercih yüzünden geçiliyo dedim zaten :) panik mi yapıyo napıyo anlamadım ki ..

kirpi dedi ki...

Helecanlı :)