28 Aralık 2013 Cumartesi

Raketini Kapan Gelsin

Çalıştırıcı hareketliliklerini aktarırken pas geçtiğim bir detay vardı; Federer'in Edberg ile antrenman yapması. Geçici gözüktüğünden üzerinde durmamıştım ama önce Edberg'in "Federer ile çalışmak bir onur, çok isterim koçu olmak" yorumu geldi, sonrasında ise Federer ve Edberg'in 10 aylık işbirliği haberi.

Eski şampiyonlarla çalışmak her en kadar bir dönem modası da olsa ben bu modanın altında eski rekabetlerin canlanıyor olmasının da yattığını düşünüyorum. Raketini astığı yerden alan eski rakiplerinin karşısına çıkıyor. Ortada bir "Benim çocuğum senin çocuğunu döver" durumu mutlaka var bence. Kare as sayılan dörtlüden üçü şu an eski şampiyonlarla çalışıyor. İstisna tabi ki bebekliğinden beri çalıştırıcısını değiştirmeyen Nadal.

Ben bu durumun az da olsa olumsuz bir yanı olduğunu düşünüyorum. Çocuğunu yarıştıran ebeveyn kafasıyla baskı yaratırlarsa ve kendi egolarını öne geçirirlerse çalıştırıcı olarak da başarılı olamazlar bence.


4 yorum:

Adsız dedi ki...

Edberg, Lendl neyse de Becker ilginç ya ne bileyim bana hep disiplinden uzak gelmiştir üstelik adam Alman :))

kirpi dedi ki...

Adam alman ayrıca biraz leyla birine benziyor twitter'dan gördüğüm kadarıyla..

sekoser dedi ki...

Lendl oktan başarılı oldu bana göre.

kirpi dedi ki...

Şu ana dek evet, o pek etkilenmez zaten, ruh gibi bir şey..