26 Temmuz 2013 Cuma

Troicki'ye 18 Ay Ceza

Troicki Monte Carlo'da kan vermediği için 18 ay ceza aldı. Cezaya itiraz edecekmiş.

Olayı en başından anlatalım. Troicki Mnte Carlo'da ilk tur maçında Nieminen'e 6-1 ve 6-2 ile yeniliyor. Sonra kendisine piyango olarak idrar ve kan testi çıktığını öğreniyor. İdrar örneğini verdikten sonra görevli doktora "Çok hastayım, kan verirken kendimi ekstra güçsüz hissediyorum, kan vermeyi ve beni hasta ediyor, yarın kan versem olmaz mı?" diyor. Yine de ben olayın daha ziyade aşağıdaki gibi geliştiğini varsayıyorum...

(Kaldırdım gitti..)



Troicki'nin iddiasına göre görevli kendisine ITF'ye mektup yazıp durumu açıklarsa sorun olmayacağını söyleyerek kanı ertesi gün almış. Görevli ise Troicki'ye sorun olmayacağına dair bir garanti vermediğini söylüyormuş.

Doping kuralları ile ilgili uygulama hataları kaynaklı olarak daha önce Wickmayer ve Malisse sıkıntı yaşamışlar, ancak onların cezaları iptal edilmişti.

Trociki'nin durumuna gelince; öncelikle ben olay günü kendisinin gerçekten söylediği gibi hasta olduğuna inanıyorum. En azından dopingli diyemeyiz; hem aldığı skor, hem de doping görevlisinin Troicki'nin hasta göründüğünü söylediğini yalanlamaması bunu gösterir nitelikte. Asıl mesele Troicki'nin gerçekten de hasta olduğundan kan testinden kaçmak isteyip istemediği. 

Bana göre doping yok; ancak en kötü ihtimalle Troicki hastalığı için almaması gereken bir ilaç almış ve bu yüzden beklemek istemiş olabilir. Yine de kandaki maddeler ertesi gün tamamen temizlenmiş olur mu, bunu bir doktora sormak lazım.

Eğer olaylar dediği gibi gelişmişse Troicki'ye söyleyecek tek sözüm şudur; başka tarafa bak, birazdan geçecek...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Böyle aptal bir ceza olamaz yahu. Doping yapanların aldıkları cezaya bakın, adam idrar örneğini vermiş kan örneğini ertesi gün vermiş 18 ay ceza alıyor şaka gibi. Ve o turnuvada neiminen'e 1-6 2-6 kaybediyor. doping falan aldığı yok viktor'un. bence bu atp'nin bu ayyuka çıkan doping iddialarına karşı sert olduğunu göstermek için seçtiği bir kamuoyu çalışması, seçtikleri tenisçi de pek gücü olmayan troicki oldu.

ayrıca, böyle bir ceza verecektiniz, 3.5 ay neden beklediler? yani bir test sonuç beklenmiyordu ki, adam kurala karşı çıkmış sadece. ertesi gün verebilirdin cezasını. temmuz'un sonu açıklanan bu karar bana hiç akla yatkın gelmiyor.

kirpi dedi ki...

Doping olaylarında hep böyle geç çıkıyor kararlar. Devlette çalışıyorum ben de, bunlar da öyle ağır aksak işliyor galiba...

sekoser dedi ki...

Kan verse ve pozitif çıksa 18 ay yer miydi?

kirpi dedi ki...

Kasıtlı aldığına karar verilse 2 yıl yerdi.

Adsız dedi ki...

Kan vermemeyi seçmesi şüphe çekici. Düşünün hastalıktan kırılırken bile mutlaka kan testleri yapılıyor ve o iki tüp kan kimseyi yere sermiyor. Mazereti çok aptalca olmuş bu yüzden. Muhtemelen idrarla atılmayan ilaç aldı ve etkisinin geçmesini bekledi. Ama 18 ay ceza vermezler bence.

kirpi dedi ki...

Bu adamların böyle iri yarı durduklarına bakmayın, kan verirken ağlayanlar olduğuna neredeyse eminim :)

Yani bu kadar salakça bir şey bence olmuş olabilir ama sonuçta hata işte..

sputnik dedi ki...

bu arada sosyal medyada alay edilen ya da eğlenilne şu kan vermeyen çocuğun aslında her gün kan vermek zorunda olan bir çocuk olduğu, çok ciddi bir hastalığının olduğu ve süreci ağır geçirdiği ortaya çıktı. yani biz o video ile eğleniyoruz ancak çocuğun durumu hiç de eğlenceli dğeil ve asabiyetinin nedeni de her gün kan vermek zorunda olması.

kirpi dedi ki...

Öğrendim evet. Kaldıracaktım ama fırsat bulamamıştım.

Ben çocukken kendi hastalığım nedeni ile 4 yıl boyunca her hafta iki kolumdan aşı oldum. Hastane ortamında çok bulundum, tanıdığım arkadaşlarımdan da biliyorum; emin olun hasta olmadığı halde böyle davranan çocuklar da var. O kadar çok gördüm ki bu videoyu da yadırgamadım açıkçası ilk gördüğümde.

sputnik dedi ki...

vardir, muhakak da iste bir insanin icinde bulundugu durumla dalga gecmek yine de sevimli degil. sosyal medya bazen boyle canavara donusuyor ne yazik ki.

kirpi dedi ki...

Dalga geçenlerin çoğu bilmediklerinden dalga geçti. Bu kadar rahat olmalarının sebebi de böyle davranan çok sayıda çocuk olması. Eskiden bu kadar küfür yoktu tabi ama şu an o da var malesef.