8 Temmuz 2013 Pazartesi

Ayakkabı Meseleleri

Bu yıl Wimbledon ayakkabı yasakları 1-2 kez gündeme geldi.

Öncelikle Federer'in ayakkabısının tabanına laf edildi. Taban tamamen turuncuydu ve renk kullanımı kurallarına uymuyordu. Burada aslında tamamen gelenekselci yaklaşımın çıkardığı bir sorun var denilebilir; bence sadece uyarıp "seneye olmasın" denilip geçiştirilebilecek bir durumdu. Adamı turnuva ortasında taban rengi ile uğraştırmak ne kadar mantıklı bilemedim.

Bir diğer ayakkabı sorunu da yarı finaller öncesi Djokovic ile yaşandı. Djokovic'in ayakkabılarının burun ve yan kısımların kurallara aykırı bazı çıkıntılar vardı. Bu yan yana dizilmiş küçük şirin çıkıntılar, pürüzlü bir yüzey yaratarak Djokovic'in kayma hareketlerinde korta daha iyi tutunmasını sağlıyormuş. Djokovic çeyrek finalde bu ayakkabıları giydikten sonra, yarı finalden önce ayakkabısının yanlarını törpülemesi istenmiş. Finale de farklı ayakkabılarla çıktı sanıyorum.

Şimdi burada açık bir kural ihlali ve haksız avantaj sağlama durumu var. Djokovic'in ayakkabılarını Adidas sağlıyor. Diyelim ki Adidas bu kuralı unuttu ve "Novak'ım, süper ayakkabı yaptık, al bunları giy" dedi. E Adidas'ın aynı şeyi diğer sporcuları, hele ki en büyük yıldızları Andy Murray'e söylemesi gerekmez miydi? Bu ayakkabıda tutunmayı artırıcı önlemler varken, bu durumun kurallara aykırı olduğu da bilinmiyorsa ayakkabının Djokovic'ten önce Murray'e verilmesi gerekirdi. Velakin ne Murray ve ne de Adidas'ın kıyafet sponsorluğu yaptığı diğer isimlerde böyle bir sorun çıkmadı. Tahminim Djokovic'in bir grup ayakkabı içinden uyarılara rağmen bunu seçip "Bir şey olmaz yeaaaa..." demiş olduğu yönünde.

İşte ben bu adamı bu yüzden sevemiyorum...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Bence hata Wimbledon yönetiminde Djokovic'in kuralları bilerek ihlal ettiğini sanmıyorum ama ayakkabı değiştiği gibi düşmeye başladı, bu problemi çözmesi için Adidas'tan talepte bulunmuştur en fazla diyorum. Aslında keşke herkes bu ayakkabılardan giyseydi de sporcu sağlığını tehdit eden onca kayma, düşme yaşanmasaydı.

kirpi dedi ki...

Murray de Adidas ayakkabı giyiyordu ama, bahane sayılmaz bence. Ayrıca ayakkabı konusunda çöken bu yıl Nike; bütün top oyuncuları 3. turdan önce elendi; Sharapova, Azarenka, Federer, Nadal.. Del Potro ve Kivi biraz devam etti ama onlar da çok koşmuyorlar zaten.

Ben hala bilindiğini düşünüyorum çünkü aksi durumda Adidas en iyi ayakkabısını mutlaka en önemli yıldızına da verirdi.

Adsız dedi ki...

Murray'den bu yönde şikayet ya da talep gelmemiş olabilir ama. Federer ve Nadal bile farklı üretim ayakkabı giyiyorlar galiba yani hadi en iyi ayakkabı budur alın giyin diye birşey yok ama bilemem tabii olayın aslı nedir ne değildir.

kirpi dedi ki...

Talep üzerine geliştirmeye gitmiş olabilirler belki. Ama yine de insan bir bakar, bir der "Bunu ilk ben mi akıl ettim?" falan...

Adsız dedi ki...

Haha onu bilemicem işte :)