17 Ocak 2013 Perşembe

AO: 2. Tur Sonrası

Bu Avustralya Açık çalışmıyorken iyi hoş da, çalışan insan için en kötü slam. Biz ne zaman maç izleyeceğiz?

Erkekler tarafından başlayalım. Dökülen seribaşları Klizan ("O ne ara seribaşı oldu?" dediğinizi duyar gibiyim), Haas (malesef), Dolgopolov, Granollers şeklinde. Dökülen fazla seribaşı yok o nedenle zevkli 3. tur maçları görebileceğiz. Hatta Dolgopolov ilk turda Monfils ile eşleşme talihsizliğine düştü ki sağlıklı olduğu durumda kendisi poatnsiyel bir seribaşıdır. İlk 4 seribaşından Ferrer bir set bıraktı; Djokovic bence ilk maçında gereksiz fazla oyun bıraktıysa da sonraki maçını rahat aldı. Bir not olarak ilk turda genç yetenek Goffin'den beş sette kurtulan Verdasco ikinci tur maçını inanılmaz rahat kazanmış. Hayırdır inşallah diyorum; elediği kişi Malisse. Verdasco bu kadar rahat maç kazanmamalıydı...

Kadınlarda yine bolca sürpriz var. Kura incelemesinde adından bile bahsetmediğim Stosur'un elenmesi ise bu sirprizlerden biri değil. Turnuva öncesi iyi grafik çizen ve sanki üst turlara çıkacak gibi duran Cibulkova'nın elenemsini de sürpriz olarak nitelendirmiyorum. Kvitova'dan beklediğimiz performansı alamadık ve bugün her iki tarafın da iyi oynamadığının söylendiği maçta Robson'a elendi. Şu Robson'a verilen destek de zamanında Murray'e verilse çocuğun kaderi farklı olurdu diyorum. 19 yaşına gelmiş (ki kadınlar için az sayılmaz) tenisçi için her maç kazandığında tören yapılıyordu neredeyse, bugün kopan kıyameti varın siz tahmin edin. Bunun dışında kadınların seribaşları arasında "Kim en az oyun verecek?" yarışması devam ediyor. Şu ana dek Sharapova "0" ile en önde ama 3. turdaki Venus maçında liderliği kaptırabilir. Venus-Sharapova maçı TSİ 10'da başlayacak gözüküyor malesef. Kardeşi Serena, ilk turda bileğini burktuğu maçı rakibin zayıflığının yardımıyla oyun vermeden kazandıysa da durumu muallaktı. Ama bugünkü maçı da rahat alması umutları artırıyor.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Avustralya Açık alarmı erteletmeyen tek şeydi benim için :) Nadal'ın maçı noldu acaba diye hemen kalkar skor kontrolü yapardım :( Hoş yine kalkıyoruz ama stressiz :D
Kvitova hayalkırıklığı yaratmaya devam ediyor, maçta falan ağlamış,mental problemlerini aşamadı bi türlü.
Serena kendine zarar vermeden turnuvayı bitirirse en büyük ödül o olacak kendisi için :) Yine de en büyük favori Azarenka ve Sharapova ile birlikte. Aga da sürpriz yapabilir, aslında Wozniacki de devreye girse fena olmaz, oyun stilini bi türlü istenen düzeye getiremese de, kabus gibi bir babaya sahip olsa da mücadeleden kopmamasını, mental yapısını seviyorum.

Erkekler de ise sakatlık gibi bir şanssızlık yaşamazsa Djokovic'i finale yazabiliriz sanırım. Tablonun o tarafı nasıl da boş geliyor insana ama değil mi :(( Federer - Tomic maçı da merakla bekleniyor ama oradan ilginç birşey çıkacağına hiç ihtimal vermem. Hatta Federer yarıya kadar rahat gelir.

tuğba dedi ki...

kivicanın 2011 yılındaki halini mumla aratması sizi de benim kadar deli ediyor mu? kadınlar tenisinde yıllardan sonra bir isme sempati besleyeceğim tuttu; o da sağolsun wimbledonı, sene sonu şampiyonasını kazandı. ama bu ne hal? bu ne hal? işyerinde scoreboardan takip ediyorum puanları. ekrandan izlesem saç baş yoldururdu heralde.

kirpi dedi ki...

Bugünkü Venus Sharapova gibi olacak sanırım Federer-Tomic de :/

Kivican'ı ben de özlüyorum ama biraz daha zaman tanıyacağım ona. Ağlamasına da üzüldüm :(

Adsız dedi ki...

Sharapova maç sonunda neden bu kadar bağırdı?Bir açıklaması varmış sanırım

kirpi dedi ki...

Tek açıklaması sene başında yaşadığı sakatlık riski falan diyeceğim ama iki tane 0/0'lık maç aldıktan sonra o da olamaz yani.

Nihayet Williams soyadlı birini yenebilmek olabilir :)

turşu dedi ki...

bu del potro beni öldürecek her şeyin bir ilki vardır dedim 2-0 dan döner maçı alır dedim ama fizik olarak yine nefesi yetmedi.Kondisyon olarak iyi değil ki bu çocuk ne zaman iyi olacak bilmiyorum.Bundan sonra en büyük hedefi grand slamlerde 2-0 dan geri gelebilmek olacak sanırım.Gerçi chardy de hakkaten inanılmaz oynadı hakkını vermek gerek ama artık gına geldi bu çocuğun maçlar uzayınca kortta hayalet gibi dolaşmasını izlemekten yanlışsam söyleyin şimdi

kirpi dedi ki...

Yanlış falan değilsiniz.

2011 Davis Cup finali. Ferrer-Del Potro maçı ve Del Potro 2-1 önde. Costa diyor ki Ferrer'e "Sadece biraz daha dayan, nasılsa birazdan yorulacak.."

Ferrer Del Potro'dan 6,5 yaş daha büyük. O yıl Davis Cup finaline WTF'da yarı final oynadıktan sonra gelmiş, Del Potro ise son maçını 3 hafta önce oynamış. Ve maçı 5 sette Ferrer aldı.

Del Potro malesef bu...

turşu dedi ki...

hayır anlayamıyorum bir insan nasıl kendini anlamaz bilmez hadi o anlamıyo koç yanında niye var ki görmüyor mu eksikliği hiç mi çalışmıyorlar fitness üzerine.Tenisin artık atletizm ve dayanıklılık olduğunu herkes söylüyor da bunlar mı görmüyor.Davis cup dediğiniz gibi aynen yoruldu bitti.Geçen sene rolland garros federer ile oynadığı 5 setlik maç,yine federerle oynadığı olimpiyat yarı finali ve en son sezon sonu şampiyonası djokovic ve ferrere karşı oynadığı maçlar.Kısacası oynadığı neredeyse tüm 5 ve 3 setlik maçlar deseydim daha kolay olurdu sanırım.Olmaz ki böyle aaa içimi döktüm rahatladım yeter artık :))

kirpi dedi ki...

Olmayınca olmuyor demek ki :/

Adsız dedi ki...

Delpo da mı gluten free diyet yapsa napsa ? :))

kirpi dedi ki...

Denemekten zarar gelmez :)

turşu dedi ki...

hakikaten yahu dene be çocuk belki değişir bir şeyler :))

hebe dedi ki...

delpo'nun 3-2 kaybettiğini görünce ağlayacaktım nerdeyse : (

konu 5 setlik maçalrdan açılmışken us open 2009 finaline değinemden geçmiyim dedim. Valla Delpo'nun o maçı 2-1 den çevirebildiğine inanmakta güçlü çekiyorum hala. ki 3. seti kötü bir şekilde kaybetmişti..

kirpi dedi ki...

O maçtan önceki Nadal maçı fazla kolaydı. Ondan önce de zaten 3 günlük mü, 4 günlük mü ne bir arası oldu, iyi dinlendi. Yoksa çok zordu işi finalde.