21 Mayıs 2012 Pazartesi

Roma: Sharapova ve Rafa!

Roma şampiyonları yağmurlarla bölünen bir sürecin sonunda nihayet bugün belli oldu.

Önec dünkü "suyu çıkan" maçtan bahsedelim. Bendeniz su basan evin derdinden olsun, sarkan işlerden olsun izleyemedim. Ama maçta her iki oyuncu da tipik özelliklerini göstermiş; Li daha önce basın toplantılarında söylediği gibi ilk seti aldıktan sonr aikincide saçmalamaya başlamış, Sharapova ise kendisiyle özdeşleşen geri dönüşünü yapmış. Aslında Sharapova kazanır diyorduk da bu kadar yakın olmasını beklemiyorduk. Son set tie-break'i ile şampiyon oldu Rus tenisçi. Maçın sonunda her iki oyuncunun yüzünde de "o neydi öyle??" ifadesi varmış. Li her ne kadar toprak sezonuna doğru formunu tutturmuş gibi görünse de sanki biraz şans da yardım etti burada ona.

Gelelim erkeklere. Cumartesi diğer yarı finali de izledim. Ve bence yapılan yorumların aksine ne Federer ne Djokovic iyiydi; hatta Federer epeyce kötüydü. İlk servis yüzdesinin yerlerde olmasına rağmen skorun 6-2/7-6 olması bir şeyler anlatır sanırım. Djokovic hiç bir şey yapmasada kazanabilirdi adeta. Federer ya artık yorulmuştu ya da kendini maça veremiyordu. Uzun zamandır bu kadar isteksiz ve hedefsiz vuruşlar yaptığını görmemiştim. Zaten biraz toparlanınca 2. setin sonunda rüzgar kendisine döndüyse de seti almasına yetmedi.

Bugünkü maç için ise görüşlerim aşağıdaki özetlerden ibaret;



Maçın tamamını ise daha sonra izlerim diye umuyroum...



Twitter'da "OMG, yok böyle toprak tenisi!!!" yorumlarının uçuşmasına rağmen ben özetlerde bir kaç iyi puan dışında pek de bir şey göremedim açıkçası. Kort da hızlı zaten bana kalırsa. Zaten her iki oyuncu da maç sonunda pek iyi oynamadıklarını söylemişler.  Ya da ben uzanamadığım ciğere pis diyorum, bilmiyorum.

Turnuva sonunda her ikisinin de bu durumda olması biraz sıkıcı ama herkeste düşme olduğuna göre normal herhalde. Sonuçta mavi toprağın adaptasyon sürecini bozduğu da söylenebilir. Roland Garros için daha iyi performanslar bekliyorum bu ikisinden.

Sonuçta Rafa iki sette kazandı ve 6. roma kupasını aldı. Masters rekoru 21 oldu ve en öenmlisi Monte Carlo'daki Djokovic zaferini pekiştirmiş oldu. Roland Garros'a geçen senekinden daha rahat bir kafayla gidecektir. 2 nolu seri başı oldu eğer Djokovic-Nadal karşılaşması olursa bu ancak finalde olacak.

Totem raporuna gelinceeee.... :)

Geçenlerde yorum bölümünde Rafa'nın 2010 yılında RG öncesi son toprak Masters'ına 3. sırada girip 2. sırada çıktığını yazmıştım. Yine öyle oldu ve yine aynen 2010'daki gibi turnuvada sıralamada 1 numarada olan ve en büyük rakibi oloan tenisçiyi yakın sayılabilecek 2 set sonunda geçti.

Tesadüf mü?  ASLA!!! :)

25 yorum:

Adsız dedi ki...

Erkekler finalini izledim. Aman aman bi final degildi ve evet bu kort RG'ye gore hizli, sanirsam Monte Carlo RG ile en yakin olan kort.
Maca gececek olursam Nadal'in forehand top spini Djokovic'in backhandini yendi diyebilirim. Djokovic pozisyonlari degerlendiremedikce Djokovicligini yapti, raket parcaladi, ballboya soylendi, bagirdi,cagirdi vs. Ama benim asil dikkatimi ceken Nadal'di, icine Federer mi kacti yoksa meditasyon falan mi yapiyor bilemiycem ama tum maci huşu icinde oynadi, o ne sakinlik. Rafa'nin korta girmeden onceki hallerini cok izlemis biri olarak ve finaller oncesi hissettigi stresi saklamayi her daim yuzune yansitan bi tenisci oldugunu bildigimden bugun sasirdim kendisine daha korta cikmadan iceride gayet relax bi sekilde isindi, sinirleri alinmis gibi cikti korta, daha mac baslamadan nolmus Rafa'ya pek rahat gorunuyor dedim hatta dedigim gibi bu mental sakinlik mac sonuna kdr surdu. Bir kez bile vamos demedi puanlarin sonunda. Umarim bu dinginlik hep devam eder, bir de son olarak o forehandler ne oyle ya tü tü tü :)

sputnik dedi ki...

ben kotu bir mac oldugunu dusunmiyorum. rafa kazandigi icin mutluyum tabii ki. ancak mac bence yerlerde surunmuyordu. gayet iyi vuruslar izledik. ikili arasinda bir daha avustralya acik finali kivaminda bir sey izlemek cok da mumkun gorunmuyor bana kalirsa. artik raketler kadar mental durum, sinirler de mucadelede ve maclardaki gerginlik de hemen hissediliyor.

ozellikle, nadal bugun savunmada baya cilgin atti, diplere yolladigi toplarla gecen yilki hezimete cozumler urettigini gosterdi.

federer'in nadal'a yapamadigini (zira federer ben federer'im her seyim var ve bu nadal'i yenmeye yeter demis ,sermisti) nadal arka arkaya aldigi 7 yenilgiden sonra cozumlerle ekarte etmeye basladi.

novak elbette ki gecen yilki performansini bir daha yakalayamayacaktir. artik gokten yeryuzune indi ve bence bu nedenle sezonun bundan sonraki kismi roland garros'la birlikte baslayan donemde biz baya uber maclar izleyebiliriz gibi geliyor.

uff! cok uzun cumleler kurdum, ben yoruldum. umarim anladiniz ne demek istedigimi.

kirpi dedi ki...

@adsız

Ne içtiyse aynısından istiyorum :)

@sputnik

Ben AO finalini de beğenmemiştim zaten eheheheh :) İkili arasında son bir yılda izlediğim en iyi set US Open finali 3. seti (kazanandan bağımsız olarak). Ondan beridir ikisi de biraz fazla temkinli oynuyor gibi. Bunda tedirginliğin de payı vardır.

Djokovic geçen seneki değil evet. Aynı fizik kondisyonu yok, o nedenle Nadal ile savunma savaşlarına giremiyor geçen seneki gibi. Geçen sene Djokovic Nadal'ı bezdirip atağa zorlardı, bu sene 2010'daki gibi bezip atağa geçen Djokovic oluyor. Sonuç da ortada; 40 küsür basit hata. Ben o nedenle bu yılın başında Nadal'ın biraz daha savunma gücünü ortaya koyup dengeleri 2010 yılına göre ayarlamasını söylemiştim. Nadal'ın sürekli böyle oynaması artık zor ama en azından Djokovic maçları için geçer çözüm oluyor.

Nadal aslında şu an atağa yüklenerek de baskı kurabilir Djokovic'e karşı, çünkü Djokovic ne kadar formda olursa olsun bence yine de Nadal kadar iyi bir karşı atakçı değil. Ama Nadal dün iyi servis atamamış ve kendisinin de dediği gibi en iyi oyununu oynayamamış. Atak konusunda çok iyi bir iş çıkartamayacağı bir günde savunmada kalması bence doğru seçim.

Adsız dedi ki...

Ilk yoruma forehand top spinin yanina Nadal'in savunmasini eklemeyi unutmusum, gecen seneye gore cok daha iyi savunma yapiyor Rafa, duvar ordu resmen macta ki bu da Djokovic'in bana dahi kahkaha attiran hatalar yapmasina sebep oldu , neydi o kacan voleler falan :) Bi de Nadal'in lobu dehsetti, Nole az zorlasa yeri opecekti. Tabi boyle puanlar son derece sinir bozucu, ee biz 1 yil sinirden delirdik, bi topu da disari vur beee dedik Nole'e milyon kez, parayla degil sirayla :)
Sahi Rafa ne ara eve gidip kupayla poz verdi ya ?

kirpi dedi ki...

Aslında Rafa'dan iki tane var.. Evdeki, eski kupalardan biriyle poz verdi :)

Kendi dedi ki...

o temkinlilik hali rafa'nın RG de finallere kalmasıyla ortadan kalkacaktır, finali oyun açısından beğenmesek de AO finali rafa'nın zihnindeki kırılmayı sağladı ve çok da iyi oldu. rafa maç sonu basın tıoplantısında oyununa getirilen ve rafaseverleri hiç de şaşırtmayan kritiklere katılmadığını söylüyor.

kirpi dedi ki...

Kritikler bir yana Nadal kendisi de daha iyi oynayabileceğini söylemiş zaten. Özellikle ilk servisleri, servis oyunlarına atak başlayabilmesine engel oldu.

Adsız dedi ki...

Ilk defa Djokovicin kazanmasini istedigim bir mac oldu tabi ben isteyince tersinin olmasina alisigim:(Djokovic kazanaydi cunku kendine guvenen formda bir Rafa RG icin her turlu suprizin onunu kapatir.Iste ben bunu sevmiyorum. Kadinlar tarafi da Oha Lan dedirten bir mac cikardi.Li Na'nin icine Ana Ivanovic kactigina yemin edebilirdim:)Insan 6-4 4-0 ve ustune kendi servisinde 40-15 onden ancak Ivanovic kafasiyla oyle abudik gubidik mac kaybedebilirdi gerci kendi salakligi kendine bence de Maria daha fazla hak eden tarafti. Butun hafta verdigi savasi duz oyununun onune koyarak soyluyorum ayakta alkislanir.Toprakta aldigi yoldan oturu de hic sevmesem de kendisini cok takdir ediyorum.RG'a gelince Henin vs.nin topraktaki olaganustu performanslarina bakinca Masha'nin toprak oyunu bana cok vasat geliyor ama WTA'da sakatlik, kotu oyunlar derken bu sene Golden Slam icin sansi yuksek.

sputnik dedi ki...

nadal kötü oynadım dememiş, daha iyi oynayabilirdim dmeiş. arada fark var. :P

neyse, kazandı bitti şükür. önümüzdeki turnuvaya bakalım.

bu arada eurosport.yahoo.com'da rafa yeniden 1 numara oluyor mu diye anket var. çoğunluk evet demiş. oylamak isterseniz haberiniz olsun.

ayrıca kuralar cuma çekiliyor roland garros'ta. fish ve capon balığı nishikori olmayacaklarmış. hewitt de wildcard kapmış.

bir an önce blogda başlasanız ya analize, tahminlere filan. kurayı mı bekliyorsunuz yoksa?

kirpi dedi ki...

Eurosport'ta bir ara "X vs Y" formatında "sanal turnuva" yapmışlardı eski ve yeni tenisçileri eşleştirerek. İlk turda Rafa-Agassi eşlemesi vardı, oy vermedim ve elendi adam :). Şimdi bakıyorum da Agassi kim yaa Rafa'ya kıyasla :D

Analiz için kurayı beklemek daha doğru olur. Çünkü mesela erkekler tarafında Roger-Nole eşlemesinin olup olmaması finalistin adını değiştirebilir. Bakmayın Federer'in Roma'da yenilmesine, o maçta oynamadı bile yani.

sputnik dedi ki...

e o zaman şimdiden hepimize hayırlı cumalar. :)

sputnik dedi ki...

bu arada bildiğiniz online tenis oyunları varsa yazmaktan imtina etmeyin. hatta belki bir post bile olur bundan. teşekkürler. :)

Unknown dedi ki...

Novakın geçen seneki durumu akıl almazdı bu sene insana dönünce Nadal galibiyetleri almaya başladı,sene başında da kazanmaya çok yakındı.Ancak sadece Novak insana döndü diye kazanmaya başladı diyemeyiz Nadal için, forehandini önceki Djokovic maçlarına göre çok daha dominant kullandı ve savunmada muhteşemdi, backhandler genelde derindi, Djokovice kısa düşen etkisiz backhandleri yüzünden çok atak şansı veriyodu bundan önceki maçlarda ama belli ki çok backhand çalışmış, toprak sezonunda çok sağlam görünüyo Nadal şu ana kadar umarım RG yi de alır bu müthiş adam.

sekoser dedi ki...

Ben bu finaki izlerken her ne kadar Rafa kazansın istesem de, kendisinin oyunundan çok sıkıldım. Takdir etmiyor değilim de. Benim sevdiğim tenis bu değil. Rakipten de kaynaklanıyor ama Ferrer maçında da sıktı mesela beni. Sanki karşı taraf daha çok hak ediyor gibi geliyor. Avrupa şampiyonu olan Yunanistan futbol takımını izlemek gibiydi.

Çok büyük tenisçi ama gerçekten.

kirpi dedi ki...

Rafael Nadal-Yunanistan benzetmeleri başladıysa toprak sezonu zirve yapmış demektir :)

Djokovic'in geçen seneki tenisi de Yunanistan'dı bana kalırsa. Ben en azından ne bileyim bir bahhand passing shot olsun, bir bananananana shot olsun, efenim bir no-look lob olsun görebiliyorum Rafa'yı izlerken. Djokovic'te bunlar bile yoktu.

kirpi dedi ki...

Ayrıca Ferrer maçında ilk sette set puanını getiren oyunda Rafa drop shot'a yetişirken heyecan yapmayan ocak dışıdır! :)

sekoser dedi ki...

Bir iki vuruştan ne olacak. Geçen yılki Amerika açığı özlüyorum ben. O neydi öyle ya.

Benim tepkim toprak korta sanıyorum:)

kirpi dedi ki...

Bemin tepkim tam da toprak olmayan toprak korta. Geçen yıl oynanan Davis Cup maçları ve Barcelona turnuvası daha güzel geçiyor.

sekoser dedi ki...

Zaten ne çim eski çim, ne halı eski halı. 90lar ve 2000lerin başları negzeldi:)

Adsız dedi ki...

Nadal Yunanistan benzetmelerinden hic hoslamadigimi belirteyim,hatta Inter falan diyenler de var, gerci arkadasimiz savunma tarzi icin boyle yazmis ama lutfen sayisiz kupa kazanmis bi ismi bala sansa rezil futbolla sampiyon olmus Yunanistan ile benzetmeyelim,zira ayip oluyor. Ayrica sunu da belirtmekte yarar var, turnuvalar boyunca en cok hot shot secilen vuruslarin yaridan fazlasi cok defansif denen Nadal'a aittir. Nadal'in savunmasini ve imkansiz anlarda gelen winnerlarini, loblarini 35 ace, 2 vurusluk rallilerle biten maclara tercih ederim, cok cok ozel bir tenisci bnm icin.Ama zevkler ve renkler tartisilmaz elbette. Kirpiye Djokovic konusunda katiliyorum ayrica. 2011'i domine ederken dahi birseyler hep eksik kaldi onda, ister ozel vuruslar diyelim, ister star isigi diyelim, bilemiyorum.

kirpi dedi ki...

@Adsız

Ben de hot shot konusuna katılıyorum. Hatta Nadal bazen sadece kendisinin alabileceği sayıları alır. Sırf bu yüzden bile izlemeye değerdir benim için.

Adsız dedi ki...

roland garros'u bekleyelim hep beraber

XxX dedi ki...

rg 2012'yi andy murray kazanacak. ertesi gün güneş batıdan doğacak ve uzaylılar dünyayı istila edecek.

şaka bi yana bahis şirketleri nadal kazanıra 1,70 civarında oran açmışlar. djokovic faktörü olmasa yüklenilirdi. faiz gibi valla koy parayı nadal 1,70'le çarpıp geri versin hehe.

Adsız dedi ki...

pembemsi kıyafetler varken her şey olabilir mavi ya da yeşil seçmek varken yapılır mı bu

kirpi dedi ki...

Pembe yüzünden 1,70 olmuştur zaten :P