29 Mayıs 2012 Salı

İlk Turlar Sonrası

İlk turlarda bazı beklenmedik sonuçlar çıkmıştı geçtiğimiz günlerde. Her ne kadar sürekli sakatlıktan geri dönseler de slamlerde her dem turlayan Hewitt ve Nalbandian ilk turda elendi. FLo ilk turda maçtan çekildi. Del Potro sakatlık tehlikesi atlattı. Azarenka zorlandı. Venus ilk setini verdiği maçını kazandı ve sevenlerini sevindirdi. Peri masalı devam etti ve Baker Malisse'yi geçerek turladı.

Ama tunuvanın en büyük şoku bugün Serena'nın Razzano'ya elenmesi oldu. Serena her ne kadar formsuz olursa olsun bir slamin ilk turunda elenecek gibi bir isim değil (bir Sharapova değil!). Zaten kaybettiği tek ilk tur maçı da buymuş slamlerde.

Ama kaybedecekse de Razzano'ya kaybetsindi zaten. Razzano, vatandaşı olan taraftarların aksine herhangi bir tersliğini görmediğimiz, uysal bir isim. Ve geçen sene tam da bu zamanlarda nişanlısı ve kariyerindeki en büyük destekçisini kanser nedeniyle kaybetmişti. Her şeye rağmen korta çıkmış, mücadele etmiş ama ilk turda kaybetmişti. Adamak istediği o büyük galibiyeti bugün aldı.

Serena'ya gelince... Bir şeyler ters. İkinci sette tie-break oyununda Razzano 1-5'ten dönüp seti alınca ağlamaya başlamış. Sinirlenmesini anlarım ama ağlamak? Sonraki sette de arka arkaya 5 oyun kaybetmiş zaten. Maç sonunda da oldukça üzgün ama bir o kadar da mağrur bir duruş sergilemiş.

Söz konusu Serena olunca kendine kızıp köpürmesini veya "Eeeeh..." deyip omzunu silkmesini beklerdim. Ama üzülmesi bana bir şeylerin ters gittiğini hissettiriyor. Umarım yeni bir sakatlık sorunu değildir.

Diğer tenisçileri sorarsanız, hepsi bildiğiniz gibi. ATP ilk 4 set vermeden tur atladı, Sharapova bugün 2 bagel yaptı ama yine de fazla heyecanlanmamak gerekir derim. Çaktırmadan Schiavone'yi takip etmek lazım, yine sinsi sinsi ilerleyebilir.

Ekleme: Bu postu yazdım... Sonra biraz düşündüm. Razzano'ya acımışım geçtiğimiz bir yıl onun için zordu diye. Ama onun nişanlısının vefat ettiği dönemde de Serena daha yeni ölümden dönmüştü. Sürünme süreci ne kadar uzarsa acı o kadar büyük geliyor izleyene demek ki...

24 yorum:

Adsız dedi ki...

Efsane maci kacirmisim ya, hayat :( Serena RG'yi kazanamaz diye yazmistim ztn buraya :p
Masha ve Aza toprak kort tenisi oynamadan gectiler ilk turlari,yaradana siginip topa vurmak girla, iyi bir toprakci karsisinda gumleyebilirler. Gerci toprakci da kim varsa turda artik ? Umarim bu kortlarin hakkini verebilen biri kazanir kadinlarda. Bu arada ntvspor'un guzel kadin tenisciler + Djokovic,Nadal,Federer maci politikasindan tiksiniyorum, trt en azindan tum merkez kort maclarini veriyordu.

kirpi dedi ki...

Alın benden de o kadar. Güzel kadın tenisçi maçında da mutlaka bir kıyafet muhabbeti döndürürler (sanki çok anlıyorlarmış gibi...)

Djokovic Nadal ve Federer izlenmeli aslında ama ilk turlarda çok daha çekişmeli maçlar oluyor. Bir Anderson, bir Dolgopolov maçları gösterilebilirdi bence..

Adsız dedi ki...

sharapova'nın siyah kıyafeti de çok güzel değil miydi ya :)

XxX dedi ki...

psikolojik olarak böyle dağıldığı maç çok azdır kariyerinde herhalde. serena'ya üzülüceğimi hiç düşünmezdim. başına gelenlerden sonra geri dönüp yine kupalar kaldırması falan saygı duymamak elde değil.

çok kötü bi yenilgi oldu ama herşeye rağmen çok büyük bir şampiyon.

kirpi dedi ki...

Sharapova'nın kıyafetleri bende spor kıyafeti izlenimi uyandırmıyor pek. Serena bu konuda daha başarılı bence son yıllarda.

Adsız dedi ki...

Sırf Serena için yorum yazacaktım buraya ama NtvFutbol aklıma gelince ona değinmesem sinirden çatlarım sanırım.Evvela tam da dediğiniz gibi yayın odakları reyting. Sanıyorum bu sebeple en çok kadınlar maçlarını izleyeceğiz (Stosur,Schiavone vs maçlarını anca yarıfinal vs yaparlarsa izleriz. Serena'yı izleyemedik bile orda...)Üstüne maçı yorumlayanlar aşırı taraf tutuyor.
Dün maç değerlendirmelerine denk geldim de ben hayatımda tenis konuşulan yerde bu kadar sığ muhabbetin döndüğüne şahit olmamıştım.Mehmet Sevinç'in tenis yorumlamasından tiksinirim(Rafa hakkında yazdığı o malum yazının payı çok büyük ki bunu Federer hayranı olmam da hafifletmiyor) Onu geçti Türkiye tenis milli takımında bilmem ne görevde bulunan konuğu ondan bin kat beterdi.Maçta saymadım ama minimum 20 defa profesyonel diyip kafamı ütülemesini geçtim teknik namına açıklayıcı olduğunu sandığı tek şey maçta üstün olan tarafı övüp övüp durmak.
Bu mükemmel ikilinin rakibin hatalarına gördün mü bak ne aptallıklar yapıyor Zaaaa tarzı seviyesiz muhabbetlerine başka bir yorumumda örnek vererek değinirim nasıl olsa daha 2 hafta var. Federer'in rakibine yapsalar sinirden onun için dua ettirirler bana herhalde:( Ha bide tek maç vererek Tenis Yayını yaptıklarını!! sanıyor bunlar çok gülüyorum. Reytinginiz dibi göresiceler hayattan soğutan cinsler.
Evet biraz rahatladım galiba:)

Adsız dedi ki...

Şimdi Serena'ya gelelim.Dün kesinlikle kendisinin de dediği gibi "kendi gibi" oynamadı.ilk seti geçtim(Razzano'nun da hakkını yemeyelim psikolojik ve fiziksel açıdan olağanüstüydü)TB'de olmayacak hatalarla 5-1den seti hediye ettikten sonra ben olsam zırlayarak ağlardım normal olarak ama kim ağlasa ağlasın Serena'yı öyle görünce içim burkuldu.Ben bu deliyi zaten çok çok severim ama ilk defa insani yönü bu kadar etkileyici geldi.Gerçi ağlaması kötüye işaretti çünkü Serena genelde bombayı kendi elinde patlatan tenisçilerdendir hah işte 3.sette 5-0 geriye düşerken de tahmin ettiklerim bir bir oldu bolca basit hata o anlı şanlı servislerden tek eser yok derken ilk oyunu alınca derin nefes aldım.Tabi devamı da geldi ta ki
5-3 40-40ta returnlerde yaptığı bi dünya hata,Dışarıya postaladığı onca toptan sonra maçın gitmesi elbette anlamlıydı.Şimdi neredeyse tüm seribaşı raketler(Vika hariç) çıtır çerez yeni yetmelerle dalga geçerken Serena'nın ilk turu kesinlikle talihsizlikti bunun yanında Razzano da ilk turda gümlemeyi haketmeyen biri.Vika'nın rakibi de aynı şekilde... İtalyan raketin oyun tarzına bayıllldım. İtalyan kadınlar toprakta hep başka oynarlar zaten.Tek el backhandine kurban olduğumun bana Henin zamanlarını hatırlattı.O ne güzel açılar,o ne güzel teknik vuruşlardı öyle.Ah be ablam senin ilk turda Vika karşısında ne işin vardı ki?:( İşin iyi yanları Vika'yı sirkeledi de bugün gayet güzel oynayan Alman rakibesi karşısındaki performansını uzun bir aradn sonra fena bulmadım (Maşallah diyelim de turnuvanın geri kalanında da görelim) Ana İvanovic de azıcık güzel oynadı ama yemezler birazdan Peer karşısında gümler nasıl olsa:( Sevdiceklerimden Kvitova kaldı ona bakmaya da korkuyorum iyi oynar şampiyonluk için favori ilan ederiz mazallah.
Sevmediklerimden Sharapova hanıma da ne desem bilmiyorum.Bir yandan olağanüstü şanslı olduğunu düşünüyorum çünkü çeyreğe kadar en zorlu olabilecek tek rakip var dengesiz adaşı...Sonra Serena var hiç şansı yok derken o da gitti.Öbür taraf(Kivi-NaLi) birbirini yerken o baya rahat olacak galiba.Diğer taraftan nefret ettiğim karakterini bi yana koyuyorum bu kadın da şampiyonluğu hak ediyor daha bikaç sene evvel toprakta koşamıyordu bile.Bizim İnek kalkmış çalışıp toprakta en büyük favorilerden olmuş.Kazansa üzülmem diyorum ama arkadaş istediğin kadar herkesi yen şampiyon ol o bastığın topraklarda kimler şampiyon oldu.Sen o dümdüz oyunla RGu kazansan eğreti duracaksın ben ona üzülürüm bak cidden:( Bu sene de yenmesin seneye dropshot falan atmayı öğrenirse bakarız:)

Adsız dedi ki...

Ve yine bennn!!!Bugün evdeyim artık kusuruma bakmayın:)Vallahi yazmayacaktım ama geleneği bozmak olmazdı:))))
Kıyafet yorumları
Erkeklerden başlayalım Joker teniste ne kadar başarıysa zevksizliği de bununla doğru orantılı.1 numara için fazla iddiasız ve zevksiz şeyler giyiyor RG kıyafeti aynı işte...
Rafa'nın kıyafetlerini genele oranla bu sefer daha az beğendim ama yine de yakışmış.Federer süpper giyinmiş.Diyecek hiçbir şey yok.Möriyi daha görmedim:(
Kadınlarda en güzeli Serena'nınki.. Baştan aşağı hiç olmadığı kadar mükemmeldi hele o ayakkabıları... Burda görürseniz haber verin lütfen. Sharapovanın kıyafeti ilginç şekilde fazla sade.Hatta o abiyelerinden sonra ve geçen seneki sarı kazasından sonra çok güzel . Koyu renkte yakışmış sadece etek boyu fazla mı kısa yoksa bana mı öyle geldi.Kivicanın kıyafeti normal tam onun tarzı.Ana İvanovic'inki fabrikasyon, bildiğimiz adidas işi renk cümbüşü,herkeste ama gene de kimseye onun kadar yakışmamış:) Caro'nunki de hayal kırıklığı Stella Mc hem özel tasarım için para alıp ününden utanmadan nasıl böyle 2.sınıf tasarımlar yapıyor ben anlamadım, anlayan beri gelsin.Vikayı sona sakladım bence Serena'dan sonra en güzeli onunki. Şahsi kanaatimce göre WTA'nın en güzel,en düzgün fiziğine sahip tenisçi(bide Görges ve Kirilenko var)bu aralar biraz kilo almış galiba ama yine de kıyafeti çok çok güzel durmuş üstünde.Renk uyumu şahane.Korta çok yakışmış hatta bandanası bile çok güzel duruyo bu kıyafette:)

kirpi dedi ki...

Hehe, detaylı analiz olmuş gerçekten :)

Yorumların çoğuna katılıyorum, özellikle de Sharapova'nın oyunun düzlüğüne. Serena'nın oyununun kötü kopyası gibi bence. Bu kadının kariyer slami "hak ettiği" söyleniyor da kazandığı slam 3 yani.

Başka bir deyişle bir diğer kariyer slamli Serena ile arasında 10 slam fark var. Kuznetsova ile ise 1 slam.

Bişiycikler de demem......

Adsız dedi ki...

mehmet sevinç nadalla ilgili ne yorum yaptı kaçırdım galiba ben onu

Adsız dedi ki...

Ntvsporun mac yorumlarini bende sevmiyorum, hele bugun Federer'in maci of of of, yorumlardan sanirsiniz ki Djokovic,Nadal koftiden tenisci. Federer bile o kdr ovguye dayanamadi nazarlanip seti verdi. Mehmet Sevinc'i Nadal maclarindan uzak tutsunlar zaten.

sekoser dedi ki...

Mehmet Sevinç iyi yorumcudur değildir, kötü maç anlatır ya da iyi anlatır bunu bir yana koyarsak, o adam o ses rengi ile nasıl spiker olmuş ben anlamıyorum. Sesini ilk moto gp'de duyduğumda sesini kısmıştım. Dayanamıyorum sesine. Nadal ile ilgili yazdığı yazı da tenis sporunun özünden ne kadar uzak olduğunu ortaya koymuştur zaten.

kirpi dedi ki...

@sekoser

Aynen katılıyorum. Ben bir de ES'da kayakla atlamada sese dayanamıyordum ama o kişi en azından sporu iyi biliyordu :)

Beril dedi ki...

Tenis muhabbeti diyince bu geldi aklıma, hep beraber hatırlayalım :)

Bunu hiçbir şey geçemez sanırım... http://www.youtube.com/watch?v=7NXFtjOucoI

sekoser dedi ki...

Tenis anlatıcıları, olabildiğince az konuşmalı, ES o açıdan kısmen daha iyi, ben TRT'yi beğeniyorum o açıdan. Az öz...

Orada insanlar tenis dersi dinlemiyorlar ki, yok top spin vurmuş, yok içten dışa forehand vurmuş, teknik olarak zor vuruşmuş, kick servismiş falan. Manasız geliyor bana.

kirpi dedi ki...

Unutulmaz bir şeyi hatırlmak mı??? :)

sekoser dedi ki...

Ciddi soruyorum bu Serena neden kilo vermiyor yahu?

kirpi dedi ki...

Yapı meselesi bence. Ayrıca bünyesi de göründüğü kadar kuvvetli değildir bence. Kilo verirken kas eritirse beter sakatlanır...

sekoser dedi ki...

Ya neden kas kaybetsin, bunun diyetisyeni fizyosu var. Bu kadın kilo verse çok pozitif yansır bence tenisine. Ben daha da kalın gördüm bu turnuvada.

Novak geçen yıl nasıl kilo verdi mesela ki adam zaten gayet fit.

kirpi dedi ki...

Ivanovic de kilo verince kötü oynamaya başladı mesela... Herkeste aynı etki olmuyor. Bence Serena kilo da verse ceylan gibi koşamaz, vücudu buna uygun değil bence. Onun yerine güce yüklenmesi daha mantıklı.

Nadal da tombikleştikçe daha iyi oynuyor bence. Tombikten kastım da 1-2 kilo tabi :)

kirpi dedi ki...

Hem yukarda Beril'in verdiği linkte tenisçilerin neden kilolu oldukları gayet güzel açıklanmış.

Nesini tartışıyoruz ki biz? :)

Beril dedi ki...

Haha herhalde boşuna koymadım o linki oraya çok derin bilgiler barındırıyor içinde :)

Adsız dedi ki...

''Nadal'i ilk gordugumde dedim bunun adaleleri cok kisa!!.....'' Nadal-kas kisaligi? Tenisci-kas kisaligi??? Vay anasini neler kaciriyoruz da haberimiz yok:(

kirpi dedi ki...

Öğrenin bunları, önemli bunlar... :)