1 Nisan 2012 Pazar

Miami Şampiyonları

Radwanska ve Djokovic şampiyon oldu.

Radwanska Sharapova'yı 7-5/6-4 ile geçti. Bu maçı izlemedim. Öncelikle hastalık dönüşü toparlayacak çok iş oluyor bilirsiniz, onlarla uğraştım. İkincisi de iki tenisçide pek benim favorilerim arasında yer almıyorlar. Sharapova'nın Azarenka'dan başka sorunları varmış, onu görmüş olduk. En büyük sorunu Azarenka olan Radwanska imiş meğerse. Radwanska böylelikle ilk masters seviyesinde kupasını kazanmış oldu. Yeni bir Azarenka mı yoksa yeni bir Wozniacki mi olduğunu ilerleyen zamanlarda göreceğiz.

İkinci finali izledim. Fakat izlemez olaymışım. Murray'in ne yapacağı belli olmaz demiştik. Gerçekten de maç boyunca ne yapacağını daha doğrusu ne yapmaya çalıştığını bir türlü anlayamadık. Djokovic maç boyunca istikrarlı bir şekilde "yeteri kadar karşı atak" taktiğini sürdürdü. Murray ise kah defansa yattı, kah Djokovic'i iyi sıkıştırdığı puanları saçma sapan hatalarla kaybetti. Kaç kez üst üste sert vuruş çıkarttıktan sonra tüy gibi vurup topu fileye taktığını sayamadım. Maçın ilk iki oyununda her iki oyuncu da servislerine tutundu. O noktadan 1. setin sonuna kadar istikrarla servis kırdıran Murray'in, ikinci sette 4-3'ü gördüğümüz ana kadar nasıl bir daha servis kırdırmadığına inanamadık. Djokovic ilk seti tahmin edebileceğiniz üzere 6-1 aldıktan sonra 2. sette yine son iki maçındaki gibi tıkandı ve özellikle setin başındaki sayısız servis kırma şansını kaçırdıktan sonra maçı tie-break'te noktaladı.

Böylece sert zemin trunuvalarına Ağustos ayına kadar ara vermiş gibi olduk sevgili okurlar. Zeka ve sinirlerin test edileceği toprak sezonunda görüşmek dileğiyle şimdilik hoşçakalın!

40 yorum:

kirpi dedi ki...

Bu arada Andy Murray sağolsun "şampiyona elenme" kuralı bozulmuş olduğundan totem garanti kapsamı dışına çıktı.

Gerçi walkover yenilgiden sayılmadığından bir ayrıcalık da yapılabilir sanki..

Adsız dedi ki...

Öncelikle her iki finali de izledim. Kadınlar finali rezaletti tek kelimeyle, üstüne yorum yapma gereği dahi duymuyorum.
Erkekler finali de bana aşırı sıkıcı geldi. Hatta sıkıntıdan tenisçilerin servis atma sürelerini saydım hep, bununla ilgili yorumumu sona sakladım. Şunu söyleyeyim tenis uzmanı hiç değilim, oynamıyorum da. Uzun yıllardır tenisi takip ediyorum. Bana mı öyle geliyor yoksa Djokovic ve Murray fabrikasyon mu duruyor cidden ? Yani şu Nole ya da Andy vuruşudur, oyunudur diyebileceğim hiçbirşeyleri yok neredeyse. Öte yandan Federer ve Nadal o kadar kendilerine has tenisçiler ki. Özel sporcu statüsündeler benim gözümde.
Sert kort sezonu bitti çok şükür, şu iki parça olan sert kort sezonunun bir parçasını çim sezonu yapsalar ölürler sanki diyorum başka da birşey demiyorum.
Toprak sezonu için de yorumumu yapayım. MC ne olur cidden bilmiyorum ama Djokovic kilidini açan Nadal olacak bu sezon ( tabii bu koca bir BENCE barındırıyor ! ).
Evet şimdi sıkıntıdan saniyeleri saydığım oyunlara gelirsek. Bi kere kimsenin 25 sn kuralını tınladığı yok. Çok çok nadir bu sürede kullanıldı servisler. Hatta 40 saniyeleri gördük uzun ralliler sonrasında (bazen bu süreyi de aştılar) , hele oyun kritikleştikçe Djokovic'in sektirdiği topların sesi beynimi yedi.Ha şimdi ben çok takılmıyorum zaten süreye de, 2 turnuvadır Nadal'ın maçlarında tutulan kronometrelerin haddi hesabı yok, maç yorumcularının sürekli Nadal'ın servisine ettiği lafların, Nadal'ın aldığı uyarıların çetelesini tutamayacak duruma geldik. Neden tüm oklar tek hedefe yöneltiliyor işte anlamadığım nokta bu. Arz ederim :)

kirpi dedi ki...

Bravo vallahi öyle bir yorum yazmışsınız ki her kelimesine katılıyorum :)

Bence de "Bu bir Murray/Djokovic vuruşu/puanı" denilecek bir şey henüz göremedik. Sadece Djokovic'in returnleri istisna olabilir belki ama hepsi o. Ralli içinde fark yaratamıyorlar.

Djokovic'e maç yorumlarında laf gelmiyor ama twitter'da saniyeleri sayan epey blogger gördüm. Yavaş yavaş ona da giydirmeye başlarlar artık.

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim :)
Twitter'da sayanlar olmuştur elbette ama tv yorumcularına, köşe yazarlarına yansıması için birilerinin konuşması lazım herhalde ;)
Benim izlediğim link El Cezire Sports'tu ama ESPN izleyenler maçı yorumlayan kadının Nadal için şu anda MC'de antrenman yapıyor dediğini yazmışler, e yuh dedim. Bilinçli bi saldırı var Nadal'a şu aralar.

Adsız dedi ki...

Andy'i bilmem ama Nole biraz haksızlık yapılıyor bnce dediğin gibi returnleri istisna olduğu gibi backhandi de unutmamak lazım diye düşünüyorum
Ama cidden öyle kendine has vuruşları yok ona katılıyorum ama Nole için dediğim gibi ralli için fark yaratamıyor demek biraz haksızlık bnce

Andy'den umudumu keseli bir hayli oluyor zaten hiç bir zmn güvenmiyorum çok iyi oynadığı maçlar dahil üstelik herhangi bir sakatlık yada çok kötü performans dışında federer nadal nole üçlüsünden herhangi ikisini üstüste yenebileceğinide pek sanmıyorum
Gerçi bu yıl maçlarıda çok fazla takip edemiyorum final maçını da izleyemedim ama NTVspora yine bir laf eetmeden geçemeyeceğim maçı niye banttan yayınlarlar hiç bir anlam veremiyorum bari almasınlar bu kdr parayı banttan final izlettirmek için mi veriyorlar

Birde Nole'ün servislerinden önce top sektirmesi yada kritik puanlardan önce normalden(normali de onun normali olarak söylüyorum) de fazla sektirmesi yeni bir olay değil izlediğim ilk maçı(2005 yada 2006ydı)ndada aynıydı halada aynı o yüzden alışmışım artık dikkatimi bile çekmiyordu doğrusu bnm hatta maçı yorumlayanlar bile Nole'ün servis atarken fazla top sektirğini hep söylerlerdi.....

Herkes alıştığı için gözden kaçıyordur diyeceğim valla artık:D

kirpi dedi ki...

@Adsız

Çok sağlam sallamışlar, Nadal daha doktora gidecek de, tedavi olacak da, dizinin acısı 1 hafta da anca birazcık geçecek de öyle antremana çıkacak. Ayıp yani bir de yalancı durumuna düşürmüşler.

@Adsız

Bachkand ve returnde fark yaratıyor ama "Djokovic vari bir puan / vuruş" diyebileceğim tarz adına aklımda kalan bir şey yok pek. Yani Del Potro'nun hatta bizim Ferru'nun bile bir tarzı var...

Bu saniye sayma işi de Djokovic ne Nadal'ın bize AO finalinde yaklaşık 1 saatlik kazık atmaları ile ilgisi var bence :) İnsanlar kendilerini kandırılmış hiseettiler ehehehe :)

Adsız dedi ki...

ona kesinlikle katılıyorum bunu da belirtmiştim zaten kendi has bir puanı diyebileceğimiz pekde vuruşu yok cidden ama ralliler için fark yaratamıyor demenin biraz ağır olduğunu düşündüğüm için onu belirtmek istemiştim:)

valla hiç o yönden düşünmemiştim oda olabilir yani:D ama Nadal Nole maç yapsınlar helede böyle maçlar izletsinler bizlere(US Open gibi bile olmasına gerek yok) bnm için hiç sorun değil istedikleri gibi kazık atabilirler:D:D

Adsız dedi ki...

@adsız
Selam ben diğer adsız :) Ben zaten takılmıyorum servise nasıl hazırlandıklarına. Sadece tek taraflı haksız bir linç var bu da beni rahatsız ediyor. Yoksa biz de Nadal'ın rituellerine alıştık, dikkat etmiyorum bile.
Djokovic'e haksızlık etmiyoruz bence, iyi return alması ya da iyi BH'i olması çok ayrı birşey, ona özel onunla hatırlanan vuruşları olması başka birşey.Kısaca kendine has,özel bir tarzı yok diyelim :)
Örnek : Djokovic ve Murray BH ile oyunu iyi yönlendiriyorlar ama BH deyince benim aklıma Gasquet, Nalby,Federer gelir. Ya da ne bileyim Nadal'ın forehandini hemen ayırt edersiniz. Ama ben Murray ve Djokovic'i birbirinden dahi ayırt edemem, resmen aynı ürünün alt ve üst modelleri gibiler :)

Adsız dedi ki...

slm:)
Nadal'ınkine bile pek dikkat etmiyorum alışmışım:D Ama Djokovic'in üstünde durmamın sebebi onun cidden bu işi yıllardan beri biraz abartması:D
Diğer konuya gelince bu konuda ilk posttada sonrakinde de gayet net açıkladığımı düşünüyorum.Aynı fikirde olduğumu da söyledim.
Kesinlikle söylediklerine-söylediklerinize katılıyorum bir kez daha söylüyorum.Ama ralli içinde fark yaratamıyor demenin hala haksızlık olduğunu düşünüyorum.
Haksılık edilen kısım derken o kısmı kasdetmiştim zaten kendine has bir puanı yada vuruşu olmadığını düşündüğümü de söylemiştim.

Unknown dedi ki...

Djokovic bence Nadal ve Federerin ürünü,bunları alt edebilmek için bambaşka acayip bişey oldu Djokovic...

kirpi dedi ki...

@Adsız

Zaten rallide fark yaratmamaktan kastım da oydu benim (returnu ralli saymıyorum da eheheh :))

@Adsız

Bambaşka bir şey olmuş ama ortaya karışık olmuş, tam olmamış bu :)

kirpi dedi ki...

Hadi ben de konu dışına sapayım; yeni Kia reklamı

http://www.youtube.com/watch?v=vzVo0KLVkoE&feature=youtu.be

hehe :)

Adsız dedi ki...

Reklamda çalan müzik çok tanıdık geldi ama çıkaramadım bi türlü.

Adsız dedi ki...

@adsız
Yok canım rallinin yönünü iyi değiştiriyor, son 1 yılda kazandığı kupalar da ortada ama ne yazık ki kendisini yediği çimlerle, yırttığı t-shirt'üyle daha çok hatırlarım herhalde çünkü kendine has bir tenis stili yok. Ha nasıl oynuyor, çok iyi oynuyor elbette orası ayrı. Ama dediğim gibi Murray ile hemen hemen aynılar. Djokovic 2 model üstü şu aralar :)

Unknown dedi ki...

Djokovic'in rakibinin soluna doğru açılı top atıp rakibini kortun dışına doğru atıp backhand paralel ile puanı bitirmesi tam bir trademark. Nadal'ı geçen seneki toprak maçlarında yenerken dediğim oyunu onlarca kere yapmıştı ve bu sadece örneklerden biri. Bence Djokovic'in kendine has bir oyun tarzı ya da vuruşu yok demek biraz haksızlık.

kirpi dedi ki...

Aslinda benim bahsetigim vuruslar kombinasyondan ziyade Nadal'in muz vurusu, Federer'in backhandi, Gonzo'nun forehandi, Del Potro'nun gulle gibi giden forehandi gibi izlerken "nasil yani??" dedirten vuruslar. O nedenle fabrikasyon tabiri uygun aslinda. Djokovic ve Murray bana izlerken "calisilsa olur" hissi veriyor. Tabi ki boyle degildir ama benim aldigim his o
Bir de Djokovic'in Nadal'a karsi hep ayni puani almasinin nedeni bunun onun trademark vurusu olmasindan cok Nadal'in asagida da bahsettigimiz gibi solak ayakli olusu ve saga hareketlenmede sìkînti yasamasi. Federer'e bu numarayi defalarca yedirebilecegini sanmiyorum acikcasi.

kirpi dedi ki...

Hatta bahsettiginiz maclardan sonra bir cok oyucu Nadal'a lsrsi ayni taktikle puan ali, yani bu sadece Djokovoc'in yapabldigi bir sey degil. Farki yaratan sey Djikovoc'in daha istikrarli olmasi.

Adsız dedi ki...

Bi türlü anlatamadık demek istediğimizi galiba :) İyi açıklamışsınız, Djokovic'in Nadal'a uyguladığı taktik zaten, özel bir vuruş tarzı değil. Djokovic çok iyi ve de istikrarlı oynuyor, başarılı olmasını sağlayan da bu . Nadal ve Federer de ise ekstra stiller var. Örneğin passing shotlarına bakın, vücudunun aldığı şekilden raketi kullanmasına kadar orjinal,aynı stilde 1 tane tenisçi yok. Zaten Nadal fabrikadan çıkmadığı için el emeği göz nuru olması doğal :) Federer'i ise açıklamaya dahi gerek duymuyorum.

kirpi dedi ki...

Nadal fabrikadan çıkmadı ama nedense bir imalat hatası var onda eheheheh :)

kirpi dedi ki...

Bu arada telefondan yorum yazarken 3 katı dikkatli olacağım bir dahaki sefere..

Adsız dedi ki...

İşte fabrikadan çıkmadığı için ayar bozulunca ufak bir güncellemeyle fabrika ayarlarına geri dönemiyor :)

Adsız dedi ki...

@zoplek bu Nole'ün oyun tarzı oluyor ve bunu çok iyi ve derin toplarla çok da iyi uyguladığını söyleyebiliriz ama kendine has bir vuruş tarzı cidden yok....
Yani Nole vari bir vuruşu yok

Arkadaşların demek istediği bu bunu gayet nette açıklıyorlar aslında ama bn yinede brz haksızlık edildiği hissine kapıldım ilk anlatımlarında
Kendine taz vuruşla puan aynı şey değil bn de bunu anlatmaya da çalışıyorum yoksa Andy'ninde kendine has puanları var diğer tenisçilerinde olduğu gibi ama bu kombinasyonlarla gelebilen bir şey biraz da stilden çok oyun tarzıyla alakalı durumlar bnce

@Kirpi
demek istediğini anlıyorum ama rallilerde fark sadece vuruş sitiliylede olmaz return değil ama Nole BH yada attığı dğer toplarlada ralli içinde gayet net farklılıklar yatabiliyor bnmde demek istediğim buydu bu yüzden bu kısımda haksılık edildiğini düşünüyorum:)

Neyse bnde artık konu dışına sapıyorum biraz kia reklamının konseptini sevdim ya:)

kirpi dedi ki...

@Adsız

Kia reklamı Nadal'ın doğal şaşkalozluğuna vurgu yaptığından güzel olmuş :)

Adsız dedi ki...

@herkes
Bar Refaeli'nin yeni videosunu gordunuz mu ? A tribute for Rafa demis ilk saniyeler icin :)

kirpi dedi ki...

İç çamaşırıyla tenis oynadığı reklamı değil mi? :)

Adsız dedi ki...

@kirpi
Evet. Keske Rafa'yi bulastirmasaymis :)

kirpi dedi ki...

@Adsız

Bence de :) 2010'da oyun aralarında Gypsy falan çalardı şimdi de billboardlarda Bar gösterirler artık ehehe :D

Adsız dedi ki...

@kirpi
Haha öyle mi yapıyorlardı ? Az değil organizatörler de !

Unknown dedi ki...

Federer'in backhand'ini eğer "nasıl yani?" dedirten vuruş kabul ediyorsak, ben Djokovic'in backhand'ini de -özellikle backhand paralelini- o tarz bir vuruş sayarım.

kirpi dedi ki...

@zoplek

Bende aynı intibayı bırakmadı hiç ama algıya göre de değişir bu tabi.

Daha ziyade bana "türünün tek örneği" gibi gelmedi hiç bir zaman... Bildiğimiz "bahhand" paralel, ama etkinliği ve istikrarı daha fazla.

Adsız dedi ki...

Gereken cevap videoda hahaha :) Altyazılara dikkat !

http://www.youtube.com/watch?v=9nTsaoYGlqY

kirpi dedi ki...

Ben bunu koymuştum bloga!!!

"Yeni takipçi detected!" :)

Adsız dedi ki...

Hehe dogrudur :) O kadar da yeni degilim ama ya :)
Andy you Scot ! Haha hala guluyorum !

kirpi dedi ki...

"Aaaaaaandi Möreeeey!!!" :)

Adsız dedi ki...

Rrrrroooocıırr Federer :)El maystroooo. Süper yorumcu ya :)

kirpi dedi ki...

http://truegrandslam.blogspot.com/2011/05/video-tenis-keyfinizi-ikiye-katlayn.html

Her daim hastalarıyım! :)

Adsız dedi ki...

Bi de şu var :

http://www.youtube.com/watch?v=uhqyeqKmZxQ

Oooo el imparatoooor, vallah... sonrasında bende devreler yanıyor haha :) Bizim spikerler onda biri değil şu adamın !!!

kirpi dedi ki...

Yalnız o ne puandı be... Rafa işte Rafa yaaa.. Hatırladıkça tüylerim diken diken olur... O an içinde bulunduğu koşullarda da manevi değeri büyüktür.

Adsız dedi ki...

Aynen Rafa iste ! Eski maclarina baktigimda bazen sasiriyorum. Rafa eskiden kortta cok cok hizliymis ! Mental olarak zaten aşmışta.
Yalniz Rafa aaaaaaa diye bagirip puani bitirdiginde o cigligin ustune top outa gitse komedi olurdu :)

kirpi dedi ki...

O "aaaaa!" diyorsa puan bitmiştir biz bilmiyoruzdur :)